ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה

ערב טוב לכולם!

משהו משונה עובר על ממשלת ישראל בשבוע האחרון. אחרי כמעט ארבע שנים בהן שמענו רק איך צריך להוסיף עוד ועוד פיקוח ובקרה על חיינו ואיך כל הפרטה (או אפילו מיקור חוץ) היא התנערות הממשלה מאחריותה, הגיע השבוע הזה והפך לגמרי את השיח. ביום ראשון אושר הסכם השמיים הפתוחים (שעזר מאוד בהחייאת מסורת ויכוחי הפייסבוק על הקיר של לפיד) ומיד לאחר מכן התחלנו לקבל מבול של כותרות אופטימיות על כוונתם של לפיד ובנט להפריט את הנמלים ולפתוח אחד פרטי, להילחם בהסתדרות ולאסור שביתות במגזר הציבורי.

ביום ראשון קיבלה ההסתדרות קדימון נהדר לתקופה שהולכת להיות לה תחת הממשלה הנוכחית. עופר עיני איים וסיפר סיפורים על כך שמעבירים החלטות בחיפזון בלי לשתף אותו (הוא שכח לציין שההסכם הזה בדיונים והכנה משנת 2006), אבל הממשלה אישרה אותו ברוב גדול וסתמה לפושע הזה את הפה. מיד לאחר מכן אל על פתחה במהלך התייעלות ייחודי והפסיקה לעבוד. כנראה שכחו שם שלקוחות בתחום הזה נהוג למשוך על ידי מחירים נמוכים, תור קצר ועמידה בזמנים, לא על ידי הכרה אינטימית של הטרמינל במשך יומיים.

מיד לאחר מכן הופצצנו השבוע בכותרות שלא נראו כאן שנים: לפיד ובנט רוצים להפריט את הנמלים ולפתוח נמל פרטי חדש. לא האמנתי למראה עיני. המתנגים הגדולים הם כמובן עובדי הנמלים שכנראה מאוד יכעסו אם יקחו להם את הפריווילגיה המשונה של משמרות מהבית. גם עופר עיני כבר מחמם מנועים לקראת הקיצוצים בתקציב, אבל לשמחתו עובדי נמל אשדוד כבר נמצאים בסכסוך עבודה. אחרי הכל, הם צריכים ממש לעבוד וזה גורם להם להסתכסך עם הרצון שלהם לנוח.

בחמישי התבשרנו על עוד פצצה שהטיל לפיד: הוא רוצה לבטל את זכות השביתה במגזר הציבורי במסגרת חוק ההסדרים. אמנם החוק בעייתי, אבל טוב לדעת שלפיד שוקל להשתמש בו בצורה הנכונה. ולכל מי שתוהה, אני תומך במהלך הזה במאה אחוזים. מי שרוצה לשבות ולהציק למעסיק פרטי על התנאים, מוזמן לעשות ככל העולה על רוחו. מי שרוצה לעשות זאת במגזר הציבורי סוחט את ציבור המשתמשים במוצר שלו, אבל אנחנו, הציבור, מחוייבים להשתמש במוצרים האלה ללא אלטרנטיבה במקרה הטוב או בכוח הזרוע והרובה במקרה הרע. מי שלא טוב לו שם, מוזמן לקום וללכת אם הוא לא רוצה לתת שירות. שלא יצפה לקבל כסף על אי-עבודה.

גם תוכנית הקיצוצים של לפיד לא עברה בשקט השבוע, ואכן קיבלנו הצגה נהדרת ביום שני בכנסת. לשמחתי (ולשמחת רבים אחרים, כנראה), לפיד ענה בצורה נהדרת לכל קריאות הביניים וממש חימם את הלב לראות שר אוצר שמבין שאנשים אחראים לפרנס את עצמם וילדיהם ולא “המדינה” (כלומר אנשים אחרים). אלי ישי, כהרגלו בקודש, כתב עוד פוסט חסר בושה בפייסבוק על כך שהוא עצמו אחראי לגירעון. לפי התגובות לפוסט, הציבור התקשה למצוא את הסרקזם שישי התכוון להכניס אליו.

ואיפה נתניהו בכל זה? כרגיל, נגרר אחרי הממשלה שלו. שמענו אותו מכריז השבוע שהוא לא מפחד משביתות ושהגיע הזמן להפרטה ותחרות. בנט (שהתחיל לעבוד בנושא מכון התקנים, עוד שוד לאור היום) צדק בתעמולת הבחירות שלו: נתניהו יהיה הנהג, אבל חשוב גם מי יהיה שם להחזיק את ההגה.

עכשיו הגיע זמן הממשלה ליישם את כל התוכניות האלה. ללפיד יש מספיק קרדיט ציבורי להעביר את תוכנית הקיצוצים שלו (18 מיליארד שקלים! מרשים בהחלט) ולעופר עיני אין מספיק קרדיט כדי לשלם בהקפה במכולת. זה הזמן לשבור את ארגון השודדים הזה ולהעביר את ישראל לעידן חופשי יותר וממשלתי פחות.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

1 מחשבות על “ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה”

  1. "לקום וללכת אם הוא לא רוצה לתת שירות. שלא יצפה לקבל כסף על אי-עבודה"?!?!?
    __אם לא כלומניקים בשירות הציבורי שחוץ מלנשום ולחרבן בכוחות עצמם יודעים גם לחתום את שמם עם האצבע: איך בדיוק פוליטיקאים בכלל וביבי בפרט אמורים להיבחר מחדש?!

    כל כוחה של על"ק מבוסס על העובדה שאפילו הכלומניקים יודעים מה טוב להם – אם לא יצביעו לפוליטיקאי שסידר להם להיות אחראיים רק על הקידום של עצמם: על"ק לא יבחרו מחדש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה