לקחת לתשומת ליבנו

ערב טוב לכולם!


שבוע לא קל עבר עלינו. הוא התחיל מדיווחים בלתי פוסקים (שהפסיקו לפני כמה שעות) מבית החולים הדסה וחמור מכך, משידורים חוזרים מלפני שמונה שנים שבהם ניתן לראות את הנוכל הראשי, פרופ’ מור-יוסף. לאחר מכן הגיעו הציונים בהסתברות שהפכו לבדיחת היום, המשיך עם הרפורמה של פירון שהתבררה כמצחיקה לא פחות ולבסוף התבררה המערכת של הסמסטר הבא, ועדיין לא ברור אם צריך לבכות או לצחוק בעקבות העניין הזה.


שיחת השבוע שייכת כמובן לשי פירון שכבר רואה איך שנת 2016 מתקרבת בצעדי ענק והוא עוד לא הספיק להגיד את המילה “רפורמה” אפילו פעם אחת. בעקבות כך הוא הגה רעיון גאוני שנוסה בעבר והביא לעלייה מסחררת בנושרים מהאקדמיה: ביטול הפסיכומטרי. שר החינוך הנהדר שלנו כנראה שכח שהמערכת שהוא מופקד עליה מדפיסה תעודות שערכן בעיני מעסיקים רבים והמוסדות האקדמיים שווה לערכו של דולר של זימבבואה ב-2009. לתעודת הבגרות במתכונתה הנוכחית אין שום משמעות, והפיכת הציונים לסוביקטיביים וגבוהים יותר על ידי עבודות במקום מבחנים אחידים רק תגביר את הצורך במבחן כמו פסיכומטרי.


בשל הצורך הפולני הקדום של “צריך ללמוד משהו באוניברסיטה”, רוצה פירון להנגיש יותר את הלימודים האקדמיים על ידי כך שהוא מרחיק אותם עוד יותר מאלו שיכולים באמת לעמוד בהם. מכיוון שבלתי אפשרי להסתמך על הבגרויות (לפחות כרגע וכנראה גם אחרי הרפורמה), יאלצו המוסדות האקדמיים לפנות למבחני סינון ומיון אחרים. כרגע קיים הפסיכומטרי, אבל ברגע שהוא לא יהיה חובה הוא יוחלף כנראה על ידי מבחני כניסה של המוסדות. אמנם כאן ישמחו כל שונאי מכוני ההכנה לפסיכומטרי, אבל מכיוון שבראשי המכונים האלה לא יושבים אידיוטים הם מיד יפתחו מכוני הכנה למבחני הכניסה לאוניברסיטאות. הצרה הגדולה היא שהפסיכומטרי בנוי כך שקשה מאוד ללמוד אליו, גם עם קורס שעולה 5,000 ש”ח. מבחני כניסה יקלו (כנראה) על ההכנה אליהם, ואז באמת יווצר פער רציני בין אלו שיש להם כסף לקורס הכנה לאלה שאין להם. כיום הפער הוא בין אלה שיכולים לזרוק אלפי שקלים לפח ובין אלה שלא יכולים. עם משמעת עצמית וחיבור לאינטרנט (אפשר להשיג בפחות מ-100 ש”ח לחודש) אפשר להשיג בפסיכומטרי את אותן תוצאות כמו בקורס יקר.


בנוסף, במוסף לשבת טען פירון שהוא שוקד על עוד כמה רפורמות חשובות. הראשונה מהן היא הכנסת התנדבות חובה של שלוש שנים. קודם כל, אין דבר כזה התנדבות חובה. או שזו התנדבות, או שזו חובה. הוא כנראה מתכוון לעבדות לייט כהכנה לעבדות המשמעותית הבאה בחייהם של מחצית מבוגרי בתי הספר – הצבא.


שני השינויים הנוספים שמתכנן פירון הם העברת הסמכות לקביעת חומר הלימוד משר החינוך לועדה חיצונית. זה לא פותר את הבעיה של הכתבת החומר מלמעלה, אלא מעביר את האשמה לגוף אחר. השינוי השני הוא החזרת תאריך תחילת הלימודים לאחד בספטמבר. לגדעון סער לפחות היתה ההבנה מה מעניין את ההורים באמת: שהילדים לא יהיו בבית. פירון לא רק הופך את ההחלטה הזאת, הוא גם חושב שההורים מתעניינים יותר מדי ממה שהולך במכלאה אליה הם שולחים את הילדים. אני חושב שנכונה לו אכזבה רצינית. החלק המצחיק הוא שפירון אמר שהוא מקווה שהשר הבא לא יהפוך את ההחלטות שלו. חבל שהוא עושה את זה בעצמו.


ובנושא אחר השבוע פורסמו הציונים בהסתברות. מסתבר שהצלחתי לשחזר את ההישג המרשים שלי מבוחן האמצע של חדו”א 1 עם ציון 70 (וממוצע 29). אתמול קיבלנו אימייל עם המילים המדהימות האלה: “זהו ציון מאכזב. אנא קחו זאת לתשומת ליבכם”. באמת? זה ציון מאכזב? אנחנו צריכים לקחת לתשומת ליבנו? אני לא חושב שמישהו ניגש לבוחן בכוונה להיכשל, ולדעתי כדאי להם ללמוד מהמרצה לחדו”א (שמלמד אותי עכשיו נושא אחר) שלקח אחריות על הציונים (שלטענתו היו “קטסטרופליים”. ככה זה ממוצע 35) וניסה לשפר משהו. לזרוק את כל האחריות עלינו זה קצת, איך לומר את זה, מטופש.


השבוע גם נפתחה ההרשמה לקורסים לסמסטר הבא (לא בשבילי, כמובן. אני אצטרך לחכות לרביעי הקרוב). מסידור המערכת האופטימלי התברר שגם הפעם לא אצליח להתחמק מהשכמות לשיעורים של שמונה וחצי, אבל רק פעם אחת בשבוע. בנוסף, ימי ראשון, שני ורביעי יהיו עמוסים ומתישים, עם שבע או שמונה שעות של שיעורים (לא ברצף, למזלי). ימי חמישי יהיו קצרים (ארבע שעות, כמו עכשיו) והדובדבן שבקצפת: חופש בימי שלישי. שום דבר לא מופיע שם. אמנם המצב הזה נוצר בגלל המשיכה של המרצים בכימיה להרצות בחושך (למה הרצאות מארבע וחצי עד שש וחצי?), אבל לפחות יש סיכוי קלוש שאוכל לקחת גרמנית הסמסטר (ולהקריב את יום שלישי). אפילו באולינג וביליארד מסתדרים, ואם יתמזל מזלי אוכל אפילו לתפוס מקום שם.


ולסיום, מחר נגמרת המעבדה בפיזיקה באופן סופי ומוחלט. באחת עשרה וחצי נתכנס על מנת להעביר הרצאה קצרה על הניסוי שערכנו, נענה על כמה שאלות ונחתום את הפרק הזה בתוכנית הלימודים. זהו זה, אין יותר מעבדות עד הסמסטר השביעי.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

1 מחשבות על “לקחת לתשומת ליבנו”

  1. החיים שלך דבש. כל מה שחסר זה מה אתה וחברה שלך עושים בציבור והכל יהיה מושלם.
    "ציונים", "מבחנים" ו"תלמידים" הם סעיפים בטופס לצורך ריצוי המינויים הפוליטיים שניקראים "עובדי מישרד החינוך". זה לא קודם משרד חינוך, אלא קודם "תירוץ לעבודות סרק כדי שהמועסקים בהן יצביעו לממנה אותם"; וכך הפירה הקטן יוכל להיבחר מחדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה