פסטיבל העוני מכה שנית

ערב טוב לכולם!

קוראים יקרים, קוראים לי נדב ואני עני. יש בבעלותי רכב בן שנתיים, אני מתגורר במעונות הסטודנטים של הטכניון באמצע השבוע ואצל ההורים בסופו, אני תמיד נמצא במרחק חמש דקות הליכה מאוכל טעים ומזין ואני עני. כשאני בטכניון אני משתמש במחשב נייד שקניתי בכספי שלי, לפני קצת פחות משנה הייתי שלושה חודשים בארה”ב עם כסף שהרווחתי בעצמי, על הדלק של הרכב שיש לי כרגע (והטיפולים במחירי שחיטה) אני משלם מכספי שלי ואני עני.

לשמחתי הרבה, השבוע פורסם דו”ח העוני של ה-OECD והתברר לי ששיעור העוני בישראל הוא 21%, יותר גבוה ממקסיקו! מכאן אני יכול להסיק בקלות שבישראל יש לפחות 21% מהאוכלוסיה שחיים ברמת חיים גבוהה מאוד, ואלה רק העניים. אנשי מעמד הביניים, לפי שמועות שמגיעות מחדרה, טסים לחו”ל לפחות פעם בשנתיים, משלמים מיסים בשיעורים אסטרונומיים ומוציאים המון כסף עד למצב שבו העלאת מע”מ של אחוז אחד היא משמעותית ביותר עבורם. ישראל, לפי שיטת החישוב של ה-OECD, היא גן עדן ולא ברור לי על מה כולם מתלוננים.

אם אתם חושבים שיש טעויות בפסקה הראשונה, אתם טועים. שיטת המדידה של העוני בישראל מתבססת על הכנסה בלבד, ולכן היא מכניסה אותי ביחד עם יותר ממיליון אנשים לקטגוריה של עניים למרות שכל קשר ביננו לבין עוני הוא מקרי בהחלט. נספרים שם סטודנטים שעובדים במשרה חלקית, אנשים שחיים אצל ההורים ולא עובדים, אנשים שמעדיפים חיי רוח עשירים וחיים חומריים מצומצמים והדובדבן שבקצפת – מעלימי הכנסות. כל אלה מתגוררים יחדיו תחת 21 האחוזים העניים של ישראל, כולל מספר לא גבוה של עניים אמיתיים, כאלה שללא עזרה מעמותות או מהממשלה לא יוכלו לאכול ביום שני הקרוב.

כל עיתונאי שהיה אומר שמצבנו גרוע מזה של מקסיקו אמור להיות מפוטר במקום על הטעיית הציבור, אבל כמובן שעטו על הממצאים המרשיעים (והשקריים) האלה כאוצר שאפשר לנגח איתו את השטן עם המיטות במטוס. אחרי הכל, אם אי אפשר להאשים את נתניהו, זה לא מעניין. אני מקווה שהוא יהיה נשיא יום אחד כדי לתת לתקשורת תמריץ אמיתי לפעול לסגירתו של המוסד המיותר הזה.

ובינתיים, בטכניון לא קורה שום דבר מעניין. לקראת החזרה מהחגים האחרונים לסמסטר הפציצו אותנו בכמות שיעורי בית אדירה, חלקם ברמה מביכה ממש. הקורס הבסיסי בהנדסת חומרים נותן שיעורי בית שדורשים המון זמן, אבל בפועל מכילים מעט מאוד. לעומתם, שיעורי הבית במד”ר התבררו כמעניינים הרבה יותר (יחסית לקורס די אנמי).

בשבוע הקרוב יקרו שני אירועים מרכזיים של סמסטר ב’: הראשון הוא הבוחן בחדו”א ביום שני בערב והשני הוא פסטיבל הסטודנט שיתחיל ביום רביעי ויגמר מתישהו ביום חמישי. לשמחתי הרבה, אין השבוע מעבדה בפיזיקה, אבל על העניין הזה נשלם בריבית בעוד שבוע עם שתי מעבדות (אחרונות! הללויה!) בשבוע אחד.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “פסטיבל העוני מכה שנית”

  1. אולי מנסים להעלות אותנו לסטנדרטים של אירופה / קנדה?

    עני מבחינתי:
    1. קודם כל מזדרז להתרגל לבעיה, אח"כ רואה אותה נוצרת.
    2. מכוון את חייו בכוונה להישרדות: מתבכיין "עכשיו אין" >
    כשסוף סוף יש מזדרז להיפטר מזה כאילו מינימום סכנת נפשות / מזלזל בעזרה שניתנת כאילו תמיד תהיה (מבזבז בלי חשבון) >
    ואז כשחוזר למצב הישרדות כפי שתיכנון בזדון מלכתחילה: מתבכיין בהיסטריה שהוא עייף עכשיו ורעב עכשיו כאילו מעולם לא עזרו לו…
    אבל ילדים הוא יודע לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה