משחקים מלוכלך

בוקר טוב לכולם!

סמסטר אביב תשע”ג נגמר אתמול באופן סופי, עם החזרת המפתח לאחראי הבניין ועזיבתי את המעונות עד אוקטובר הקרוב. בחודשיים הקרובים אוכל לקום מאוחר, לעשות כלום במשך היום ולהמשיך עם אותו כלום גם בלילה. נשמע לי כמו תוכנית מצויינת.

אבל לפני שהגעתי לרגע המאושר הזה, היו עוד כמה רגעים. לדוגמה, המבחן בחדו”א. שלושה ימים לאחר המבחן בחומרים התייצבנו שוב באותו בניין על מנת להינות מלא פחות משבע עשרה שאלות בחדו”א, ללא ספק הגזמת השנה. החלק הראשון הורכב משאלות נכון / לא נכון, שהן בדרך כלל שאלות מתחכמות ומעצבנות שדורשות שליטה מוחלטת בהגדרות והתנאים של כל המשפטים שלמדנו בקורס. לשמחתי, על אף הניסוחים הפתלתלים ושאלה אחת שדרשה קצת חשיבה והיתה קשורה לפיזיקה, הצלחתי לענות על כל אלה.

בחלק השני היו שאלות אמריקאיות שלא היה קשה להגיע לתשובה שלהן, אלא שהמרצה החליט לשחק קצת מלוכלך ובחלק מהשאלות נתן את כל התשובות והתשובות הנגדיות האפשריות (פלוס ומינוס של אותה תשובה) כאשר המינוס הזה דווקא חשוב.

בחלק השלישי והאחרון היו שלוש שאלות פתוחות שכל אחת מהן דרשה די הרבה כתיבה. הפעם למדתי לקח מהבוחן ובתחילת כל שאלה כתבתי את כל מה שמקיימת הפונקציה, הגוף או כל דבר אחר שצריך לקיים תנאים מסויימים. לשמחתי, המבחן היה מתוך 105 נקודות, כך שלמרות שכתבתי שטות קטנה באחת השאלות, הורידו עד חמש נקודות וסיימתי את חדו”א עם ציון יפה.

חמישה ימים לאחר מכן התקיים המבחן בפיזיקה, שכמו שאיים עלינו המתרגל, הכיל שאלות על שדות בחומר (כלומר כל השאלות). בשאלות 2 ו-3 עניתי תשובה מושלמת (בשאלה 2 היה סעיף שכולם קיבלו עליו את הנקודות, אז אפשר להחשיב את זה כמושלם). בשאלה הראשונה פשוט כתבתי שטויות שלא ברור מה עשיתי שם. בסופו של דבר, המבחן חזר עם ציון סופי של 81 בקורס, פחות או יותר הממוצע. לא נורא, אבל גם לא משמח במיוחד כי הפעם יש לי פחות נקודות כדי לכסות על פיזיקה.

ולסיום המבחנים, ביום שני השבוע התקיים המבחן במד”ר. המבחן התחיל עם שתי שאלות פתוחות שדרשו כמעט אפס חשיבה, אבל לאחר מכן עבר לשאלות אמריקאיות שדרשו יכולות הבנת הנקרא של עורך דין כדי להבדיל בין כל דקויות הניסוח שהמרצה דחף לשם. לשמחתי, את כל השאלות מלבד שתיים היה ניתן לבדוק על ידי הצבת התשובה, וההצבה אכן נתנה תשובות הגיוניות. גם בהשוואה עם חברי לדירה התברר שהיה בסדר. בשבוע הבא יגיעו כנראה התשובות ונראה איך היתה ההתמודדות עם המבחן המלוכלך הזה.

ואתמול, אחרי תשעה חודשים במעונות, הגיע הזמן לעזוב ולהחזיר את כל חפצי הביתה. קבעתי עם אחראי המעונות לזיכוי בשעה שתיים. בשעה שתיים ורבע הוא הגיע, בדק את המצב מאחורי המקרר וראה שיש עוד מה לשפר. הוא נתן לי חצי שעה לשטוף שוב, כולל מאחורי המקרר, והפעם אכן עמד במילתו וחזר אחרי חצי שעה ומצא את החלק האחורי של המקרר נקי (בערך, יש גבול ליכולת שלי להסיר שומנים מהרצפה). בסופו של דבר הוא החליט לזכות אותי על החדר וכך יצאתי חופשי ומאושר לדרכי.

ובנושא אחר, לפני כשבוע קיבלתי מכתב מתרמית הפירמידה הרשמית של ישראל (זו עם סמל המנורה המעוותת על רקע כחול). במכתב נדרשתי לשלם חזרה כסף שקיבלתי כגמלת מילואים, כולל ריבית והצמדה, כמובן. העברתי את המכתב לרואה החשבון שלי שהודיע לי היום בבוקר שעלי לשלם. נכנסתי לאתר התשלומים של השודדים הלאומיים ואת פני קיבלה מערכת CAPTCHA, המערכת שדורשת הכנסת מילה מתמונה כדי לוודא שאכן אדם ולא רובוט מנסה לשלם (אפשר לחשוב שזה משנה משהו). המילה שהיתה כתובה שם, ואני רציני לגמרי, היתה “חברתי”. השקרים של המוסד הנורא הזה לא נגמרים לעולם.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

1 מחשבות על “משחקים מלוכלך”

  1. קבל טיפ היסטרי: להבא תעביר את דרישת התשלום לעו"ד המתמחה במיסים מקומיים, ותגיד לו "הינה 2,000 ש"ח: תפטור אותי מהתשלום".
    לתדהמתך; תגלה שזול יותר לשלם לבעל מקצוע *נכון* מאשר לשלם לממשלה.

    רו"ח/יועץ מס רק בודק אם עצם החישוב נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה