צנזורת קש וגבב

ערב טוב לכולם!

יותר מחודש עבר מאז הבחירות, אבל נראה שיש אנשים שעדיין חושבים שאנחנו בחודש מרץ (דווקא די מובן עם הגשם שירד פה לא מזמן). אחרי נאום גרבוז והראיון עם וקסמן הגיע תורו של עודד קוטלר להראות שהוא צריך לישון על הגב (כדי שהשמש שזורחת לו מאחורה לא תפריע לו לישון). המשפט שהוא אמר כל כך אווילי ומתנשא עד שהוא לא השאיר להרבה אנשים ברירה והכריח אותם להסכים עם מירי רגב. אפילו בוז’י כבר למד שכדאי להגיב לדברים כאלה בזמן אמת ושחרר מלמול כלשהו בנושא.

קוטלר ביצע מספר שגיאות בדבריו, אבל שתיים היו צורמות במיוחד. הראשונה היתה האזכור של ספרים ככלי תרבותי שיעלם ללא מימון ממשלתי. ככל הידוע לי, ההתערבות היחידה של הממשלה בשוק הספרים היא על ידי חוק הספרים הנורא וספריות ציבוריות. אף סופר לא מקבל כסף מהממשלה כדי לכתוב ספרים. השגיאה השניה מפריעה הרבה יותר והיא ההנחה שללא מימון, וספציפית מימון עבורם, לא תהיה תרבות. זו הנחה מתנשאת שאין בינה ובין המציאות שום דבר. תרבות היתה בגטו ורשה וברוסיה הסובייטית, תחת צנזורה אמיתית וללא מימון ממשלתי. סוף התרבות לא יגיע בגלל מירי רגב או בגלל שום שר אחר ובתי הקברות מלאים באנשים חסרי תחליף שהיו בטוחים שבלעדיהם לא תהיה תרבות/צבא/יהדות (מישהו אמר חרדים?)/שמאל/ימין או כל עמדה אחרת.

ומצד שני, גם רגב היא לא צדיקה גדולה. במקום לעשות פעולות בעדינות ובשקט היא החליטה ללכת בכל הכוח על האופציה הרועשת ביותר. יכול להיות שהמהלך הזה יתן לה כמה נקודות בטווח הקצר, אבל אם יום אחד היא תרצה להגיע לתפקיד אמיתי היא תיתקל בבעיית תדמית קשה של פופוליסטית צווחנית. לפחות במצב הנוכחי אני יכול להיות רגוע: היא עושה הרבה רעש בתפקיד לא חשוב וככל הנראה לא תגיע לשום מקום חשוב.

ממש בזמן כתיבת הפוסט הזה התברר שעודד קוטלר יודע גם להגיד דברים נכונים כשאמר שבקעת הירדן היא בעצם חו”ל ולכן אי אפשר להכריח אותו לשחק שם. אני לא יודע האם החלק השני נכון (מבחינת החוזה שלו), אבל החלק הראשון נכון בהחלט. לצערו הרב של קוטלר גם עכשיו הוא יחטוף מכיוון שיש ציבור גדול מאוד בישראל שלא יודע איפה עוברים גבולות מדינת ישראל.

בישראל יש אנשים שלא צריכים לחשוב על גבולות ועל שטח, מכיוון שעם לא יכול להיות כובש בארצו. כהוכחה לכך, הם מפרסמים בפייסבוק כדי חרס שכתוב עליהם, אולי, “אשבעל בן בדע”, שהוא כמובן שם עברי נפוץ שמוכיח חד משמעית ובאופן בלתי ניתן לערעור שפעם גרו פה אנשים שסגדו לאל בעל. מעבר לכד, כתב בנט (מי היה מאמין שבנט יכתוב פוסט אידיוטי בפייסבוק) על כך שבאותה מדינה יהודית שהיתה פה היו מיסים (ידוע), חינוך (מה? מאיפה זה הגיע?), תחבורה (מי היה מאמין שהיו חמורים לפני 3000 שנה) וצבא. אני מקווה שלפחות אז החמורים נשארו בתחום התחבורה.

ולסיום, הסמסטר השישי מתקרב סוף סוף לסיומו. שמונה ימים בלבד נשארו עד לתקופת המבחנים, ובזמן הזה מנסים המרצים למלא את המחברות שלנו באינספור פריטי מידע לא חשובים לחלוטין. הקורס בגרמנית יגמר השבוע עם מבחן קצר ונחמד והקורס במערכת הפוליטית בישראל יגמר ביום חמישי עם מבחן ארוך מהמבחן באזרחות עם לא פחות מ-21 שאלות. מעניין איך הוא יגיב אם אכתוב שם על אשבעל.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה