נכשל בממוצע

ערב טוב לכולם!


אחרי המתנה ארוכה מהתקנות של אגודת הסטודנטים (שהוכיחה שוב שהיא לא באמת מעניינת מישהו), הגיעו סוף סוף הציונים במד”ר. ההודעה עליהם הגיעה באחת וחצי ביום שלישי, אבל בטכניון התברכנו במערכת שדורשת קצת זמן לעיכול הנתונים ומתעדכנת, לפי אתר הטכניון, בחמש בצהריים ובחצות. אחרי בדיקה מעמיקה שלי, מדובר בחמש בצהריים לפי זמן יוטה, כלומר שתיים בלילה.


קצת לפני חצות הגיע מייל מהמתרגל הראשי עם היסטוגרמה של הציונים הסופיים בקורס, והבשורה היתה מרה: הממוצע היה 60.9 ואחוז העוברים היה 68%. כעבור קצת יותר משעתיים התבררה האמת המרה מאוד: הממוצע במבחן הזה היה 51.5. מספר הסטודנטים והתפלגות הציונים הסופיים לא הותירה מקום לספק – הסטודנט הממוצע נכשל במבחן הזה.


כבר בשבוע שעבר טענתי שהמבחן מלוכלך, ולא סתם. אמנם שתי השאלות הראשונות לא דרשו יותר מדי מאמץ וחשיבה, אבל מיד לאחר מכן הופיעו שאלות שדרשו תואר במשפטים כדי להבין אותן, והן הפילו סטודנטים כמו זבובים. לשמחתי הרבה, הצלחתי להתחמק מהבורות שטמן המבחן הזה וסיימתי את הקורס עם ציון תלת ספרתי נחמד. עכשיו באמת אפשר לנוח.


ובנושא אחר, יאיר לפיד לא הופיע כאן כבר הרבה זמן. לפני כמה ימים אמרתי שהוא לא דיבר הרבה שטויות בזמן האחרון והתחלתי לדאוג, אבל ביום שלישי הוא החזיר בגדול עם הפוסט המופלא “מה היה קורה פה בלי ‘יש עתיד’?”. בהתחלה עוד אפשר להבין מה רוצה לפיד, אחרי הכל כבר היינו בסיטואציה דומה לזו. ארבעים מנדטים לליכוד כנראה לא היו (כי הם לא היו מתאחדים עם ישראל ביתנו), אבל את ש”ס כנראה היינו מקבלים לעוד כמה שנים בממשלה. קיפוח תקציב החינוך נשמע כמו שטות לאור התוכניות המדהימות של חינוך חינם מגיל 3.


לאחר מכן ממשיך לפיד וטוען שבלי יש עתיד לא היו מאריכים את שעון הקיץ. האמירה הזו שקולה לאמירה שללא יש עתיד השמש לא היתה זורחת יותר במזרח, כי התהליך התחיל עוד בכנסת הקודמת. גם בנושאי הכאילו-הפרטות והשמיים הפתוחים לפיד מגזים, אלו היו יוזמות של הממשלה הקודמת (וענייני השמיים הפתוחים התחילו עוד בתקופת אולמרט).


השיא היה במשפט האחרון, “עולם שאין בו תהליך שלום”. אני חושב שדרושה הרבה מאוד חוצפה כדי לקחת קרדיט על נושא שהיה בשולי מצע יש עתיד והמפלגה מעולם לא התעסקה בו, אלא רק תמכה בו. מי שטמטמה לנו את השכל ללא הפסקה בנושא היתה לבני, ובסופו של דבר מי שממש התעקש היה קרי שנכנס לתפקידו בינואר והתאהב בטיסות טרנס אטלנטיות לקראת הקיץ.


מאז לא נרשמו עוד תקריות מביכות ואפילו קיבלנו פוסט אחד נורמלי (עם שגיאת כתיב) וחיובי. מכאן אפשר רק לנחש שבעתיד הקרוב מאוד נקבל עוד פוסט מטופש, אמירה מגוחכת או הצעת חוק דיקטטורית משרת הבריאות. היא המומחית הגדולה במפלגה.


ולסיום, אני רוצה לאחל החלמה מהירה לכל נהגי הקטר החולים. הם אמנם הפילו את עצמם והסבירו שהתנאים שלהם קשים (כלומר הם התחלו), אבל זה לא אומר שאסור לאחל להם שיחלימו במהרה מהמחלה הקשה שלהם, התמכרות לכספי ציבור. המחלה עלולה להיות קטלנית לעיתים. כדאי להיזהר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “נכשל בממוצע”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה