פולימרים חשמליים

צהריים טובים לכולם!

תקופת המבחנים נפתחה השבוע בצפיפות מבחנים גבוהה. אחרי שבוע של הכנה (כלומר העתקת תרגילים לדף נוסחאות ותקווה שיצא מהם משהו חיובי) הגיע המבחן בנושא שחששתי ממנו עוד בסמסטר השני – חשמל. מאז ומתמיד היתה לי בעיה עם התחום הזה בפיזיקה (מבחינה תיאורטית, מעשית אני מאוד נהנה מחשמל), ואחרי טראומה של פיזיקה 2 עם מרצה שבקושי יודע עברית הגיע הקורס באלקטרומגנטיות ואלקטרודינמיקה עם מרצה שאוהב לדבר לעצמו ופיתוחים מתמטיים שלא היו חולמים עליהם בקורסים בחדו”א.

בשני בערב, כשהגעתי לדירה שלי ליד הטכניון, התברר ששכחתי להדפיס את דף העזר שהורשנו להביא והכיל נוסחאות שאי אפשר לוותר עליהן. בשלישי בבוקר, שלוש קומות מתחת לקומה בה התקיים המבחן, נאלצתי לצלם את הדפים האלה ממישהו אחר שהזיכרון שלו היה קצת יותר טוב. בתשע וכמה דקות התחיל המבחן. לאחר קריאה של השאלות התברר שהן לא עד כדי כך נוראיות, אבל דורשות מתמטיקה זוועתית. קיבלתי שם ביטויים שתפסו את כל רוחב העמוד, נגזרות נוראיות ואינטגרלים מגעילים.

באחת השאלות התברר שכתבתי בדף הנוסחאות משהו שמסתמך על ידע קודם, אבל לא הכנסתי את אותו ידע קודם שצריך להסתמך עליו. בלית ברירה, נאלצתי לפתח כמה נוסחאות מחדש ולקוות שלא המצאתי יותר מדי ומה שכתבתי יתקבל. גם בבונוס, שהיה כתוב בצורה הכי לא ברורה שאפשר, הצלחתי להמציא איזו תיאוריה שאולי תעניק לי עשר נקודות נחוצות ביותר למבחן המגעיל הזה.

יום לאחר מכן כבר הגיע הזמן ללמוד למבחן בפולימרים שהתקיים ביום חמישי. עקב השכמה מוקדמת נאלצתי לפעול בתנאי עייפות קשים ועוד להוסיף על כך את מקדם העייפות הגדול מכולם – פולימרים. עקב אסוציאציה שנוצרה אצלי בין הקורס בפולימרים לשיעמום בלתי נסבל (נוצרה באמצעות השיטה הבדוקה של הרצאות סופר-משעממות) בכל פעם שניסיתי להסתכל על החומר של הקורס נתקפתי עייפות קשה והתגברות של השפעת הגרביטציה על העיניים. למזלי, דף הנוסחאות כבר היה מוכן (עקב ויתור על יומיים של למידה לחשמל והקדשתם לפולימרים), כך שהייתי צריך רק להוסיף כמה מילים מויקיפדיה וכך החלטתי שאני מוכן.

בחמישי בבוקר (כמובן שבבוקר…) התחיל המבחן (שכלל בעיות בארגון, כמיטב המסורת). כבר לפי משקל הדפים היה אפשר להרגיש שהוא ארוך, ואכן, קריאה שלו הראתה שהוא מכיל שש שאלות עם משהו כמו מיליון סעיפים. כבר בשאלה הראשונה הצליחו להכניס את כל האלמנטים האהובים של מבחנים בטכניון – שאלה על נושא אזוטרי (שממש במקרה הכנסתי לדף נוסחאות וניצלתי מייסורים קשים), שאלות בניסוח בעייתי, נתונים מיותרים (אני מקווה שהם מיותרים…) ושאלות עם נתונים חסרים.

בסופו של דבר, בעזרת דף נוסחאות שכלל מקרים נדירים וניחושים שכללו שילוב של אינטואיציה והימורים, הצלחתי לענות על כל השאלות, בתקווה כמו שצריך. אני ממש לא רוצה לחזור לחומר של הקורס הזה. גם ככה כמעט נרדמתי לקראת סיום המבחן.

ביום שני יתקיים מבחן בהתנהגות מכנית, שיהיה, בתקווה, דומה לשיעורי הבית והתרגולים שעברנו במהלך הסמסטר ולא דומה למבחן הנוראי של אותו מרצה מהסמסטר הקודם (שהסתיים עם ציון כמעט נכשל). נקודת האור היחידה היא שעת תחילת המבחן, אחת בצהריים, אירוע שלא נראה במחוזותינו מאז המבחן בכימיה אורגנית ביולי 2014.

רק עוד ארבעה מבחנים ודי. אולי עד אז אפילו תיפול הממשלה.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “פולימרים חשמליים”

  1. אמרתי לך ללכת ללמוד ספרות השוואתית. לפחות שם לא צריך דף נוסחאות. אה, והמרצים מדברים עברית רהוטה. בכל אופן, בהצלחה, ואיחולים למועד יחיד

    1. אולי אין דף נוסחאות, אבל יש סיכוי טוב שלא אשרוד את השיעורים והמבחנים כשאני ער.
      ותודה.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה