תחינות ואיומים

ערב טוב לכולם!


השבוע השני של מבחני סמסטר אביב עבר ומשאיר לנו רק עוד שבוע אחד ארוך ומתיש. המבחן הראשון יתקיים ביום ראשון בקורס שההרצאות שלו התקיימו גם הן ביום ראשון ולכן, בדומה לפולימרים, יצר אצלי אסוציאציה חזקה של שינה. הפעם חשוב להיות יותר מרוכז ולהישאר ערני ממש עד סוף המבחן מכיוון שמדובר בקורס של ארבע נקודות והשפעתו על הממוצע של התואר ושל הסמסטר גבוהה הרבה יותר. ביום חמישי יתקיים מבחן בקורס שהיה בו שילוב נדיר ביותר של מרצה טוב ומתרגל טוב, בתקווה שיושלם השילוש הקדוש ויהיה בו גם מבחן טוב.


השבוע התקיימו גם כן שני מבחנים. המבחן הראשון היה בהתנהגות מכנית, קורס ההמשך למבוא למכניקת המוצקים, קורס שכמעט נכשלתי במבחן שלו בסמסטר הקודם (ועם אותו מרצה). הפעם המרצה החליט להיות נחמד ונתן מבחן פתיר עם חצי טריק שראינו כבר בשיעורי הבית ונתונים קצת מבלבלים כדי שיהיה לא ברור, אבל עדיין פתיר בשיטת ראש בקיר.


המבחן השני היה בנושא חומרים קרמיים, שם האירה לי אלת המזל וגרמה למרצה לשאול על שיטת הייצור היחידה שאני יכול לזהות בלי בעיה (לכל השאר יש ניואנסים קטנים שמקשים על ההבדלה בינהן). בנוסף, קיבלנו שתי שאלות (חצי מבחן) מהחלק הראשון והנחמד יותר של הקורס. רבע שעה לסיום, כשאני כבר הייתי בשלב בדיקת המבחן (וההירדמות, כמיטב המסורת של מבחני תשע בבוקר), הודיעה המשגיחה על כך שהמבחן יסתיים עוד רבע שעה. מיד קפץ אחד הסטודנטים, שהיה במקרה קרוב למרצה, ושאל “אפשר הארכת זמן?”. המרצה החליט להיענות לבקשתו והוסיף עשר דקות שבהן שמתי לב שכתבתי B במקום A ורק לאחריהן יצאתי.


מבין שני המבחנים שהתקיימו בזמנים סבירים לבדיקה עד עכשיו (חשמל, התנהגות מכנית ופולימרים) חזרו, באופן לא מפתיע, רק הציונים בקורס שהתקיים בפקולטה מסודרת, כלומר בחשמל. באופן מפתיע התקבל שם מספר לא קטסטרופלי ולמען האמת מדובר בציון השני הגבוה ביותר שקיבלתי בקורס בפיזיקה. ללא ספק פיצוי הולם לפיזיקה 2 הזכור לשמצה.


יום לפני המבחן האחרון, כלומר שבוע לאחר פתיחת ההרשמה לקורסים של סמסטר חורף הקרוב, התחילה ההרשמה של המחזור שלי לקורסי הבחירה של חומרים. אחרי להטוטנות במערכת השעות הצלחתי להגיע למצב נחמד שיש לי יומיים פנויים ובדיוק 18 נקודות, כך שאני עומד בכל ההתחייבויות שלי. לצערי, באחד הקורסים נגמרו המקומות וגם לאחר מספר חילופי מיילים מתחננים עם המזכירה לא הצלחתי להשיג את המקום הנכסף. בינתיים נרשמתי לקורס אחר בשביל הנקודות, ובמידה ולא אצליח לתפוס מקום עד תחילת הסמסטר אצטרך ללכת להציק לה.


ולסיום, כמיטב המסורת, ארגון הטרור הגדול ביותר בישראל, ההסתדרות, חוזר לאיים על שרי אוצר חדשים. כמו לפני שנתיים, גם הפעם חיכה ראש המאפיה חודשיים מרגע השבעת הממשלה לרגע שבו יהיה לחץ גדול במשרד האוצר לטפל בתקציב והתנפל בכל הכוח על ניסיון למיגור תופעה שהארגון שלו יצר: עובדי קבלן. כל מה שצריך כדי להעלים כמעט לחלוטין את תופעת עובדי הקבלן זה לוותר על אחד השודים המאורגנים הגדולים ביותר בישראל, הקביעות בעבודה. כל מטרת החברות הקבלניות וההתנהלות מול עובדי קבלן היא לעקוף את הנושא הזה, לא לשלם אקסטרה רק בשביל שהעובד יקבל בסוף פחות. ההסתדרות כמובן לא תוותר על הנושא הזה אף פעם וככל הנראה הסיכוי היחיד שלנו לבטל את הזוועה הזאת הוא הגעה למצב של יוון, רצוי עם יחימוביץ’ בראשות הממשלה, סתיו שפיר במשרד הכלכלה ויו”ר המאפיה ניסנקורן במשרד האוצר כדי שנוכל להינות מהצעקות של נציגי הנושים על שלושת השודדים האלה (אם פרץ ועיני יצטרפו לחגיגה – מה טוב).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “תחינות ואיומים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה