קו חוסר הצדק

ערב טוב לכולם!

אנחנו, כמו שטורחים לפמפם לנו במוח מעל לחודש, נמצאים בגירעון ענק של ארבעים מיליארד שקלים. כדי לפתור את הבעיה המעיקה הזאת העלו במשרד האוצר רעיון גאוני שיושם בהצלחה בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת: מלשינון. מעכשיו, אם רוצים להרוס למישהו את החיים לא צריך להגיש תלונת שווא במשטרה או לצעוק “אנס!” ברחוב, אלא פשוט להתקשר לקו הצדק ולתת לרשויות המס לסגור איתו חשבון. לפי דיווחי הגסטאפו, הטלפונים לא מפסיקים לצלצל ובקרוב מאוד נוכל להינות ממיטב הביטחון שיכולה לספק מדינת משטרה לאזרחיה.

בנוסף לרעיון הסולידרי עד מאוד של הלשנה, משקרת לנו רשות המיסים בגסות בפרסומות המלשינון שלהם. הם טוענים שמעלימי מס חיים על חשבון כולנו. זה כמובן קשקוש מוחלט. אם יש להם מס להעלים, זאת אומרת שהם מנצלים את הכנסתם למחיה ודווקא חיים על חשבון עצמם. בנוסף, מתעלמים שם לחלוטין משמונה מאות אלף עובדי מדינה שחיים באמת על חשבון כולנו, מחצי מאוכלוסיית הבגירים בישראל שמקבלת ממדינת ישראל יותר ממה שהיא משלמת במיסים, מהעשירונים התחתונים שלא שמעו על מס הכנסה, מעציצי צה”ל ומשאר פרזיטים שכל זכות קיומם נמצאת בקשר שלהם עם השלטון ויכולתם למצוץ את דמו ודמנו. יש לי תחושה שאם יפתרו את הבעיה הזאת, יצליחו להקטין את הגירעון ולסגור את השטאזי שפתחו כאן.

בינתיים, מחוץ למשרד האוצר, הושבעה השבוע הכנסת התשע עשרה באירוע שהוכיח אחת ולתמיד שהאיש הטוב ביותר בפיליבסטר הוא שמעון פרס. האיש יכול לדבר במשך עשרים דקות בלי להתעייף ובלי להירדם בעצמו. אם במקום הנאום היו מכניסים לו שם את כל “מלחמה ושלום”, ההשבעה היתה ממשיכה פחות או יותר עד יום חמישי.

בנוסף לנאום המרתק, זכינו גם לכמה בדיחות טובות מערוץ 10 ולראיון ראשון עם סתיו שפיר רגע לפני שהיא הופכת לנודניקית עם כוח. גם רגע לפני ההשבעה היא היתה עסוקה במשא ומתן הקואליציוני ודאגה לתקוף את נתניהו. מיקי רוזנטל שהיה לידה היה קצת יותר רגוע ופחות נלהב להמשיך את מחאת האוהלים גם בתוך הכנסת. בסופו של דבר, אחרי 118 אנשים שהיו לפניה ברשימה, הושבעה גם שפיר לחברת כנסת. עכשיו רק נותר לראות אילו חוקים היא תציע ומי האידיוט שיתמוך בהם.

במשא ומתן הקואליציוני בינתיים אין יותר מדי התקדמות, אבל לשמחתי פאניקת הש”סניקים ממשיכה. אם היה ניתן למשוך את המשא ומתן הזה לנצח (או לפחות עד הבחירות הבאות), אלי ישי כבר היה חוטף שבץ ודרעי היה מכניס את עצמו לכלא כדי להירגע קצת. יש שמועות שהוא שם עין על ראשות עיריית ירושלים. לפחות אז הוא לא יהיה בכנסת.

ובינתיים בטכניון אין כלום. בפיזיקה אין עדיין ציונים לפיגוע האוסילטורי של השבוע שעבר והתקווה של כולנו היא שהם מתעכבים בגלל שיש ויכוחים על הפקטור שאנחנו צריכים (כנראה) לקבל. הציונים כנראה יגיעו מחר או מחרתיים ויעודדו את כולנו לקראת המבחן בחדו”א ביום רביעי. אני מקווה שהמרצה הסיק מסקנות מהבוחן וישאל הפעם שאלות פחות מעצבנות, או לפחות כאלה שלא יחייבו אותנו להגיע למועד ב’.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

1 מחשבות על “קו חוסר הצדק”

  1. אתה צריך לעשות סטנדאפ רציני: מונולוג שכולם אוהבים לשמוע. אני חושב שתוכל להרוויח ככה לא מעט ג’ובות.

    "יש לי תחושה שאם יפתרו את הבעיה הזאת, יצליחו להקטין את הגירעון ולסגור את השטאזי שפתחו כאן."
    __הבעיה הזאת לא יכולה להיפתר כי זה בדיוק עמי שראל היושב בציון: האזרחים רוצים לקבל כסף על כלום ולהישאר כלום, לחשוב שלבזבז ולהרוויח זה לא בדיוק אותה מילה, ומשטרת מחשבות מספקת להם תעסוקה: אם מצד המלשין ואם מצד סותם הפיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה