נס המעבדות

לילה טוב לכולם!

שבועיים מרתקים עברו מאז הפעם האחרונה שכתבתי פה. ראשית, התברר, באופן מפתיע ולחלוטין לא צפוי, שהזמר המפורסם שכולם דיברו עליו הוא אייל גולן. בנוסף, התברר שאותו אייל גולן כנראה לא יהיה אשם בשום דבר (אמרתי לכם) ויותר מכך, כמה ימים אחרי שנחשף שמו הפרשה ירדה לחלוטין מהכותרות (גם אמרתי לכם). בזמן הזה כולם נורא נהנו להיגעל ממעשיו של גולן ולטבוע שוב במימי הנוסטלגיה הדביקים שמציפים את ישראל בתקופה האחרונה (פעם לא היה יותר טוב, לא משנה איך תסתכלו על זה). למזלנו הרב נגמר העיסוק בפרשה לזמן הזה, עד שאביו של אייל גולן יאולץ לוותר על חברת הקטינות ולעבור לתא קטן מוקף גברים בוגרים.

כדי להשכיח מאיתנו מעט את הפרשה המציקה הזאת, קיבלנו בשבוע שעבר תזכורת לכך שפעם היה אותו דבר: הפריימריז בעבודה. כמיטב המסורת, פחות משנה אחרי הבחירות הוחלף יושב ראש למפלגה, ועברנו מאישה שחיה בעולם משלה (עם רעיונות שהרגו מעל מאה מיליון בני אדם) לאיש שיש לו רעיונות דומים, אבל יודע להחביא אותם הרבה יותר טוב וליצור פחות אנטגוניזם (אולי הוא גם עישן פחות סמים). הסיכוי של מפלגת העבודה לחזור להיות מפלגת שלטון נמוך מהסיכוי של פרס להיבחר לראשות הממשלה ב-2016, אבל טוב שהם מצליחים לטפח לעצמם את האשליה הזאת.

בינתיים, בטכניון, עברנו את קו החצי במעבדות וקרן אור כבר מתחילה לבצבץ בקצה חודש דצמבר. במעבדה בפיזיקה חקרנו ממש גלי אור, וגילינו שמה שלמדנו עליהם בתיכון באמת עובד – הם הולכים בקו ישר. כמיטב המסורת, ההוראות בתדריך כתובות בשפה לא ברורה שמטרתה לגרום לנו להרים ידיים בכל פעם שאנחנו מנסים להבין איך לבצע ניסוי כלשהו. לשמחתי הרבה, המדריך יודע להסביר מה לעשות (ומסתבר שהוא גם נדיב מאוד בציונים).

במעבדה בחומרים היתה פאשלה קטנה. השותף שלי הגיע חולה בשבוע שעבר והגיש את הדו”ח של המעבדה שלפני למדריך הלא נכון. ביום רביעי האחרון התברר שגם חבר אחר בקבוצה שלנו עשה את זה (והוא דווקא היה בריא). לשמחתי, גם כאן המדריך גילה הבנה ולא נענשנו על הטעות הטיפשית הזאת.

הניסוי הפעם התחיל באופן לא שגרתי – עם קופסת סופגניות. בימי רביעי בשעה 12:30 יש הפסקה בטכניון בה לא מתקיימים שיעורים ומתקיימות הופעות בדשא המרכזי, ובאותו זמן התקיימה גם מסיבת חנוכה של הפקולטה שלי. מכיוון שלמעבדות יש חריגה מהכלל הזה, קיבלנו משלוח מיוחד של סופגניות זולות הישר למעבדה, שם יכולנו להינות ממיטב הבצק שמציע רמי לוי. אחרי שסיימנו להינות מהיציקה הזאת עברנו למשימה החשובה לא פחות של חימום פלסטיק וסיבובו.

באופן מדהים, נוצר מצב שבו בשתי המעבדות אין דו”ח להגשה בחופש או ביום ראשון מיד אחריו. בהתחשב בכך שהדו”חות האלה הם מבזבוזי הזמן הגדולים ביותר שיש לי הסמסטר, מדובר בהחלט בנס גדול. בשאר הקורסים המצב פחות סימפטי, כאשר בהסתברות בכלל פינקו אותנו ונתנו לנו שני גיליונות שיעורי בית ליום ראשון שאחרי החופש. רק לפנק, לפנק, לפנק (וזה עוד בלי להזכיר את הבוחן ביום ראשון).

מצד שני, קיבלנו את כל השבוע כחופש, שזה בהחלט בונוס רציני.

חג שמח!

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה