אמרתי לכם

לילה טוב לכולם!


בפוסט הקודם אמרתי שזה מה שיקרה. פיצוץ חוק הלאום היה הטריגר האחרון לבחירות 2015 הבאות עלינו לטובה. כמה ימים אחרי הפוסט הקודם, באחד בדצמבר, נפגשו נתניהו ולפיד בפגישה שהתחילה את הקמפיין ולמחרת, בדיוק עשר שנים ויום אחרי שלפיד האב פוטר על ידי שרון, פוטר לפיד הבן על ידי נתניהו. פה כבר התחיל הקמפיין באופן רשמי, עם נתניהו שמתלונן על הבוחרים שלא נתנו לו מספיק קולות ולפיד עם נאום הניתוק של נתניהו.


הנאומים של שניהם היו משעשעים ביותר. נתניהו התלונן בלי סוף על לפיד כשר אוצר כושל, אבל התעלם לחלוטין מהעובדה שהוא מינה אותו ויכל לפטר אותו ולהקים ממשלה חלופית פחות או יותר בשנה האחרונה. לפיד התלונן על הניתוק של נתניהו והתעלם לחלוטין מהעובדה שהוא יכל להתפטר גם לבד.


ממש לפני מספר דקות אושר חוק פיזור הכנסת, ללא טריקים כמו הקמת קואליציה חלופית עם שאול מופז או מישהו שרק אתמול אמר על נתניהו שהוא שקרן. עכשיו אני יכול, סוף סוף, להגיד שאמרתי לכם. כל מי שנמצא איתי בקשר רציף (כמו משפחה וחברים ללימודים) שומע ממני כבר חודש על כך שיהיו בחירות, ואם כבר שיהיו ב-17 במרץ. אבל ההימור הזה הולך הרבה אחורה, ממש לאותו זמן בו גדעון סער החליט שהוא פורש כדי לראות את הבן שלו לומד ללכת. אז, ב-17 בספטמבר, כתבתי את התגובה הבאה בפייסבוק (ניתן לראות כאן). כן, בדומה לנתניהו לפני ארבע שנים באסון הכרמל, הייתי הראשון שזיהה את הבחירות.


בינתיים גדעון סער החליט שהוא חוזר (הילד בטח כבר למד להכניס פתקים למעטפות), אבל אחרי יותר מדי שנים בשירות הציבורי החליטה היום לימור לבנת לנטוש את הספינה ובכך עודדה את פתיחתם של מאות ואולי אלפי בקבוקי שמפניה של אנשים ששמחים שבכנסת הבאה לא נצטרך להתמודד עם רוצחת שוק הספרים ומחריבת מערכת החינוך. עוד קצת פחות מחצי שנה היא תצא מחיינו, ולנו נשאר רק לספור את הימים.


גם בבחירות האלה אני מתכנן לשבת כחבר בועדת הקלפי, והפעם, בתקווה, מטעם מפלגה שמשלמת בשקלים ולא בתלושי קניה. זה אמנם ידחה את גילוי תוצאות הבחירות בשבילי, אבל אין כמו לפתוח את גיל 25 עם תוצאות של בחירות.


החודש הבא הולך להיות מעניין במיוחד עם פריימריז בכל המפלגות הרציניות. מכיוון שכרגע האפשרויות להצבעה הן בין עקירת שיניים ללא הרדמה ובין ניתוח לב פתוח עם מסור חשמלי, אני אשמח מאוד לראות מה יציעו המפלגות הגדולות והאם יהיו מפלגות אחרות אך ריאליות שיציעו משהו שונה מהזוועה שהיתה עד עכשיו בכנסת. נראה שעלה ירוק לא ירוצו הפעם (וכנראה שגם אם כן, ינהלו קמפיין זוועתי), כך שצריך להתחיל לחפש את הרע במיעוטו.


בינתיים, קצת צפונית לירושלים, עונת הבחנים בעיצומה. אמנם הציונים הראשונים לא משהו, אבל תמיד ישנה האופציה שהבחנים הבאים יהיו טובים יותר. היתרון הגדול בבחנים האלה הוא שהם לא נחשבים בחישוב הציון הסופי במידה והם נמוכים מציון המבחן, כך שתמיד אפשר לקבל ציון טוב יותר במבחן המסכם ולבטל את הצורך בבוחן.


שתהיה לנו מערכת בחירות מהנה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “אמרתי לכם”

  1. א׳, שאפו על התחזית שהתממשה….. אין ספק שיש לך הבנה רבה באיך פועלת המערכת..
    ב׳, אותי פחות מעניין עלה ירוק ויותר מעניין האם המפלגה הליבראלית החדשה תהיה מספיק חכמה להתנתק מהסטלנים ולנהל תעמולה קצת יותר סבירה (למרות שגם אם לא, אצביע להם שוב כנראה). 

    1. גם אותי מעניין לראות מה הליברלים יעשו, אבל אני בספק אם הם יצליחו אפילו לגרד אזכור בסקר כלשהו בעיתון או בטלוויזיה.

      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה