היסטריית כלום

ערב טוב לכולם!


לפני שבוע בדיוק הופצו בכלי התקשורת בארץ איומים שגרמו למליונים לא לישון בלילה – מתקפת סייבר על ישראל הלכה והתקרבה. העיתונים היו מלאים במידע חשוב על סיסמאות חזקות והימנעות מלחיצה על שטויות בפייסבוק. בטלוויזיה דיווחו על 19 אלף חשבונות פייסבוק פרוצים ועל תכנונים להפלת אתרי ממשלה לרוב. בכל מקום שבו דווח על האירוע המסוכן המליצו כמעט חד משמעית להימנע מכניסה לפייסבוק ואם אפשר, לעזוב את המחשב ליום שלם.


בכל הדיווחים האלה שכחו משהו אחד קטן – לאמת מספרים. הדיווח על 19 אלף חשבונות פרוצים היה ככל הנראה שקרי והמתקפה המדוברת היתה בסך הכל מתקפת מניעת שירות, כלומר עומס גדול על האתרים שגרם להם להיות לא זמינים לכמה שעות. זה הנזק הגדול. אף מידע לא נחשף, אף אחד לא עמד בסכנה ובסך הכל לא קרה שום דבר חוץ מהיסטריה חסרת משמעות ופרופורציות.


ביום שני, לעומת זאת, פתח הרכב שלי במתקפת מניעת שירות משלו. בארבע בצהריים התנעתי את הרכב וגיליתי שמד הדלק ירד ברבע למרות שיום לפני כן הוא היה מלא והרכב נסע חמישה קילומטר. יצאתי החוצה לריח הבנזין וגיליתי שהמכונית החליטה להוציא את הדלק ישירות מהמיכל, בצורה הנוזלית, במקום לשרוף אותו ולעשות איתו משהו מועיל.


בלית ברירה חזרתי לדירה, פתחתי את המחשב ובדקתי איפה המוסך הכי קרוב. מה ששכחתי לבדוק היו שעות הפתיחה (ודרכי הגעה נורמליות), כך שהמוסך כבר היה סגור שהגעתי ונאמר לי שם להגיע ביום שלישי בבוקר (יותר נכון בשבע וחצי בבוקר). בלית ברירה, ויתרתי על הבוקר הנהדר שהיה אמור להיות לי (השכמה ב-11:00) וקמתי ב-7:20 כדי לגלות שעוד כמה ליטרים ויתרו על מיכל הדלק לטובת האספלט. הצלחתי הפעם למצוא את המוסך כמו שצריך והלכתי לרשום אותו.


במוסך עצמו היו מאוד נחמדים, ביקשו פרטים ואמרו לי להמתין עד שיסיימו את העבודה. בזמן הזה הספקתי לעבור ברפרוף על כל העיתונים של אותו יום (כולל העיתון של ה-29 במרץ שהיה שם משום מה) ולגלות שהיו מעירים אותי בכל מקרה עם טלפון ממזכירות הטכניון. אחרי שעה הודיע לי מנהל השירות שהיה צינור קרוע והוא הוחלף במסגרת האחריות. אמרנו זה לזה “יום טוב” ונפרדנו.


ולכבוד תיקון הרכב, משרד התחבורה שלח לי עוד רישיון רכב, החמישי במספר. לא ברור לי למה הם ממשיכים לשלוח לי רישיונות שכתוב עליהם “שולם” למרות שהרכב כבר עבר טסט (וקיבל שם עוד שני רישיונות). בקרוב מאוד יקצצו להם כמה מיליארדים מהתקציב, הם יכולים להתחיל לחסוך על ידי הפסקת שליחת דואר מיותר.


מרצ, לעומת משרד התחבורה, קיבלה העלאה בתקציב בעקבות הכפלת כוחה בבחירות, וכדי לומר תודה לכל המתנדבים בקלפיות שלחו לנו קבלה על התרומה שנתנו להם (כלומר הצ’ק שויתרנו עליו). בבחירות הבאות הם יכולים לשכוח מהרעיון שאני אשב בשבילם בקלפי בהתנדבות.


ואחרי כמעט שלושה חודשים מהבחירות, אנחנו סוף סוף מתקרבים לתקציב, הנקודה המסוכנת הראשונה של הממשלה הזאת. עכשיו רק צריך לראות אם יצליחו באמת להעביר את כל הקיצוצים שמדברים עליהם כל הזמן. יש שם כמה מיליארדים בקיצבאות הילדים ובחונטה הצבאית, ואת זה יהיה קשה להעביר. גם התקשורת כבר התגייסה לעניין ואין יום בלי דיווחים על יחידות מיוחדות, המטרות הנעלות של צה”ל והילדים המסכנים ש”לוקחים להם את האוכל מהפה”. בחדשות ערוץ 2 הראו בשבוע שעבר זוג הורים עובדים עם שבעה ילדים. ברגע שציינו את העובדה הזאת היה ברור לחלוטין שמדובר כאן בחוסר אחריות של ההורים והביטוח הלאומי היה חוסך הרבה כסף אם במקום קצבת ילדים היה שולח להם אמצעי מניעה.


נקווה לטוב.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

12 מחשבות על “היסטריית כלום”

  1. אם הביטוח הלאומי הה שולח להם אמצעי מניעה:
    1. מי היה משמש ידיים עובדות לספונסרים של ביבי?
    2. מי היה מצביע ביבי?

    כיף לך שהביקור במוסך הלך חלק.
    איך סידרו לך לשבת בקלפי מטעם מר"צ?

    1. זה היה פשוט מאוד – התקשרתי למרצ וביקשתי לשבת מטעמם בקלפי. אחרי שוידאו שלוש פעמים שלא איבדתי את שפיותי ואני מודע לכך שזה בהתנדבות, הציבו אותי בקלפי.

      nadavs

  2. הרעיון שלך לשלוח אמצעי מניעה  במקום קצבה -ענק. יש לי הרגשה שכמה  נשים במשפחות האלה יודו לך על הרעיון

  3. זהו, שגם אם הן רוצות, הן לא יכולות מפחד האידיוט ששולט בהן. אני גם משערת שאתה לא יודע כמה יקר לקנות אמצעי מניעה נשיים שאינם מסובסדים, שאינם בסל התרופות וגם למרבה הטמטום והצער אינם
     ניתנים ללא מרשם. איך בדיוק נשים מסויימות יעזו לבקש מרשם ? איך הן אמורות לממן משהו שיכול לקנות דברים אלמנטריים לעתים?

    1. אני באמת לא יודע כמה עולים אמצעי מניעה לא מסובסדים. הניחוש שלי: פחות מהעלות של גידול שבעה ילדים (או אפילו ילד אחד). עניין המרשם הוא באמת טמטום, אבל מדובר בעניין ממשלתי, די ברור שמעורב שם טמטום.

      הפתרון השני שאני מכיר, שעולה גם הוא פחות מגידול ילדים, הוא לסגור רגליים. ואם הפתרון הזה בלתי אפשרי בגלל אלימות, אפשר לפנות לרשויות.

      בכל מקרה, הפלת עלויות גידול ילדים על כלל הציבור תוך בכי מתמיד על כמה שהקצבה נמוכה היא חוצפה וסיכון מוסרי מטופש לחלוטין של הביטוח הלאומי.

      nadavs

  4. המחיר  לאמצעי מניעה יקר למדי למי שצריך אוכל בסיסי ועושה חשבון לטווח קצר כי  המוח שלו  אינו מסוגל לחשוב על עלות התוצאה. ובקשר לעצה השנייה: אתה חי בסרט. אתה יודע באיזו מצוקה, טרור פטריאכלי  ואלימות גברית נמצאות כל כך הרבה נשים ? נשים רבות , בעיקר  ממגזרים מסויימים אך גם  ממשפחות "טובות" ו"נורמאטיביות (אני מתה על המילה הזו) חיות בצל הגבר בבית,לא מעזות לזוז בלי רשותו, לא מסוגלות כלכלית להישאר לבד, נתונות ללחץ מכל כיוון, ומה שחסר להן לאידיליה זה לעשות שביתת סקס בבית.

    1. אז בעצם כלל הציבור צריך לשלם על אנשים חסרי אחריות במקרה הטוב ואלימים במקרה הרע?

      nadavs

      1. כן, כי הם מתמחים בפניה לרגש שמשתיקה את ההיגיון: כל מי שלא מספק להם את רצונם *מייד*, מפסיד אוטומטית בתחרות "מי יותר אוטיסט?".

  5. Good morning Israel
    זה לא התשלום היחיד , וכך היה תמיד. תמיד  שכבה מסויימת סבחה על כתפיה את הבלתי מסוגלים וגם את הבלתי ראויים.  אתה מן הסתם מודע לכך ש אנחנו לא חיים במדינה קפיטליסטית במובן האבסולוטי של המילה

    1. בלתי מסוגל זה רק צמח 100%.
      אם הוא מייד מתבכיין ’למה זה פשוט לא יעבוד’ לעשות עוד משהו חוץ מרק לקבל; אז הוא בהחלט מסוגל.
      לשחק אותה קשה הבנה אלא אם אומרים לי בדיוק מושלם את כל מה שאני רוצה לשמוע עכשיו: זה גם אני יכול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה