מגה פיגוע

לילה טוב לכולם!

שבוע לא קל עבר על ישראל. בתחילתו התבשרנו על כוונות לפיטורי מאות אנשים בחברת טבע, דבר שגרר באופן מיידי דיון על הנחות המס שמקבלת החברה מהממשלה. ביום שני התכנסה מחדש הכנסת על מנת להמשיך במגפת החוקים האידיוטיים, ולנאום הפתיחה עלתה יחמוביץ’ ואמרה בקול ברור שטבע לא תפטר אף עובד. גם יאיר לפיד עלה לדוכן ונתן נאום מצויין שאין הרבה קשר בינו לבין המציאות. הולך להיות מושב חורף מעניין במיוחד.

לאי הדיוקים של לפיד כבר התרגלנו, אבל יחימוביץ’ שוברת שיאים חדשים, וכל זה קורה, לטענתה, ללא עזרה של סמים. האישה הזאת מציגה את עצמה יותר ויותר כסכנה הגדולה ביותר שיושבת בכנסת, כל זאת תחת כיסוי של דאגה לעובדים ולחלשים. החצופה הזאת, מעל במת הכנסת, התחילה לנהל את חברת טבע כאילו היא שייכת לה, וכל זה בניגוד מוחלט לכל כללי הבעלות וההיגיון. גם הכינוי שלה לפיטורים, “מגה פיגוע”, מראה שאין לה שום ערך לחיי אדם ומבחינתה פיטורים הם מוות שיש למנוע.

אולי יחימוביץ’ לא יודעת, אבל בישראל נסגרים כל שבוע בערך 800 עסקים, זה אומר שמדי שבוע יותר מ-800 אנשים מאבדים מקור פרנסה. “מגה פיגוע” כל שבוע. ומסתבר שהם שורדים. אמנם קצת קשה בהתחלה, אבל מהר מאוד מוצאים עבודה חלופית או מקימים עסק חדש וחוזרים לחיים. אף אחד לא מת מפיטורים, וגם האנשים שיאלצו לעזוב את טבע לא יעזבו את העולם הזה.

גם יאיר לפיד החליט להצטרף לחגיגת ההלאמה והודיע שהיחסים הם “דו צדדיים”. זה לא חדש. טבע מקבלת הנחות במס החברות ובתמורה לכך משלמת המון מס על משכורות העובדים. בניגוד למס החברות, מיסוי העובדים מגיע בקלות קרוב לחמישים אחוז ואינו תלוי ברווחים. פה כמובן אוהבים דמגוגיה וכולי תקווה שבקרוב מאוד יתחילו להתעלל עוד ועוד בחברות היצרניות עד שכל מי שיכול יעזוב את מדינת השודדים הזאת. אחרי הכל, החוק לעידוד השקעות הון הוא הודאה בכך שבישראל לא משתלם לעשות עסקים ולכן צריך “לעודד” אותם. ברגע שיפסיק העידוד, כל המקום הזה יקרוס.

ובנושא אחר, ביום ראשון התחילה שנת הלימודים האקדמית. ביום ראשון התכנסנו כולנו כדי לשמוע הרצאה על הסתברות ולשחק בכפתורים במעבדה ומשם המשכנו ליום שני המתיש, יום שלישי המתיש רק טיפה פחות, יום רביעי הקליל ויום חמישי הממש קליל. בנוסף, המרצה מקורס החדו”א הראשון עשה קאמבק והוא מעביר הסמסטר הזה קורס אחר שאני משתתף בו. כמיטב המסורת, כל דוגמה מספרית שלו היא 17, ואני ממשיך לספור לו את האזכורים למספר הזה. בשבוע הראשון שמענו את המספר 17 ארבע פעמים. נראה מה יהיה השבוע.

בנוסף, ביום רביעי התקיימה הבחינה שלי לקבלה לקורס טניס שולחן מתקדמים. להפתעתי, היו שם באמת אנשים ששיחקו טניס שולחן בצורה מתקדמת, וככל שעבר הזמן והמאמן ניפה יותר ויותר אנשים הבנתי שאני צריך להראות יכולת. לצערי, היו שם אנשים טובים ממני בהרבה (וכאלה שטובים ממני במעט) שתפסו את מעט המקומות שיש בקורס הזה וכך מצאתי את עצמי ללא קורס ספורט בסמסטר הזה. מחר נפתחת שוב ההרשמה לקורסים, אז אולי יקרה נס ויתפנה קורס מעניין, למרות שהעניין בהחלט מצריך נס גדול אפילו מזה שלו קיוו מעריצי עובדיה יוסף.

ולסיום, קראתי היום כתבה בכלכליסט על הנושא הנהדר הבא: כיצד משתמשת האליטה האשכנזית בתקשורת הניאו-ליברלית כדי להחליש את המזרחים. כפי שניתן לצפות מהכותרת, מדובר במאמר איכותי שמשלב את מיטב הבולשיט שניתן להפיק באינטרנט. אפילו מהחוג למגדר יצאו טקסטים יותר הגיוניים.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

1 מחשבות על “מגה פיגוע”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה