תלת מימד

ערב טוב לכולם!


בעוד קצת יותר מ-12 שעות יתחיל סימסטר ב’ שעושה רושם, לפחות לפי מערכת השעות, שיהיה קצת יותר סימפטי מהקודם. הפעם יש לי רק יום אחד בו אני צריך לקום לשיעור של לפנות בוקר (8:30) ובכל שאר הימים אני זוכה לעוד שעת שינה (או אפילו יותר) לפני שאני עובר בכור ההיתוך של החדו”א התלת מימדית והפיזיקה שמשתרכת מאחוריה עם איומים כמו פונקציות וקטוריות.


ביום שני, כמו שודאי קראתם בשבוע שעבר, עברו שרתי הטכניון שדרוג למודל 1983, אבל הצלחתי תוך כדי למצוא כמה דקות בהן השרתים עבדו כדי לגלות שקיבלתי בכימיה ציון תלת-ספרתי נחמד. אמנם יכולתי לגלות את זה יומיים אחרי המבחן, אבל אני לא מסתכל על תשובות של מבחנים לפני שאני מקבל ציון, וטוב שכך – התשובות לשאלות היו מסודרות בטבלה לא נוחה בסוף הקובץ.


במטלאב, לאור ההיסטוריה של המתרגלים בבדיקת שיעורי בית (את השיעורים של נובמבר קיבלנו חזרה בינואר), ציפיתי לקבל ציונים לקראת ליל הסדר. להפתעתי, ביום שישי קיבלתי אימייל מהמתרגל הראשי (התכתבנו כמה פעמים) שהודיע לי שגם במטלאב קיבלתי ציון תלת-ספרתי נחמד והודה לי על ההשתתפות בתרגולים (למרות שבאחרונים קצת השתעממתי וצפיתי בשידורי התעמולה), על שליחת הבונוסים ועל ההשקעה (המטורפת, בפייסבוק). שלחתי לו בחזרה מייל בו הודתי לו על החדשות הטובות ביום שישי, על שיעורים מעניינים (לרוב) ועל בונוסים מאתגרים (באמת).


כמה דקות מאוחר יותר התברר שקיבלתי במבחן את מלוא הנקודות (היו סה”כ 110), אבל הציון הממוצע בלי פקטור היה נמוך מ-60. להערכתי, המבחן לא היה ברמה גבוהה מדי, אלא הלימוד היה גרוע מאוד. ההרצאות לא היו שוות יותר מדי והתרגולים לא תמיד היו מתרגלים באמת. ציפו בקורס הזה שאנשים ילמדו לתכנת ולפתח חשיבה שמאוד קשה לפתח בזמן קצר תוך כדי שלומדים לתכנת באופן כללי ועוד בשפה יחסית חדשה ולא סטנדרטית. לשמחת רוב האנשים, נתנו פקטור (לפי כל מיני ניחושים שלי – משמעותי) והציון הממוצע בקורס עלה לקצת מעל שבעים. ככה זה כשמלמדים לא טוב.


על מנת שלא לטבוע בערעורים, שלח המתרגל הראשי אימייל חד משמעי בו הוא מסביר שמי שמערער מסתכן בבדיקה חוזרת של כל המבחן, כלומר יכול לקבל ציון נמוך יותר. האוניברסיטה בהחלט מאיימת.


ובנושא אחר, השבוע הופתעתי לגלות שלכנסת נכנסו בטעות אנשים עם שכל. השבוע התכנסה ועדה כלשהי (לא זוכר איזו) של הכנסת שדנה בביטול הצו על הורדת המכס על מוצרי טקסטיל. כרגיל בדיונים כאלה, נשמעו כל מיני הצהרות פופוליסטיות ומנותקות מהמציאות על כך שהורדת המכס פוגעת בתעשיה ובעובדים ולא מתגלגלת הלאה לצרכן (העובדה שמנכ”ל פוקס טען שהוא מגלגל את כל המכס על הצרכן לא שכנעה את ה”חברתיים” הגדולים). באופן מפתיע, יעל גרמן אמרה כמה דברי טעם וטענה שהורדת המכס לא גורמת לאבטלה בטווח הארוך ובסופו של דבר מדובר בצעד שמוריד את יוקר המחיה. לא האמנתי שדווקא חברת כנסת מהמפלגה הפופוליסטית ביותר תאמר דברים כאלה, אבל אני שמח לגלות שטעיתי.


בנוסף, השבוע הזדמן לכל ה”חברתיים” בארץ להראות כמה הם צבועים (ואידיוטים) על ידי הבעת צער על מותו של הוגו צ’אבז, הגנב מונצואלה. לשמחתם, הם מצאו את עצמם בחברה טובה עם דיקטטורי כל העולם.


גם שמש העמים שלנו, החברתית הנצחית, שלי יחימוביץ’, לא נחה השבוע ופרסמה בעמוד הפייסבוק שלה תמונה בנושא משאבי טבע. בתמונה היה כתוב שניגריה הפריטה את הנפט שלה וסובלת ממחסור ואילו בנורווגיה הממשלה מנהלת את העסק ו”שומרת את המשאבים אצלה” והמדינה פורחת. האישה הזאת יכולה להעביר שיעורים בדמגוגיה לכל מי שרק רוצה. ראשית, נורווגיה היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם ושנית, לתת את ניגריה כדוגמה להשפעות הרעות של בעלות פרטית זו פשוט הונאה. אני בספק אם מכבדים שם יותר מדי את חוקי הרכוש ואם בעלי שדות הנפט זכו בהם במכרז הוגן (או במכרז בכלל). את השקרנית הזאת יש להעיף מהכנסת כמה שיותר מהר.


ולסיום, הספירה לאחור לקראת הקמת הממשלה ממשיכה במרץ ועומדת כרגע על 172 שעות עד להקמת הממשלה. החזיקו חזק, הולך להיות מעניין השבוע.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “תלת מימד”

  1. הייתי בטוח ש"ציון תלת סיפרתי" הוא בדיוק 100 – לא ידעתי שאפשר יותר.
    מתברר שהפירסומים על הטכניון הם בעיקר פוזה יח"צנית.
    אם יש משהו שלמדת הוא שפוליטיקה מצחיקה לשר הממונה מעניקה לך את מלוא ההטבות.

    1. הציון הסופי במטלאב הוא אכן 100, אבל לפעמים עושים מבחנים שסך הנקודות בהם עובר את ה-100 (מעין בונוס סמוי).
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה