סחיטה באיומים

ערב טוב לכולם!

ראשית, אני חושב שיש לברך את הזוכים הגדולים של אתמול. אמרו עליהם שהם לא יצליחו, היו בטוחים שעוד שניה הם קורסים, צחקו עליהם שהם שוב עשו את אותה טעות טיפשית, אבל מנהלי ערוץ 10 הוכיחו אתמול לכולם שההחלטה לקנות את זכויות השידור למשחקי היורוליג השתלמה הפעם. גם בחלומותיהם הורודים ביותר הם לא ראו את מכבי ת”א עולה לגמר (או בכלל לפיינל פור), ועל זכיה בגביע דיברו פנטזיונרים בלבד ובכל זאת, אחרי משחק ארוך (מדי, היו צריכים לגמור את זה בלי ההארכה) הצליחו להחזיר את הגביע (שחזר לצורה נורמלית במקום המקל מ-2005) לתל אביב ונתנו לנתניהו את הרגע שכל ראש ממשלה מחכה לו – שיחה עם מאמן מכבי ת”א אחרי זכיה ביורוליג. ברכות לכל הזוכים.

ומכיוון שאי אפשר להגזים עם החדשות הטובות, היום פתח בני גנץ במסע השנתי שלו לגביית פרוטקשן. כמיטב המסורת, הופיעו כל הלהיטים הגדולים של משפחות הפשע: “אם לא תשלמו עלול לקרות אסון”, “כל השכנים שלך משלמים וחבל שתיפגע” ו-“שמעתי שזו שכונה בעייתית, כדאי לך לשלם”. לצערנו הרב, יש לנו ראש ממשלה שיודע להתקשר למאמני כדורסל אבל לא יודע להתקשר לשר הביטחון ולרמטכ”ל, להכניס אותם לחדר אחד ולהגיד להם “זה התקציב. אם אתם לא יכולים להשתמש בו כדי להגן על אזרחי ישראל, אני מצפה למכתבי ההתפטרות שלכם עוד הלילה”. במקום זה, סביר להניח שהעניין ידחה לרגע האחרון, אימון מילואים זניח אחד יבוטל (למען יראו ויראו) וגובה הפרוטקשן עם הכומתה האדומה יזכה לכל מה שהוא רצה. סחיטה באיומים היא עבירה פלילית בישראל. חבל שהיא לא מיושמת על הצבא.

גם ב”יש עתיד” לא שותקים היום. היום בבוקר פורסם שקבוצת אמהות חד-הוריות (שם די מוזר בהתחשב בכך שלרוב האבא עדיין חי) רוצות לתבוע את יוצרי “רמזור” על כך שהן כונו “שרמוטות” בפרק האחרון. הטענה שלהן היתה לא פחות מאחת הפרשנויות הרחבות ביותר שאי פעם ניתנו למילה כלשהי: “הסתה לאלימות”. אני כולי תקווה שהשופט המסכן שיאלץ לדון בתיק הזה יעיף אותן מכל המדרגות ויתבע מהן הוצאות משפט ופיצוי על בזבוז כספי ציבור.

מכיוון שאי אפשר לסגור נושא כ”כ שולי בשקט, נכנסה לזירה עליזה לביא (כן, יש אחת כזאת ב”יש עתיד”) וכתבה טקסט שמשתמע ממנו באופן חד משמעי שמבחינתה חופש הביטוי הוא החופש להגיד את מה שהיא רוצה לשמוע. היא מתעלמת כמובן מכך שזו תוכנית סאטירה שצוחקת פחות או יותר על כל קבוצה אנושית שקיימת בישראל (או מהעובדה הפשוטה שלעג הוא לא עבירה פלילית). הדיקטטורה המחשבתית הזאת אופיינית מאוד לחברי כנסת של המפלגה הזאת, ואני מניח שלא רחוק היום עד שאחד מהם ינסה להוציא לפועל את תוכניתו הגאונית לצנזורת הפיות בישראל.

בטכניון בינתיים אין יותר מדי חדש. בבוחן בפיזיקה קוונטית הצלחתי לקבל ציון הרבה יותר טוב מהפאשלה של תרמודינמיקה, עם טעויות קטנות ומטופשות שלא פגעו יותר מדי בציון הסופי. בנוסף, אתמול היה בוחן בקורס שנקרא “קינטיקה כימית”. אין לי מושג על מה הקורס הזה. כל מה שאני יודע זה איך לפתור בו תרגילים.

לפני חודש וחצי שותף לשעבר מהמעונות התחתן, ולכן נאלצתי לפספס הרצאה אחת בקורס הזה. 70 נקודות מתוך מאה היו בנושאים שכוסו בהרצאה שפספסתי. לשמחתי הרבה, מעבר זריז על התרגולים יום לפני הבוחן הבהיר לי כל מה שהייתי צריך לדעת בנושא הזה כך שהצלחתי לענות על השאלות בכל מקרה. עכשיו, כשאני כבר אחרי הבוחן, אני מקווה מאוד שעד המבחן אדע סוף סוף מה הנושא של הקורס הזה.

ולסיום, בשבוע הבא יתקיים יריד תעסוקה בטכניון. מכיוון שנראה שבקיץ הזה שדה התעופה שאהיה הכי קרוב אליו הוא שדה התעופה בחיפה, אנסה למצוא התמחות כלשהי לקיץ כדי שבשנה הבאה (או סתם בחופשת הסמסטר) יהיה לי סיכוי לטייל איפהשהו (וגם כדי לא לשבת כל היום בבית).

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “סחיטה באיומים”

  1. "הערבים יכבשו אותנו"

    1. מה ’כפת לך; ברגע שסידרו לך להיות אחראי על הקידום של עצמך; מצידך שישראל תהפוך לפלסטין ואו תימחק ע"י איראן (מצילים אותך מהומלסיות או ש אתה לא מצביע).

    2. ביבי הוא האחרון שאכפת לו: פרס יהיה ר"המ אחרי שביבי ימונה לשר האוצר של איטליה.

    3. בניינו: כולנו יודעים שמטרת הצבא היא אספקת מינויים פוליטיים לקצונה הבכירה: רק כדי שר"המ ושרה-ביטחון יוכלו להיבחר מחדש
    (מפ"אי מעלה רק את מי שיצביע לה, ורק אח"כ כותבת ’יהודי’ בטופס).

    3א. יקרה מה שקורה תמיד: שר האוצר עושה שריר לשרה-ביטחון, ואז הספונסרים של ביבי מורים לו לעקוף את שרה-אוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה