מלחמת יום כיפור השניה

בוקר טוב לכולם!

אתמול בשעה שבע (ורבע, כי השעון בעזה לא מדוייק) נכנסה לתוקפה הפסקת אש ללא הגבלת זמן, כלומר הירי יתחדש בזמן אקראי כלשהו ללא ספירה לאחור כמו בהפסקות האש האחרונות. מכיוון שחלק מההסכם שהושג הוא הפסקת אש של חודש ולאחר מכן חזרה למשא ומתן, ניתן לראות בקלות לאן הולכים מכאן. אם נלך חודש קדימה מהתאריך של אתמול נקבל את היום השני של ראש השנה. אחרי תוספת של כמה ימי שיחות ועצבים מצד חמאס על כך שהנמל היחיד שמסכימים שיבנו הוא מלגו, נקבל את חידוש הירי. אם נשקלל לתוך תאריך הירי את העובדה שהמבצע התחיל באמצע הרמאדן, נקבל את התשובה הסופית – הירי יחודש בשלושה באוקטובר בשעה חמש אחר הצהריים ויפתח את מלחמת יום כיפור השניה (או מבצע “שערי שמיים” למי שלא אוהב מלחמות).

עדיין קשה לומר איזה צד ניצח ואיזה צד הפסיד, אבל ניתן לומר בבירור שנתניהו הפסיד בגדול. היחידים שתומכים בו כרגע הם בני משפחתו, ועם קואליציית הפלאים שלו ככל הנראה יתברר שטעיתי בתחזית לגבי מועד הבחירות הבאות. החלק העצוב בסיפור הזה הוא שכל האפשרויות גרועות. ניתן, כמובן, לקבל את נתניהו שוב במחיר של דפיקה תמידית של הראש בקיר (אין יותר טוב מכאב ראש מוכר). לחילופין, נוכל לקבל את גדעון סער ומלחמות השבת, ליברמן ומלחמת העולם השלישית, הרצוג ומלחמות השבת של ש”ס, בנט ומלחמת הקודש על ארץ ישראל השלמה או לפיד ומלחמתו בהיגיון.

גם בכירי חמאס כנראה לא זוכים כרגע להערכה יתרה. למזלם הרב, יש להם תירוץ ממש טוב להישאר מתחת לאדמה. אני מניח שמדיניות החיסולים לא מושפעת יותר מדי מהפסקת האש ולכן הניה יצטרך להימנע מחשיפה לשמש לתקופה נוספת, כנראה לפחות עד מלחמת יום כיפור השניה.

ובינתיים, מחוץ ללחימה, ממשיכה ממשלת ישראל על שלל גופיה להילחם באזרחי ישראל. לדוגמה, כדי להילחם ביוקר הדיור, החליט בנק ישראל להוריד את הריבית עוד יותר כדי שיהיה קל יותר לקחת משכנתא ולהעלות את מחירי הדיור. בנוסף, רצה ברשת בימים האחרונים עוד דוגמה נהדרת – השמדת 7000 טון של תפוחי אדמה על מנת לשמור על המחיר הגבוה שלהם. התירוצים תמיד יפים (“שמירה על החקלאים והחקלאות הישראלית”), המציאות קצת פחות – שומרים על קבוצה קטנה מאוד של אנשים ופוגעים בשמונה מיליון אזרחים שמתקשים קצת יותר לקנות תפוחי אדמה.

והכי חשוב מכל אלה – המיסים הגלויים. לפיד הכניס את עצמו למלכודת והכריז שלא יעלה מיסים. הצעד הראשון להתגברות על הבעיה בהכרזה הזאת היה להעלות מיסים (בלו על פחם, פי ארבעה). השלבים הבאים בתוכנית יהיו קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה (במקום לבטל לגמרי חצי ממשרדי הממשלה ולקצץ בנותרים) ולבסוף חביב הקהל – העלאת הגירעון. העיקר שהמיסים לא יעלו לפני בחירות 2015.

בגזרת הטכניון בינתיים נשמר השקט. ההקלות לסטודנטים פורסמו, המילואימניקים השתחררו וגילו שהם יכולים לקבל שני עוברים בינאריים ובסך הכל השקט שב על כנו לתקופת סמסטר קיץ. בעוד כחודש יתחילו מועדי ב’ ונחזור שוב לתקופת התלונות על מרצים שלוקח להם הרבה זמן לבדוק, על ערעורים מעצבנים והלהיט החדש של השנה – איך מגישים בקשה להשארת הציון של מועדי א’.

ולסיום, נראה שרשת הבגדים זארה עשתה טעות פטאלית והתחילה להציע למכירה בישראל חולצת שריף עם פסים כחולים. כידוע, סמל השריף הוא כוכב צהוב, וכשתופרים אותו לחולצה לבנה עם פסים כחולים מקבלים תקלה אדירה של מחלקת השיווק של החברה. כנראה הספרדים מנסים לעשות את אותה הטעות שעשו עליהם כאשר מכרו להם מכוניות Nova (בספרדית – לא נוסע).

יום טוב.

שלכם,

nadavs

1 מחשבות על “מלחמת יום כיפור השניה”

  1. כשהחרדים רוצים מימון ממשלתי למערכת החינוך שלהם:
    מייד התישקורת זועקת ’סחטנות’.
    כשמטרד הביטחון רוצה לפחות 100% מכלל תקציב המדינה לקבלני הקולות מטעמו, רק כדי שכלומניקים משוחדים יצביעו לפוליטיקאי הממנה אותם: ’זה מצחיק’.

    כל עוד ביבי מעלה לישראל רק את הזהים לו, ומה שלא עתיד להצביע לו פשוט לא נכלל באותו מבצע / מיכסה: היבחרו של ביבי מחדש *ויהי מה* הוא בילתי נימנע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה