סוף תקופת המבחנים

ערב טוב לכולם!


חודש בדיוק עבר מאז אותו יום ראשון, השלושה בפברואר, בו התחילה תקופת המבחנים עם טרור פיזיקלי מהמעלה הראשונה. עוד ארבעה מבחנים עברו מאז, לשניים מהם אפילו התקבל ציון. היום התקיים המבחן האחרון, מבוא למדעי המחשב בשפת מטלאב, שחתם את התקופה המופלאה הזאת ומעכשיו ועד יום ראשון הבא יש חופש בלי הצורך להתכונן לעוד מבחנים לפחות עד יולי.


ביום שלישי נערך המבחן בשימוש במחשבון תחת השם המטעה “כימיה כללית”. אמנם היו שם עשרים שאלות שאפשר לקשר איכשהו לכימיה, אבל בסך הכל בחנו אותנו על פתרון משוואות ריבועיות ושימוש נכון בדף הנוסחאות. המצב היה כל כך אבסורד שלקחתי לעצמי מחשבון גיבוי. החשיבה מאחורי זה היתה פשוטה מאוד: בלי טבלה מחזורית אני אאבד שאלה או שתיים. בלי דף נוסחאות אני יכול להסתדר. בלי מחשבון רוב הסיכויים שלא אקבל יותר מארבעים.


אחרי שנגמר התענוג הזה חזרתי לחדרי במעונות כדי לגלות שבאלגברה קיבלתי במבחן 98 ובקורס עצמו 99. כל שיעורי הבית, שיעורי הבית הממוחשבים, הבוחן ושאר הניסים והנפלאות שהבטיחו לנו שיעלו לנו את הציון שיפרו בסוף בנקודה אחת שלמה. אני לא יודע על מה ירדו שתי הנקודות האלה, אבל המצב הוא כזה שהטרחה בהזמנת מחברת הבחינה וחיפוש הטעות לא שווים את הידיעה מהי הטעות הזו.


בכימיה אין עדיין תשובות, כנראה בגלל שנורא קשה לבדוק מבחנים אמריקאיים. בפעם הקודמת שהיה מבחן כזה, עם עשר שאלות (חצי ממספר השאלות בכימיה), הוא חזר תוך 24 שעות. הבודקים בכימיה לוקחים את הזמן. מחר כנראה גם לא תהיה תשובה כי מערכות הטכניון עוברות שדרוג מקיף ויתקדמו סוף סוף לשנות השמונים. השינוי יתבטא ככל הנראה בכך שלוח המבחנים יקרוס יום לפני מבחן בשעה עשר במקום בשעה תשע.


היום, סוף סוף, התקיים המבחן במטלאב. אחרי הכנות אינטנסיביות בעמוד הדיונים המוקדש לנושא בפייסבוק (ככה לומדים היום), התברר שכותבי המבחן היו רציניים מאוד וכתבו מבחן מצויין. לא בדיחה מצד אחד ולא משהו בלתי אפשרי מצד שני. את סגנון “השלם את החסר” הם זרקו לפח ונתנו לנו יד חופשית (פחות או יותר) בכתיבת הקוד, וטוב שכך. שאלות על סיבוכיות לא היו (לא התעמקנו בזה ושאלות ברמה המתאימה היו אנמיות ולא רציניות). בסך הכל לא התפרעו שם ונתנו מבחן שמשקף טוב מאוד את החומר ואת רמת הידע הדרושה. טוב לדעת שיש בטכניון אנשים שיודעים לכתוב מבחנים.


ובדומה לשבועות הקודמים, הממשלה ה-32 עדיין מכהנת. נתניהו אתמול קיבל הארכה מפרס, ואותה הוא כנראה מתכוון למרוח עד השניה האחרונה לפני תום הזמן. אמנון כהן מש”ס ממשיך עם ההיסטריה המפלגתית המבורכת וכבר קרא לנתניהו ברדיו לא להיכנס לממשלה עם בנט ולפיד וללכת לבחירות. הגנב המדופלם כנראה לא קורא עיתונים, כי לפי הסקרים האחרונים לפיד יהיה ראש ממשלה אם יערכו בחירות חוזרות ואז חבר הכנסת כהן יוכל לשכוח לחלוטין מהקואליציה.


זהו זה לשבוע האחרון. השבוע הקרוב הוא סוף חופשת הסימסטר (בלי מבחנים) וביום ראשון הבא יתחיל סימסטר ב’. ומועדי ב’.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “סוף תקופת המבחנים”

    1. ככה זה כשנסיעה של ארבעים דקות הופכת לכמעט שלוש שעות…

      בפעם הבאה יהיה יותר טוב 🙂
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה