יריד חוסר התעסוקה

צהריים טובים לכולם!


חודש מאי מגיע לסיומו, ובעוד כמה שעות יתחיל חודש יוני שיסכם את הסמסטר הנוכחי. חום נורא מספר אחת כבר מאחורינו, אבל לפי התחזיות מנבאות לנו זוועות גדולות יותר בימים הקרובים. לשמחתי הרבה, בימים האלה אני נמצא בבית בכל מקרה לרגל החג שלא ממש מכירים את הסיפור מאחוריו, אבל יודעים שתמיד מגיעים איתו שני ימי חופש ויום גשר, שבועות.


פעם בשבע שנים חודש יוני מביא איתו בחירות שחשיבותן קטנה אפילו מחשיבותן של הבחירות לנציג כיתות ב’ למועצת התלמידים – הבחירות לנשיאות. השנה הבחירות מעניינות במיוחד מכיוון שיש לנו ראש ממשלה עמוס חרדות ופרנויות לא ברורות. בנוסף, יש מועמד אחד שלקח את הבדיחה של עצמו יותר מדי ברצינות (שכטמן), דיקטטור בפוטנציה (שטרית), מקורב לדיקטטורים בדימוס (פואד), שתי דליות ואת הזוכה הבטוח שיאלץ את כל אזרחי ישראל לסבול שוב את כרמל שאמה, המפגע הכלכלי הבכיר של הכנסת השמונה עשרה (מחוץ לממשלה, שטייניץ ונתניהו עשו עבודה מצויינת בהחרבת המשק מתוכה).


מחוץ למירוץ לנשיאות ממשיכה הממשלה לריב עם אחת הזרועות שלה שפיתחה רצון עצמאי ובקרוב תכריז על הפיכה לגוף נפרד – הצבא. שני ראשי המאפיה הבטחונית ממשיכים עם המסע שלהם לשיעבוד זמננו וכספנו לטובת המערכת הבזבזנית והרקובה שלהם, אחת משתי המערכות היחידות בארץ בהן קיימת עבדות. השבוע הכריזו על ביטול טיסות אימונים (ולעיתים אף מבצעיות). לי אישית עדיין לא ברור למה בני גנץ עדיין רשאי לענוד דרגות רב אלוף ולא נמצא בכלא יחד עם שאר האנשים שנתפסו בעת סחיטה באיומים. אם זה המקום לאנשים שדורשים באיומים אלפי שקלים, זה ודאי המקום לאנשים שדורשים מיליארדים.


בינתיים בטכניון כבר מתחילים לראות את סוף הסמסטר. החל מהשבוע הבא מתחילים שלושה שבועות רצופים ללא חופש, הפסקה בלימודים או הפרעה כזאת או אחרת (פחות או יותר בפעם הראשונה מאז תחילת הסמסטר) שלאחריהם יתחילו מבחני סוף הסמסטר. בבאולינג מדובר על שלושה שבועות של טורניר סוף השנה שבעקבותיו יקבעו ציוני הסטודנטים בקורס.


כמדי סוף שנה, כדי להראות לסטודנטים שהשקעתם לא מתבצעת לשווא, התקיים ביום רביעי יריד התעסוקה המקצועית. נציגים ממיטב חברות ההייטק בישראל הגיעו וחיפשו כל אחד שיכול להעיד על עצמו שהוא לומד מדעי המחשב, הנדסת חשמל או הנדסת תעשיה וניהול. סטודנטים מתארים אחרים (נניח, סתם לדוגמה, הנדסת חומרים) נאלצו לשמוע מספר פעמים את התשובה “אין לי כרגע מראיין לחומרים, אבל אתה יכול להשאיר קורות חיים”. בלית ברירה השארתי להם את קורות החיים וגיליון הציונים בידיעה די ברורה שהם ישמשו להאכלת המגרסה או להסקת הבניין. לפחות הצלחתי לקבל תיק בד וחולצה (ואפילו את המילים “כן, אנחנו מחפשים מהנדסי חומרים”) מחברה אחת, למרות שהיא יושבת במקום מאוד מסוכן בארץ (מגדל העמק).


לצערי, בגלל שלא היו לי שלוש שעות פנויות, לא הצלחתי אפילו להתקרב לראיונות של אינטל, שם ניתן למצוא גם התמחויות קיץ. כדי לא לבזבז את ההזדמנות לחלוטין, שלחתי להם את קורות חיי באינטרנט, שם יוכלו להתעלם ממני תוך שמירה על איכות הסביבה.


ביום רביעי גם התברר לי שקיבלתי 99 בבוחן בקינטיקה כימית. הנקודה החסרה כנראה ירדה על כך שכתבתי H עם פלוס במקום עם נקודה, שכחתי סוגריים, ציירתי גרף עקום או שעדיין אין לי מושג על מה הקורס הזה בכלל.


מחר, כדי שנתחיל את חודש יוני עם חיוך, יתקיים בוחן בדיפוזיה. אני מאוד מקווה שהוא יהיה כתוב בעברית, בניגוד לשפה שבה מדבר המרצה (שבגללה הפסקתי ללכת להרצאות).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה