פול גז בניוטרל

ערב טוב לכולם!


השבוע, אחרי שש שעות במעבדת הפיזיקה של הטכניון, הבנתי סוף סוף איפה הקאץ’ בקורס הזה. אין בו מבחנים ושאלות ההכנה לכל ניסוי לא ממש קשות. הבעיה היא הדו”חות של סוף כל ניסוי. ביום רביעי ישבתי בספריה עם חברי למעבדה וכתבנו ביחד את הדו”ח (יותר נכון הוא כתב, כדי שיוכלו לקרוא את זה). אחרי שעתיים, כשסיימנו את המשימה המתישה הזו, עדיין ניסינו להבין מה לעזאזל עשינו בשעתיים האחרונות. מסתבר שלא הרבה.


כאן מתחבא הקאץ’ האמיתי – מדובר על פול גז בניוטרל. מטרת הדו”ח היא לכתוב שום דבר, אבל למרוח את זה על שישה עמודים. את כל הניסוי שערכנו היה ניתן לסכם בקלות רבה מאוד בשני עמודים – עמוד אחד עם הסברים ומסקנות ועמוד שני עם הדפסים גרפיים של התוצאות. בשביל שלא נעבוד כל כך מעט, המציאו בשבילנו המון סעיפים שאיתם נוכל לרפד את הדו”ח ולמרוח אותו על שישה עמודים מיותרים לחלוטין. לפחות ככה נוכל להגיד שהפיזיקה באמת עובדת.


בשאר המקצועות מתקדם קצת יותר טוב. בפיזיקה (תיאורטית) התרגלנו לפסיכיות של המרצה ואפילו העתודאים כבר מצליחים לשבת בשקט ולא להעיר לו בצעקות על כל מינוס ופסיק שהוא שכח (לעומת זאת, עכשיו הם מצביעים, מחכים ומורחים חמש דקות על כל מינוס שהפך לפלוס ולהיפך). בחדו”א, לעומת זאת, אפשר לדבר באופן חופשי בשיעור, אבל בניגוד לפיזיקה, שואלים שאלות שגורמות לשאר הסטודנטים לדפוק את הראש על השולחן. בהרצאות האחרונות נשאלו שאלות מטופשות ברמה שלא היתה מביישת תלמיד תיכון שרואה נגזרת בפעם הראשונה. לא ברור איך חלק מהאנשים שם הגיע בכלל לסמסטר השני.


בנוסף, בשבוע האחרון הבין לפיד שוב שכל פוסט שלו בפייסבוק הופך מיד לכותרת ראשית בעיתון. לשם שינוי, אם נתעלם מהסגנון הקיטשי עד דמעות של לפיד, היו בפוסט הזה דברי טעם. ככל הנראה הגיע סוף סוף שר אוצר שמבין את מה שמיליוני אנשים בישראל לא מבינים – המיסים הורגים את מעמד הביניים. האמיתי, לא זה שאנשים מדמיינים לעצמם.


הפוסט גרר, כמתבקש, אלפי תגובות והביא לעליה ניכרת במספר הכניסות לאתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנדרש לאתר את העשירונים בישראל לפי ברוטו, נטו, מס שולי ושמות משפחה. פתאום הגיעו כל אנשי “אני מרוויח רק 5,000 בחודש, תדאג לי!” ועוד הרבה אנשים שטענו שהם-הם מעמד הביניים האמיתי ולא הבינו בעצם שהם נמצאים הרבה מתחתיו. מעמד הביניים האמיתי בישראל עושה משהו אחד מיוחד שהאנשים מתחתיו לא מכירים: הוא משלם מס הכנסה.


זו האמת הכואבת על מספר ה”עניים” שצמח פה פרא – מדובר באנשים שלא יודעים מהו מס הכנסה ודורשים לקחת עוד ועוד מהאנשים שהם רואים כ”עשירים”, כולל כאלה שיש להם דירה אבל לא מסוגלים לעזור לילדים ומספיק כסף כדי לטוס לחו”ל פעם בשנתיים, יהיה המחיר אשר יהיה. מבחינת יותר מדי אנשים, טיסות לחו”ל הן מותרות (והן אכן מותרות) שאסור לאנשים להנות מהן כל עוד הם עצמם ממשיכים לחפש את מדף המבצעים בסופר.


לצערי הרב ומקריאת המצע של “יש עתיד”, התכנון הוא לעזור לריקי כהן באופן אקטיבי, כלומר “לשנות את סדרי העדיפויות” ולסבסד עוד כמה שירותים שניתן להשיג כרגע באופן פרטי. ריקי כהן תמשיך לוותר על נתח נכבד מההכנסה שלה לטובת רשות המיסים, תמשיך להאכיל ביורוקרטים שיקבעו לאן הולך הכסף שלה ותמשיך לממן מיליוני אנשים שהיא לא מכירה (ועדיין חוטפת מהם ביקורת על אורח חייה). הפתעה גדולה, כמו הורדת מיסים והפרטת שירותים תוך מתן אפשרות לתחרות, כנראה לא תהיה כאן.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

תגובה אחת לפול גז בניוטרל
  • גולדי10
    06/04/2013 ב23:00

    אתה חושב שפייסבוק מימנו בצורה כלשהי את יאיר?!

    מעמד בינוני: שכיר. צובר וותק בעבודתו הקבועה וכל הכנסתו ממשכורתו בלבד. יודע לחסוך אך לא מבין בהוצאות.

    הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.