נפלאות החומרים

בוקר טוב לכולם!

תקופת המבחנים התחילה אצלי ביום ראשון בהרבה רעש וצלצולים עם הקורס הזוועתי של מבוא להנדסת חומרים. פעם הקורס הזה היה מחולק לשני חלקים, כך שיכלו להתמקד יותר בכל חלק ולהעביר מבוא מעמיק יותר. במקום זה, החליטו לחסוך זמן, לדחוס את כל החומר לסמסטר אחד (תוך דילוג על חלק מהחומר ולימוד שטחי מאוד של השאר), נתנו שיעורי בית בנושאים מסויימים ובמבחן נתנו שאלות על נושאים שלא היו בשיעורי הבית, לא הופיעו בתרגולים ובהרצאות לא נאמרה עליהם מילה אחת.

בסופו של דבר המבחן היה, כמצופה, מבחן מעצבן ביותר. לשמחתנו הרבה, המרצה לא היה מקורי במיוחד וחלק מהשאלות כבר הופיעו במקומות אחרים מהם תרגלנו לפני המבחן. בנוסף, התברר שלפחות יודעים לבדוק מבחנים מהר ונתנו תשובה תוך חמש שעות, והתשובה היתה 95. אחרי שנמצא האדם היחיד שקיבל מאה, עברתי איתו על השאלות החשודות ומצאנו איפה טעיתי: בשאלה שגם אם הייתי מסתכל עליה עוד שעתיים לא הייתי עולה על התשובה שלה, כי כאמור זה לא נאמר בהרצאות או בתרגולים ולא היה בשיעורי הבית.

אתמול התברר שסגל הקורס גם מוכשר מאוד במתמטיקה. כדי לחשב את הציון הסופי בקורס, צריך לקחת 90% מציון המבחן ו-10% מציון שיעורי הבית ולחבר אותם. כדי לחסוך זמן, ציון שיעורי הבית היה מההתחלה מתוך 10 ולא מתוך 100. זה לא כל כך עניין את המחשבונים האנושיים שלנו שלקחו 90% מציון המבחן ו-10% מציון שיעורי הבית (שגם ככה היה מתוך 10), וכך יצא שאותו בחור מסכן שקיבל 100 במבחן ו-10 בשיעורי הבית קיבל ציון סופי של 91. המתרגלת ככל הנראה קיבלה עשרים אימיילים בשלוש דקות, כי די מהר היא תיקנה את זה והציונים שבו להיות הגיוניים.

ואחרי הזוועה הזאת עוברים לקורס שהועבר בצורה הרבה יותר טובה – חדו”א. המרצה לא דילג על שום פרט בסילבוס (ולרוב אפילו פירט אפילו מעבר לדרוש), בתרגולים עברנו על כל פרט קטן ושיעורי הבית כללו את כל החומר. עכשיו נותר לנו לקוות שהמרצה ימשיך את הקו הנחמד מאוד שלו מהבוחן ויתן מבחן פתיר עם שאלות יפות.

ובנושא אחר, יעל גרמן, אמנו שבממשלה, שוברת שוב את השיאים על עצמה. ביום חמישי האחרון היא שאלה בעמוד הפייסבוק שלה “האם לדעתכם יש לאפשר בכלל פונדקאות?” (היו עוד שתי שאלות על התשלום וההסדר). כולם כבר הבינו שהיא חולת שליטה, אבל היא מגיעה כל פעם לאבסורדים חדשים. בשלב הבא היא תשאל האם מותר לטפס על סולמות ללא רישיון, האם מותר לאכול סטייקים שמנים ללא אישור מועדה בראשותה והאם מותר להמתין לאוטובוס ללא מסיכה נגד זיהום על הפנים. עניינים חשובים.

ולסיום, היום ט’ באב, וכחלק ממסורת ההתעללות באזרחים יש היום VOD מסורס, כלומר אין את מה שרציתי לראות. כנראה כדאי לי להתחיל לראות סדרות עצובות וסרטי מלחמה עם הרבה הרוגים. ככה אוכל להשתמש ב-VOD גם ביום השואה, יום הזיכרון וט’ באב.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

4 מחשבות על “נפלאות החומרים”

      1. גם לא צריך. תזמין נגיד ב-17:00 בערב תשעה באב, ואז אתה יכול להיכנס ל-VOD ולצפות בזה כמה שבא לך עד 17:00 יום אחרי. זה עובד לי ביום כיפור.

  1. בהצלחה!

    בקשר לכימאים ומתמטיקה… אולי בקרוב אעלה תמונה לבלוג שלי. כשאעלה אותה, אם אעלה אותה,  אתה תדע שלזה התכוונתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה