פוגרומים וסודיות

בוקר טוב לכולם!

לפני שבוע התקיים סוף סוף האירוע שכולם חיכו לו – עימות הבחירות. נתניהו החליט, ובצדק, שכדאי לברוח מהדבר הזה כדי לא להיות קורבן לינץ’ ובעקבותיו החליט הרצוג לברוח עוד יותר מהר כדי לא להיות קורבן לינץ’ בעצמו. מי שמאזין וצופה בשידורי התעמולה בימים האחרונים יכול להבין די בקלות למה שניהם ברחו מהעימות הזה: אין להם מה להגיד. כלום. בתשדירי הליכוד מדברים על פוגרומים באירופה ובתשדירי האנרגיה מדברים על יחידת 8200. תוכניות לעתיד? מטרה לשאוף אליה? כלום.

ראשון פתח ליברמן וסימן את המטרה שלו: ערבים. טרנספר לערבים, גירוש ערבים, ערבים הם לא רצויים, ערבים הם גיס חמישי ועוד שלל תיאורים יפים שנזרקו לעברם ולעבר איימן עודה. אחריו הגיע כחלון והוכיח שוב שאסור לו להופיע מול מצלמה בשידור חי. אף פעם. ברגע שזה לא ערוך, הוא מסתבך עם עצמו ונתקע. גם ההאשמות שהוא זרק על לפיד (“כמה מפתחות נמסרו?”) די מגוחכות, כי בסופו של דבר מהרגע ששר כלשהו חתם על נייר ועד הרגע שמישהו מקבל מפתח אפשר להחליף שלוש ממשלות.

גם מי שהגיע אחריהם לא הבריק. לפיד נראה כאילו הוא נרדם בישיבה, בנט כרגיל תקף את כולם ואהב את עם ישראל, תורת ישראל, ארץ ישראל וכל מילה אחרת שמצמידים לה “ישראל” אחריה, זהבה גלאון המציאה מילים חדשות ואיימן עודה הדגים יכולת יוצאת דופן להתחמק משאלות. רק אלי ישי ואריה דרעי נתנו הופעה טובה כמו שציפינו מהם.

בסופו של דבר לא היו הפתעות גדולות מדי בעימות הזה וההשפעה שלו על הסקרים היתה בסופו של דבר אפסית. המנצח הגדול היה כמובן ערוץ 2 שנהנה מרייטינג מאוד גבוה ויכולת לטחון את העימות הזה שוב ושוב.

חמישה ימים לאחר מכן הגיע סוף סוף הנאום המדובר בקונגרס. נתניהו אכן נואם מצויין, אין ספק. הפעם הוא חסך מאיתנו כל מיני גימיקים ושטויות שהוא אוהב לדחוף לרוב בנאומים. התוכן של הנאום היה מעניין בערך כמו תשדירי הפוגרומים שלו, אבל הוא השיג את שלו: בסקרים מאתמול נראה שהליכוד עולה בסקרים (ואלי ישי מתקרב למקומו הטבעי מחוץ לכנסת). לפי כל הסקרים, נראה שאלי ישי, ליברמן ומרצ בהיסטריה מאחוזי הצבעה גבוהים: כל קול שלא הולך אליהם עלול להשאיר אותם מחוץ לכנסת. במרצ נרשמה גם היסטריה קלה בנושא איוש הקלפיות ואפילו קיבלתי אתמול מייל שמתחנן למתנדבים (עצה לאיוש קל יותר: שלמו כסף!)

בינתיים, בועדת הבחירות המרכזית עושים הכל כדי שהנס הזה יקרה. ראשית, צילמו שני סרטונים חדשים (ומוצלחים) לעידוד הצבעה שבוודאי ימאסו עד יום ראשון. שנית, המפלגה של ישי כבר נכנסה לכוונת של סלים ג’ובראן אחרי תקרית זועבי האחרונה ותעמולה אסורה שהופיעה בעמוד הפייסבוק של מרזל בשבוע האחרון. עוד קצת צרות והכסף שלהם יתחיל לזרום החוצה (זה לא כ”כ נורא, כרגע הם משקיעים אותו בתשדירים נוראיים).

ולסיום, בעלה ירוק (שלפי התשדירים שלהם השתמשו בהרבה עלים ירוקים) החליטו לשחזר את הקונספירציה העתיקה לפיה מדירים אותם מהסקרים ואף אחד לא שומע אותם. לפני כחודש הם עתרו לועדת הבחירות המרכזית בדרישה שמכוני הסקרים יפרסמו את הנתונים הגולמיים ולא רק את מספרי המנדטים. ג’ובראן ייבש אותם לחלוטין וקבע להם דיון ביום רביעי הבא, כלומר יומיים לפני הסקרים האחרונים ואפס השפעה על הבחירות הנוכחיות. למרות תיאוריות הקונספירציה החביבות שלהם, לא ראיתי או שמעתי על שום סקר בו הם התקרבו אפילו לאחוז החסימה הקודם. בסופו של דבר, מאחורי הפרגוד, אנשים מעדיפים שקרנים אחרים.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “פוגרומים וסודיות”

    1. חכה, דיון זה לא החלטה. מכוני הסקרים לא פראיירים, ולפי מה שיצא לי לראות גם אם יציגו אחוזים עלה ירוק לא מתקרבים אפילו לאחוז החסימה הקודם.
       
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה