ולפעמים המעבדה נגמרת

ערב טוב לכולם!


סוף סוף, אחרי כמעט שלושה חודשים, נגמר הקורס המתיש “מעבדה לפיזיקה 1מ'”. אחרי שמדדנו תדירויות של מטוטלת, תדירויות של תנועה הרמונית פשוטה (ולא פשוטה), מדדנו את הגרביטציה בחיפה (לידיעתכם: היא משתנה כל שבוע) ובדקנו האם התנע הזוויתי נשמר (התשובה: אולי), נותר לנו רק להיכנס למעבדה לעשר דקות, לבצע רגרסיה קטנה באקסל, לכתוב את הדו”ח הסופי (ולהסביר למה אי אפשר לדעת אם תנע זוויתי נשמר או לא), להגיש את המחברת ולחכות לציון הסופי בקורס הזה (שלדעתי יקבל בוסט נחמד אחרי ההסבר המושלם שנתנו על הניסוי ביום חמישי).


העיקר הוא שזה נגמר. ביום שלישי אני חוזר להשכמה של אחת עשרה בבוקר. ביום חמישי אני בבית עוד לפני שתיים בצהריים. ביום רביעי תהיה לי הפסקה בזמן ההפסקה (או שלא, המרצה למד”ר רוצה לקחת לנו אותה) והכי חשוב – נגמר אחד מבזבוזי הזמן הגדולים שהיו לי. הקורס הזה מועבר בצורה כל כך רעה ולא מלמדת עד שאין לנו ברירה אלא להסתכל עליו כבזבוז זמן. גם מבחינת הניקוד האקדמי הקורס הזה לא משתלם. על חדו”א מקבלים חמש נקודות בשביל שש שעות שבועיות ושעתיים של שיעורי בית פעם בחודש. על המעבדה היה מדובר בנקודה וחצי על שלוש שעות רשמיות ועוד לפחות ארבע או חמש של השלמות מדי שבוע.


גם אתמול טרח הטכניון להציק לסטודנטים על ידי קביעה של בוחן במד”ר ביום שישי בתשע בבוקר. אני עדיין מתקשה להחליט איזה מהם הטריד אותי יותר (השעה או היום), אבל השילוב בינהם היה במפורש לא מוצלח. הבוחן עצמו היה בסדר, ומלבד טעות קטנה וטפשית אני חושב שהלך לי שם לא רע (אלא אם היו שם עוד טעויות קטנות וטפשיות).


בנוסף, השבוע קיבלתי בדואר את איחוליו הלבביים של דיקן לימודי הסמכה על זכייתי בתואר “מצטיין נשיא”, ובשל כך הוזמנתי לטקס שיתקיים החודש. כמה ימים קודם לכן הוזמנתי גם לטקס דומה שיתקיים בפקולטה למדע והנדסה של חומרים (כן, עכשיו יש שם מפוצץ כדי שיהיה הרבה מה לכתוב על הניירות). מיום ליום נראה שהטכניון הופך להיות צה”ל. לא מפתיע בהתחשב במספר העתודאים הענק שמסתובב שם.


ובנושא אחר, השבוע, קצת יותר משנה אחרי נאום לפיד על “כולם צריכים לשרת”, אושר מתווה פרי לשוויון בקטל. כפי שמרמז שמו, אין שום קשר בינו לבין שוויון. גברים חילונים ישרתו 32 חודשים, נשים חילוניות 28 חודשים, גברים חרדים 24 חודשים, תלמידי ישיבות הסדר ישרתו 17 חודשים וכל השאר יוכלו להיות עבדים בכל רחבי הארץ, להיהרג ממגוון סיבות המוות האפשריות לחיילים (תאונות דרכים, מחלות והתאבדויות) וכל זה בלי להינות מההילה הזוהרת של “נפל בעת מילוי תפקידו”.


לפיד ושאר האוטומטים התחילו עם תירוצי “צריך לגייס אותם בשביל שיעבדו” (קשקוש שכל קשר בינו לבין המציאות לא קיים בכלל) בלי לטרוח לחשוב לרגע על המציאות או על ההיגיון. כנראה שאין מה לצפות משר אוצר שלא יודע את ההבדל בין קיצוץ לגידול בתקציב.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 לולפעמים המעבדה נגמרת
  • 2221
    01/06/2013 ב21:45

    רק עכשיו שמתי לב שכל פוסט אתה מתחיל בערב טוב(;

    הגב
  • nadavs
    01/06/2013 ב22:35

    זה ממש לא נכון. יש כאלה של צהריים או בוקר. 
    nadavs

    הגב
  • גולדי10
    02/06/2013 ב2:56

    אתה חושב שתוספת נקודה וחצי לציון אחרי 8 שעות סיזיפיות, זה כמו תוספת שקל ברוטו על כל שנת עבודה?

    הגב
    • nadavs
      02/06/2013 ב23:03

      ממש לא. זה פחות…
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.