סליחות לתשע”ד

צהריים טובים לכולם!


בעוד כעשרים דקות תוכיח ישראל את היותה מדינה מודרנית על ידי סגירת שדה התעופה שלה לרגל חג דתי, וכך יורחב הסגר של יהודה ושומרון לכלל האוכלוסיה בישראל. לרגל חגיגות המודרניות האלה יצומו בערך 70% מהיהודים בישראל (שמהווים בערך מחצית מהאוכלוסיה) וסגר מוחלט בכבישים יאכף על ידי משליכי אבנים מקצועיים. גם כלי התקשורת יושתקו, אבל יהיו בכוננות למקרה שהצבא יעשה פאדיחה ענקית בפעם השניה השנה. היחידים שיצטרכו לעבוד הם אנשי כוחות הביטחון והחירום שיאלצו להבטיח את שלומם של החוגגים המוסלמים, רוכבי האופניים, משליכי האבנים והאנשים שאוהבים לטייל על הכביש כשאין מכוניות.


כמדי שנה, גם היום נדרוש את התנצלותם של כל אותם אנשים וגופים שחייבים את התנצלותם לכלל אזרחי ישראל. אחרי מה שהיה בקיץ אתם ודאי יכולים לנחש מי הראשון ברשימה.


מדובר כמובן בצה”ל, הצבא החובבני הטוב ביותר במזרח התיכון. במשך חמישים ימים שלמים הצליח הצבא הזה להרוג יותר מעשרים מלוחמיו על ידי משמעת לקויה, התעלמות מנהלים ושימוש בכלים מיושנים שעלו בחיי אדם. אחרי כל הסיפור הזה, לראשי הצבא עוד היתה החוצפה לדרוש תוספת של מיליארדים לתקציב ללא שום תנאי תוך איומים שבלי התקציב הזה אנשי דאעש ילבישו את כולנו בכתום וחיזבאללה יכבוש את כל השטח מראש הנקרה ועד נתניה. היום, בראיון לחג, אומר בני גנץ ש”כמעט התאבדנו והקרבנו את צה”ל”. אני לא יודע באיזה עולם חי גנץ, אבל כרגע האיום המשמעותי ביותר על אזרחי ישראל מגיע מכיוון צה”ל שאזרחי ישראל צריכים לממן מבלי לראות על מה הולך הכסף שלהם, להקריב לו קורבנות בשם הבינוניות והחובבנות ועדיין לרוץ למקלטים במשך שבעה שבועות כי הוא לא מסוגל לבצע את העבודה כמו שצריך. מטרת הצבא לשרת את האזרחים ולא להיפך.


הבא בתור ברשימה הוא שי פירון שהחליט ליישר קו עם הצבא ולהכין את חיילי ישראל הבאים לבינוניות הצה”לית. רפורמת הלמידה המשמעותית, שלאף אחד אין מושג מה היא בעצם אומרת, הופכת למשמעותית כשמבינים שפירון מנסה לחסל את ההצטיינות. תוכנית המתמטיקה של בר אילן בסכנה ולימודי המתמטיקה והמדעים שגם ככה לא פורחים יחטפו עוד מכה, אבל לפירון לא איכפת. הוא השאיר את חותמו. התלמידים עברו ללמידה משמעותית. עכשיו הם יהיו בינוניים משמעותית בצבא ואלו מבינהם שיהיו קצינים ומקבלי החלטות יוכלו לזקוף לזכותם כמה מצבות בעוד מספר שנים.


גם הממונה על פירון, יאיר לפיד, לא חף מפשע. חוק מע”מ אפס שלו עוד לא עלה להצבעה וכבר שיתק את שוק הנדל”ן, הבריח בכירים ממשרד האוצר והכניס את התקציב הישראלי לסיכון מיותר דווקא בזמן שהוא עובר סחיטה באיומים על ידי המאפיונר בירוק. גם השקר של “לא יעלו מיסים” לא נשכח, מכיוון שהעלאת גירעון היא העלאת מיסים. אולי יום אחד יהיה לו אומץ לבקש סליחה על השקר הזה.


אבי ניסנקורן, יו”ר המאפיה האדומה בישראל, חייב התנצלות ענקית לכל אותם אנשים שנפגעו ממנו בשבועות האחרונים. לא די בכך שהדואר נותן שירות זוועתי בדרך כלל, הם הצליחו לשבור שיאי חוצפה בשבועות האחרונים. בגלל מה שנקרא בעברית “התייעלות” ובהסתדרותית “הזדמנות לעשות שרירים”, רוצים לפטר כ-1500 עובדים ולקלוט אותם כעובדי קבלן (תופעה שההתסדרות היא אחת מתורמות הגדולות לקיומה) החליט ניסנקורן לתת לעובדי הדואר ועובדים אחרים במגזר הציבורי יום חופש, תוך איום שאחרי החגים החופש הזה יתרחב לכלל המגזר הציבורי. על סחיטה באיומים לרוב הולכים לכלא, פה רק נבקש מניסנקורן התנצלות והתקפלות.


את הרשימה סוגרים האורחים הקבועים כאן, האנשים שאחראים על סגירת ה-VOD ביום כיפור. לשמחתי יש השנה שיפור בנושא בדמותו של כבל HDMI שניתן לחבר לטלוויזיה וכך לעקוף את הצורך בהוט ולקבל כל וידאו שארצה לפי דרישה. זה לא פוטר אף אחד מההתנצלות על הכפיה הדתית הזו, אלא פשוט הופך אותה לטיפה יותר נסבלת.


שיהיה צום מענה למי שצם, צפיה מהנה בסדרות לכל השאר וחג שמח למוסלמים שחוגגים היום.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

3 מחשבות על “סליחות לתשע”ד”

      1. כל יום יוצאות מיליון סיומות חדשות.
        אני יכול להציע למשל nadavs.me או nadav.social או nadavs.social או nadavs.name או אם יש לך אזרחות אמריקאית (נדמה לי שכן) אז אתה יכול גם nadavs.us.
        אם בא לך אפשר גם בשותפות וכו’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה