ממשיכים באשליות

ערב טוב לכולם!


היום, כמיטב המסורת, עשה לפיד הרבה כלום וניפח את האין-הישג הזה מעבר לכל פרופורציה – מתווה פרי לאי-שוויון בקטל עבר את ההצבעה בממשלה. לפי הצעת החוק הזאת, אי השוויון בזמני הגיוס יגדל בעוד שמספר לא קטן של חובבי יום הזיכרון יוכלו להתענג של תמונות של חיילים חרדים. חסידי ההיגיון ומתנגדי העבדות בארץ רושמים היום עוד הפסד אחרי שורה אדירה של הפסדים שהתחילה עוד בממשלת נתניהו השניה.


התומכים בגיוס החרדים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: חובבי הגופות והעיוורים. חובבי הגופות כוללים בתוכם את אלעזר שטרן, עמיר פרץ, ציפי לבני וכל מי שרוצה לגייס לשם הגיוס, כי ככה. המטרה שלהם היא להגדיל את מספר הלוויות הצבאית, להאדיר את יום הזיכרון ולתת עוד כוח לצבא במידה שמורסי, סליחה, נתניהו, יעצבן את הציבור יותר מדי.


העיוורים כוללים את לפיד ומעריציו ומטרתם בגיוס החרדים היא להוציא אותם לשוק העבודה. הם עיוורים לחלוטין לעובדה שאין שום קשר בין גיוס לעבודה. הקשר שקיים בארץ הוא מלאכותי לחלוטין, אבל העיוורים מעדיפים להוסיף חטא על פשע מאשר להתיר את הקשר המיותר לחלוטין בין הישיבות לגיוס. העיקר שחובבי הגופות יוכלו לחגוג ב-ד’ באייר.


כל הנון-אישו (כרגע) הזה מגיע אחרי פסק דין של בית המשפט העליון לגבי חוקי שמירת השבת בתל אביב. פסק הדין עצמו מורה לעירייה ליישם את החוקים שהיא עצמה חוקקה, אבל מאחורי זה הסתתר ויכוח אחר לגמרי: האם צריך או לא צריך לפתוח סופרמרקטים בשבת. התשובה, כרגיל בישראל, הפכה לויכוח מיותר וחסר תועלת. התשובה שנשמעת לי הכי הגיונית היא: זה לא עניינה של העירייה או הממשלה.


אחת המתנגדות המפתיעות לפתיחת החנויות בשבת היא מירב מיכאלי. היא הסבירה שלא יקרה שום דבר אם אנשים יערכו את קניותיהם בשבת והגיע הזמן לצאת מתרבות הצריכה הקפיטליסטית ששוטפת אותנו מכל כיוון. בתי קפה, אולמות קולנוע ומצילים בחופי הים יכולים לעבוד. למה? כנראה בגלל שמיכאלי נוהגת לבלות בהם בימי שבת. לצביעות של חברי מפלגת העבודה כבר התרגלנו. אחרי הכל, בראשה עומדת שלי יחימוביץ’.


הזוכה הגדול של תחרות ההצעה המצחיקה ביותר הוא דב חנין שהציע תורנות מכולות, בדומה לבתי המרקחת התורנים. כשקראתי את זה, לא ידעתי אם לבכות מצחוק או לדפוק את הראש בקיר. בסופו של דבר בחרתי באופציה הראשונה, כי אם הייתי דופק את הראש בקיר על כל שטות של חנין לא היה נשאר לי ראש.


ולסיום, תקופת המבחנים התחילה היום. לשמחתי, המבחן הראשון שלי יתקיים רק עוד שבוע, כך שבינתיים יש לי זמן לנוח בבית ולצפות ביאיר לפיד מקשקש את עצמו לדעת בטלוויזיה ובאינטרנט. חבל שבין הקשקושים שלו הוא לא מוצא את הזמן לענות על השאלה הפשוטה למה הוא קורא לתקציב גדול יותר קיצוץ.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 8 לממשיכים באשליות
  • גולדי10
    07/07/2013 ב22:56

    אתה מתעקש לחפש היגיון בישראל?! פלא שאתה מצביע לפסיכופתים…

    הגב
    • nadavs
      10/07/2013 ב1:18

      לא זכור לי שהצבעתי לפסיכופתים…
      nadavs

      הגב
      • גולדי10
        10/07/2013 ב11:05

        מוכנים להיתכופף בשביל מנה ומשהתמכרו יעשו *הכל* בשביל להשיגה (החלום הרטוב של חולי שליטה היסטריים).
        ריווחי המוכרים מוגנים בקרטל, והם אחראיים רק על עצם קבלת הכסף (חזיר קפיטליסט: ’לא משנה שאני לא מרוויח מה שמשנה זה שאני לא מפסיד’)
        הבוטים מטעמם יטרחו להכחיש, לרבות ע"י דיקלום תירגום תעמולה מוכנה מארה"ב.

        הגב
  • Faust
    16/07/2013 ב12:10

    הצחקת אותי  (בקטע טוב, כן?)
    אני חושב שצריכים לגייס חרדים כי צריך לגייס חרדים, ואני לא חובב גופות גדול. אני גם לא רואה סיבה שאם כבר גופות, אז למה לא גופות של כולם. לחרדים יש כוח שאנחנו מעניקים להם, הם שולטים בילודה, בחתונה, בפטירה, בבילויים שלנו, וגורמים לנוער לברוח. לב חוסר ההיגיון במדינת ישראל הוא החרדים. אין לצבא מה לעשות איתם, אבל אם כבר, תמיד תמכתי שאם מכריחים, שיכריחו את כל הגברים. לא כי אישה לא יכולה להיות במודיעין חיילת מצטיינת, אלא כי אין סיבה לגייס אישה כשהיא לא יכולה להגיע למקום הגבוהה ביותר ולמהות הצבא (לצאת מהגבולות). החרדים מפוררים את המדינה, יותר מאשר הערבים. אנשים רוצים לעזוב את הארץ לא בגלל האיום הערבי, אלא כי יורקים כאן על ילדות בנות 8.

    הגב
    • nadavs
      19/07/2013 ב20:29

      במקום למלא את יצר הנקמה שלך בחרדים על ידי גיוס, אפשר פשוט לשלול את אותו כוח שהממשלה מעניקה לקבוצות לחץ. עובד הרבה יותר טוב.

      nadavs

      הגב
      • Faust
        23/07/2013 ב15:10

        אין בי שום יצר נקמה. אני בעצמי לא התגייסתי.
        גם בלקיחת כוחות וסמכויות כאלו ואחרים מהממשלה לגבי החרדים, אנשים שוכחים מאלמנט ואפקט החינוך. לדעתי בשביל האפקט החברתי, אם צבא ישראל לא מתכוון לשנות את עצמו לצבא יעיל ושכיר, הוא צריך לגייס אותם. 

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.