התעסקות בשטויות

לילה טוב לכולם!


עוד שבוע מרתק עבר, שבוע שבו קרו אירועים שלא מעניינים יותר מדי אנשים ועשו מהם רעש כאילו מדובר בהתרסקות הולכת וקרבה של אסטרואיד על כדור הארץ. לדוגמה, הבחירות לרשויות המקומיות. עבור רוב האנשים מדובר באירוע חשוב במיוחד שיכריע את מושא התלונות שלהם לאי-פינוי פחי אשפה ומחסור בחניה. עבור מיעוט מדובר בהזדמנות נדירה לקבל משכורת על ידי פתקי נייר.


למרות זאת, היו מעט השלכות ברמה הארצית לבחירות האחרונות. הראשונה בהן היא אי-זכייתם של חנין זועבי וניצן הורוביץ והישארותם בכנסת. שני חברי הכנסת האלה עושים הרבה יותר רעש מאשר נזק ממשי, ומדובר כאן בהישג לא מבוטל בכנסת השתלטנית שלנו. שני אלה ימשיכו לשבת באופוזיציה ולנאום על הכלכלה המרושעת והכיבוש הציוני (או סתם “הכיבוש”, תלוי מי מדבר עליו).


לעומת שני הלמל”מים האלה, מוקש פוטנציאלי ענק עומד בפתחה של הכנסת: כרמל שאמה. חבר הכנסת לשעבר ומקום 32 בליכוד (כלומר דרוש רק אחד שיפרוש, ועם הרשעה אפשרית לליברמן הסיכוי רק גדל) הוא אסון כלכלי מהלך שלא ברור למה הוא חבר בליכוד ולא במפלגת העבודה. האיש שמעולם לא ניהל שום עסק פרטי מתיימר לנהל עשרות או מאות אלפי עסקים בישראל ממרום מושבו בירושלים על אף נסיונו הלא קיים בתחום. לצערי, הוא לא נבחר לראשות עיריית רמת גן וכולנו נשארנו חשופים לסיכון שהאיש ישוב לנהל את חיינו.


לסיכום האירוע, כמובן, קיבלנו את הכתבות הרגילות על אחוז ההצבעה הנמוך. הסיבות נעו מחוסר מודעות, דרך אדישות ועד לתשובה ההגיונית ביותר: אנשים לא רואים איך זה משפיע עליהם. אם ראש העיר הנוכחי גם ככה דואג לכבישים נורמליים ופחים ריקים ובזה מתמצה תפקידו, אין למה לטרוח ולהצביע. בחלק לא קטן מהערים אפילו לא ידעו מי המתמודדים בכלל, ובלא מעט קבוצות פייסבוק בהן אני חבר ראיתי אנשים ששואלים מי מתמודד ולמי כדאי להצביע. אבל אם כבר נותנים הצעות ייעול, הנה אחת חשובה: לקיים את הבחירות לכנסת בזמן. הן היו אמורות להיות ביום שלישי האחרון ביחד עם הבחירות לרשויות. אולי זה היה מעלה קצת את אחוזי ההצבעה.


ובנושא אחר, חשוב עוד פחות, היום עברנו לשעון חורף. אחרי שבמשך שבועות הופצצנו מכל עבר בפרסומות מנג’סות שמאדירות את ממשלת ישראל הנדיבה שהאריכה את שעון הקיץ, פרסמו ביום שישי כל העיתונים ובשבת כל ערוצי הטלוויזיה את התזכורת להזזת השעון. בזה היה צריך להסתכם הסיפור, וכך ממשלת ישראל היתה יכולה להשקיע את כספי הפרסום שלה בנושאים חשובים יותר, כמו שכנוע אנשים להוציא אמצעי זיהוי ביומטריים תוך התעלמות מוחלטת מנושא המאגר. אחרי הכל, אם גידי גוב אומר שאפשר לגשת לכל המידע האישי באתר אחד, זה בטח טוב.


ולסיום, אסון בטכניון. היום באחת עשרה וחצי בבוקר נכנסנו למעבדה וגילינו שהמדריך הנהדר שלנו הוחלף במדריכה אחרת עם עברית שאפשר להגדיר במילים עדינות כ”ככה ככה” ודרישות מפה ועד הודעה חדשה. אמנם רוב מוחלט של הסטודנטים בקבוצה שלי הם חילוניים, אבל בסיום המעבדה כולנו נשאנו תפילה לחזרתו של המדריך שממש קרא את הדרישות בקורס ולא המציא עוד דרישות על דעת עצמו.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

1 מחשבות על “התעסקות בשטויות”

  1. "אם גידי גוב אומר שאפשר לגשת לכל המידע האישי באתר אחד, זה בטח טוב."
    __הפעם האחרונה בה נתקלתי בכזאת גאונות הייתה כשיחשיך גפרור אמר שאם זה היה תלוי בו: הוא היה חוזר לחולצה השחורה ומפגין נגד עצמו.

    ראש העיר קובע את שיעור הפרוטקשן; לרבות בהקשר ביוב, מאור רחובות, מחיר פינוי האשפה וגיוון שוק התעסוקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה