ממשלה מעופפת

צהריים טובים לכולם!

החג המעצבן ביותר בשנה תיכף נגמר, וכדי לחגוג את המאורע המשמח נקבל מחר בעיתון תמונות של שרים וחברי כנסת אוכלים מופלטות. כדי שלא נשכח את הסבל של עם ישראל לדורותיו, פסטיבל השואה השנתי יגיע לשיאו ממש בקרוב ופחות משבוע לאחר מכן טקס החלפת תפקידים בין הרמטכ”ל לראש הממשלה ליום אחד ארוך במיוחד של האלהת צה”ל וטייסי הכבישים שממלאים את בתי הקברות הצבאיים.

ממשלת ישראל, למרות חילופי כוח האדם, לא מפסיקה להפציץ ולייצר כותרות מטופשות גם בחג. שר הביטחון המופלא שלנו החליט לטוס במסוק לחתונה של בתו ומיד גוייס כל משרד הביטחון לספר לנו שזה עלה “רק” 6,000 שקלים (כנראה קצת יותר) ושהוא אבא טוב ומתחשב שלא רצה לאחר לחתונה אחרי דיון ארוך ומתיש בקריה. אותי אישית לא היה מטריד הסיפור, אבל רק בתנאים מסויימים. לדוגמה: היה צורך לנהל מלחמה בגרופית. כל תירוץ אחר כמו “פגישות” לא מעניין. פגישות אפשר להזיז, בוודאי אם זה מגיע משר הביטחון.

הזלזול הזה בכספי המיסים כבר מתחיל באמת לעצבן, ובגלל דברים כאלה יגיע בסוף יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה. אמנם הוא עוד לא עשה שום דבר משמעותי בתור שר אוצר, אבל הוא יודע שגם מראית עין חשובה ולכן ויתר על הרכב והנהג המגיעים לו. אמנם אין כאן יותר מדי חיסכון, אבל יש כאן בהחלט הצגה של התחשבות במשלמי המיסים (וגם עליה הוא הותקף, לדעתי שלא בצדק).

גם סילבן שלום, השר לענייני התבכיינות, קיבל השבוע טיסה במסוק. בהתחלה היא היתה על חשבון אחת החברות של יצחק תשובה (אני כבר מזמן לא עוקב), אבל לפי תקנות הממשלה משרד האנרגיה והמים התחייב להחזיר את הכסף (כלומר משלמי המיסים שוב אכלו אותה). הפעם אפשר איכשהו להחליק את הנושא בגלל שזו היתה טיסה שכן קשורה לתפקיד ולא לצרכיו האישיים של שלום. כמו במשרד לפיתוח הנגב והגליל, זכינו שוב לראות את סילבן מבלבל את המוח בהשקה כלשהי. לדעתי אפשר לשלוח אותו הביתה עם זוג מספריים ופשוט לקרוא לו כל פעם שצריך לגזור סרט איפהשהו.

גם לפיד הצטרף היום לחגיגה וסיפר לכולם על הדיון שהוא ערך על גברת כהן מחדרה. לדבריו, מדובר במורה בת 37 שעובדת קשה ומשלמת מיסים. היא אולי עובדת קשה, אבל לפיד שוכח שבתור מורה היא מתפרנסת מכספי מיסים ולא משלמת אותם. כל אותם דיבורים על יוקר המחיה והמיסים הגבוהים קשורים הרבה יותר לגברת כהן מאשר שכנתה, גברת לוי שעובדת בעסק פרטי וצריכה לפרנס גם את עצמה וגם את הדמות מהסיפור של לפיד. כשהוא מדבר על מהפכות בחינוך, כדאי שיזכור שאותו מעמד ביניים אליו הוא פונה בנאום הפייסבוק שלו (שהיה דווקא לא רע) יצטרך לשלם בגלל כל אותן גברות כהן שעובדות בממשלה.

משרד אחר, שדווקא עובד במלוא המרץ, הוא משרד התחבורה. היום הגיע אלי בדואר רישיון הרכב שלי בעותק מספר ארבע. אחרי הדרישה הראשונה לתשלום ועוד שניים שאיכשהו הגיעו אלי בשבוע שעבר, הגיע חבר מספר ארבע שהודיע חגיגית ששילמתי עבור רישיון הרכב. לפחות יש משרד אחד שמתפקד כמו שצריך.

ולסיום, התאריך היום הוא האחד באפריל, תאריך שגורר בדרך כלל בדיחות מטופשות ואת יום ההולדת של ג’ימייל. בינתיים המוצלחת ביותר היתה של גוגל (מסד נתונים של ריחות). החלק המפחיד הוא שהם עוד יכולים לקחת את זה ברצינות וליישם.

חג שמח!

יום טוב.

שלכם,

nadavs

5 מחשבות על “ממשלה מעופפת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה