תגליות לימודיות

ערב טוב לכולם!


מאז אותו יום אומלל בו אישרה הכנסת את הביזיון שנקרא בשפה העממית “חוק ישראל היום”, היא התחילה להתפזר. ישנם מספר דיקטטורים פוטנציאליים בכנסת שחושבים שהם יכולים להציק לנתניהו, אבל הוא מוכיח להם (לצערי), פעם אחר פעם, שהוא חכם יותר מהם ושעל כל ניסיון לפגוע בו (ועל הדרך לצמצם עוד קצת את החופש בישראל) מוביל אוטומטית לתגובה שמשמעותה פיצוץ בקואליציה ובחירות.


כך לדוגמה עם חוק הלאום שהוא ניסיון מרשים מאוד לתקוע אצבע בעין להרבה מאוד אנשים וקבוצות בו זמנית. הדיונים על החוק הביאו לדיונים מרתקים על משמעות המילה “דמוקרטית” (המשמעות המוסכמת היא “מה שאני חושב לטוב זה דמוקרטי ומה שלא זה אנטי-דמוקרטי”) ומשמעות הביטוי “מדינה יהודית” (הוסכם להמשיך להתווכח על זה). הדיון על החוק עצמו הביא למילה אחת: “בחירות”.


כל המפלגות כבר פתחו בקמפיין הבחירות שלהן, כאשר בצורה מופלאה כלשהי הצליחו למנוע מלפיד כל הישג משמעותי וככל הנראה דפקו אותו בצורה בלתי הפיכה לקראת הבחירות (אלא אם יקרה לו נס וחוק מע”מ אפס יצליח לעבור ולא להרוס לגמרי את שוק הדיור לפני פתיחת הקלפיות).


מלבד ההתעסקות בבחירות, מתעסקים בכנסת גם בהמשך הרס הכלכלה הישראלית, והפעם את שוק השכירות עם חוק השכירות הלא הוגנת. יאיר לפיד וציפי לבני גנבו את הרעיון של סתיו שפיר והציגו אותו בגאווה לציבור מבלי לחשוב על ההשלכות, כמו למשל העלאה מראש של שכר הדירה (כמו שכבר קרה) וכמובן העלאה עתידית שתגיע בהמשך.


חבל שכל אותם גאונים שכל כך אהבו את ההצעה של סתיו שפיר לא טרחו לקרוא את הדו”ח של הכנסת בנושא (גם היא ככל הנראה לא קראה אותו). כתוב שם במפורש שיש קורלציה די ברורה בין פיקוח על שכר הדירה ובין איכות הדירות, והיא לרעת הפיקוח. לצערי, יש פה אנשים שבטוחים שהם יכולים לעשות את זה נכון (הם לא), אבל לשמחתי בקרוב יהיו בחירות וכל העניין הזה יעלם לשנה הקרובה.


עניין אחר, שכנראה לא יעלם, הוא האיומים של ארגון הטרור החזק בישראל והעומד בראשו, חסן ניסנקורן (סליחה, אבי ניסנקורן. קשה להבדיל בינהם). השביתה הפעם, כמו בכל הפעמים האחרות, היא על סחיטת כסף מהציבור הרחב תוך איומים במצור, פגיעה משמעותית באיכות החיים והפיכת החיים לסיוט ביורוקרטי מתמשך. כל האלמנטים מלבד האזעקות והפיצוצים. למזלו של ניסנקורן הוא לא צריך את החלקים המפחידים כדי לפגוע באזרחים וכך הוא מצליח לשמור על הלגיטימיות של הארגון שלו.


ובינתיים, בטכניון, אני מתחיל לגלות מהם הנושאים של הקורסים שאני רשום אליהם באמצעות בחני האמצע. בינתיים גיליתי את הנושא של הקורס בחומרים מתכתיים (משהו עם נחושת ואלומיניום), מחר אגלה מהו הנושא של הקורס קינטיקת טרנספורמציות בחומרים (משהו עם טרנספורמציות), ביום רביעי משהו עם אטומים במוצק ובשבוע הבא עוד שני בחנים. משום מה החליטו הסמסטר שצריך להיות בוחן בכל קורס, כך שלא תהיה אפילו הזדמנות לנשום בחודש הקרוב.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

3 מחשבות על “תגליות לימודיות”

  1. 1. לא יהיו בחירות לכנסת בקרוב. ביבי רק נותן את ההרגשה ש, כדי להתיש את יריביו (להרשות לעצמך להיתפרק כשההיתמודדות עוד לא ניגמרה).
    תשובה מוחלטת תהיה לאחר הבחירות במילכוד, ככל הניראה בתחילת ינואר הזה.

    2. "זכות העובדים להיתאגד. אסור להיתאגדות להיות מגובה ע"י היסתדרות העובדים הלאומית". כך אתה עובד עם העובדים שלך, ולא אצל מלך האגו.

    1. את עניין הבחירות נדע עוד שעה-שעתיים, אחרי שגאון א’ וגאון ב’ יסיימו את הפגישה שלהם.

      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה