רשימות והפתעות

בוקר טוב לכולם!

עוד שבוע מתיש של פריימריז עבר על ערוצי החדשות. אחרי שהשקיעו כל כך הרבה אנרגיה בהשמצת הרשימה הגברית של הליכוד היו צריכים לגייס מחדש את כל האנרגיה הזאת כדי לפאר את הרשימה הנשית יותר של העבודה ולהחמיא לאיילת שקד על ההישג המרשים שלה. בידיעות אחרונות, כהרגלם בקודש, ניסו לברר איזו מפלגה יותר “עממית”, כלומר מכילה פחות גברים חילונים ואשכנזים. לצערם הרב, הליכוד מנצח את האנרגיה בכל הפרמטרים מלבד מספר הנשים, ולכן השתמשו בטקטיקה האהובה של הדגשת מספר הנשים והקטנה של כל השאר. לא יצא לי השבוע לקרוא ישראל היום, אבל אני די משוכנע שניתן לקבל שם תמונה הפוכה לגמרי.

מעבר למחמאות על מספר הנשים, קיבלה העבודה מחמאות גם על הרשימה החדשה והמרעננת. אני לא יודע על מה בדיוק אנשים הסתכלו, אבל אני רואה את אותה רשימה עם כמה פרצופים חדשים וסדר קצת שונה של המועמדים. בדיוק כמו בליכוד (ובבית היהודי). חמור מכך, אם כבר מנתחים את האופי של המפלגה לפי המועמדים בחמישיה הראשונה שלה, ניתן להבין די בקלות שהעבודה הפכה להיות סוציאליסטית עוד יותר מהפעם הקודמת והצליחה להכניס אפילו יותר מועמדים עם נטיות קומוניסטיות למקומות ריאליים (כמו יוסי יונה). שתי המפלגות הגדולות מאפשרות עכשיו בחירה בין דשדוש במקום לבין הליכה בעיניים פקוחות לעבר שנות החמישים ואולי ביטול כמה מההישגים הגדולים של ממשלת רבין השניה. מסתבר שאכלנו אותה בכל מקרה.

בינתיים, בבית היהודי, הפתעה גדולה נרשמה לאחר שנבחרה אותה רשימה בדיוק וחברי המפלגה נתנו רמז ענק לחילונים שהם לא רצויים שם ומלבד איילת שקד אין שם אפילו סימן לחילוניות. לצערי, בנט הוא קודם כל איש שיווק והוא מצליח למכור את תדמית הימין המדיני הלוחמני מבלי ליפול לבור של הייצוג הנכבד שיש לדת במפלגה הזאת. גם ארבעת השריונים לחברי תקומה לא ממש תורמים לתדמית הליברלית של הרשימה הזאת ובמיוחד אותם סרטונים מופלאים של אתר “כיפה”. אני מקווה שבשישים הימים הקרובים יהיה אירוע שיצליח להוכיח לבוחרים החילונים והצעירים שאם הם אוהבים את החופש שלהם, כדאי להם להימנע מהאותיות “טב” הפעם.

למי שפספס, אתמול ארבע מפלגות גדולות (בפוטנציה) פתחו את הקמפיין שלהן, ולא באופן מקרי. היום נכנס לתוקפו איסור שידור תעמולה בטלוויזיה וברדיו וככל הנראה המועמדים ניסו לתפוס כמה שניות אחרות של שידורים מותרים לפני שסלים ג’ובראן יצטרך לצנזר אותם.

בנוסף, השבוע התחיל רשמית המסע שלי לעבר מושב בקלפי. בתחילת השבוע נרשמתי כמועמד למזכיר ועדת קלפי (למרות שאני לא בטוח ב-100% שאני יכול להתקבל). יום לאחר מכן פתחו לי משתמש בלומדה של ועדת הבחירות וכך ביצעתי שוב את הלומדה למזכיר ועדת קלפי. הפעם החליטו להיות חכמים יותר בועדה – הלמידה מתבצעת בתוך מערכת ממוחשבת סטנדרטית (אותה מערכת שיש בטכניון, הרגשתי שאני לומד כימיה כללית) ולבסוף יש מבחן שניתן לבצע פעם אחת בלבד. מי שעובר את המבחן (ציון 80 ומעלה) מופיע אוטומטית במחשבי הועדה ויכול לקבל זימון. בפעם הקודמת המועמד היה צריך לעבור את המבחן, להדפיס תעודה בבית ולהגיע איתה לראיון. לפחות בזה התקדמו.

הבעיה היא שבגלל עודף הנרשמים החליטו לזמן קודם כל את מי שכבר היה מזכיר ולכן יודע את העבודה די בוודאות, לאחר מכן עובדי מדינה ורשויות מקומיות שאסור להם לעבוד בבחירות מטעם מפלגות ולבסוף, רק אם ישארו כמה פירורים, לזמן את המועמדים האחרים (וגם זה לא בטוח, אלא בהנחיה של הועדה). אמנם עברתי את הלומדה והמבחן, אבל הסיכוי שלי להתקבל לתפקיד הוא קלוש ביותר.

מכיוון שכך, התחלתי שוב בסבב פניות למפלגות ובראשן ל”יש עתיד” ששדרגה השבוע את האתר שלה והוא ללא ספק הטוב ביותר מבין כל אתרי המפלגות. מצאתי שם בקלות את השם והאימייל של ראש המטה באיזור, שלחתי לו מייל וקיבלתי ממנו מהר מאוד תשובה חיובית על התפקיד. לפחות אני יודע שגם בבחירות האלה לא אהיה מובטל ואוכל להתחיל את גיל 25 ברשימת העובדים העניים ולא סתם ברשימת העניים של הביטוח הלאומי.

ולסיום, בטכניון מתקרבים לסוף הסמסטר החמישי. בשבוע הקרוב יתקיים המבחן בקורס ההומני (מאלה שהמועצה להשכלה גבוהה החליטה לדחוף לנו בכוח) והרצאות אחרונות לסמסטר. בשבוע לאחר מכן יתחילו המבחנים שיהיו צפופים במיוחד לאור ההחלטה לקיצור הסמסטר ודחיסת תקופת המבחנים. בסמסטר הבא, בשביל שיהיה ממש כיף, המבחנים יהיו צפופים אפילו יותר (אבל יהיה רק מבחן אחד של הפקולטה לפיזיקה, שזו כבר הקלה משמעותית). יהיה גם קורס הומני נוסף (על המערכת הפוליטית בישראל, יומיים אחרי הבחירות ועד להשבעת הממשלה) ובסבירות גבוהה גם גרמנית 2. אולי אפילו ספורט (כמו ביליארד). הולך להיות עמוס.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה