מתנדנדים

ערב טוב לכולם!

תקופת המבחנים התחילה אתמול, ובסערה. אחרי 14 שבועות בהם טחנו את שכלנו עד דק, התייצבנו בקומה השביעית של בניין אולמן בטכניון על מנת להראות כמה מעט אנחנו זוכרים. ואכן, לא אכזבנו. המרצה בפיזיקה דאג לכתוב את המבחן בצורה כזו שגם מי שחרש בצורה מסיבית למבחן לא היה מסוגל לקבל ציון סביר.

בשבועות לפני המבחן הרגיעו אותנו שוב ושוב שלא יהיו משוואות דיפרנציאליות מסובכות ויתנו לנו תמיד את הפתרון. העניין התברר כחצי נכון. אמנם נתנו לנו את הפתרונות של המשוואות, אבל דאגו לכך שתהיה משוואה כזו בכל שאלה חוץ מהשאלה על יחסות (שהיתה יחסית סימפטית, להפתעתי). איכשהו הצליחו להפוך שם כל עניין פיזיקלי קטן לאוסליטור לא מרוסן.

כשפתחתי את המבחן המופלא קראתי את שאלה מספר 1, נבהלתי, עברתי לשניה, נבהלתי יותר, עברתי לשלישית, ראיתי שחור בעיניים ואז עברתי לרביעית ונרגעתי. השאלה ביחסות היתה, כרגיל, הצבה בנוסחאות אחרי תהליך הבנה מאוד פשוט. משם עברתי לשאלה השלישית שהתבררה כסבירה, חוץ מהמקרה המתואר (כרגיל). מי בונה לווינים ממוט חסר מסה ושתי מסות בקצוות? ומי באמת רוצה לדעת מה זמן המחזור שיבצע הלווין הטפשי הזה? על שתי השאלות הראשונות אין יותר מדי מה לפרט חוץ מהעניין הקטן הזה שאני לא מוכן לראות יותר קפיצים או ממטרות.

מבירור עם כמה חברים התברר שגם הם סבלו קשות, וגם בקבוצת הפייסבוק של הכיתה התברר שהמבחן היה ממש לא ברמה המתאימה וכבר עלו ספקולציות מטורפות כמו פקטור או מועד ב’. אני אישית מאוד מקווה שלא אצטרך לעבור את כאב הראש הזה שוב, ויש לי תחושה טובה בנושא הזה. לגבי הציון אני רק יכול להגיד שכל מה שלא יכריח אותי להגיע למועד ב’ יחשב הצלחה.

ובינתיים, במקום אחר לגמרי, גם יאיר לפיד מתגלה כאוסילטור, והפעם בנושא דת ומדינה. במהלך מסע הבחירות שלו הבטיח לפיד את ההבטחה העמומה “להפריד את הדת מהפוליטיקה”, שעל פירושה עדיין עובדים מיטב המומחים ללשון וממשל. אבל עכשיו, כשהבחירות מאחורינו, אפשר להתחיל ללכת נגד המצע ולאף אחד אין סמכות לערער על כך.

בשבוע שעבר נשאל לפיד שאלה כלשהי על מינוי רב ראשי ציוני-דתי (שם קוד ל”לא חרדי”), ולפיד אמר שהוא פועל בנושא וכבר דיבר עם רב אחר. לא חיכיתי הרבה ושאלתי אותו האם זו לא התערבות בוטה של דת ופוליטיקה, וקיבלתי, כרגיל, תשובה בנושא אחר לגמרי, בה לפיד אמר שהוא מאמין שזה הכיוון הנכון ללכת אליו. משם, איכשהו, התפתח דיון עם שלל באי הקיר על הנושא של הרבנות הראשית. מצאתי את עצמי מותקף על ידי חילונים שרוצים לשמור על הרבנות הראשית בשם “הצביון היהודי”, למרות שחלקם הכיר בזה שמדובר בחממת ג’ובים ולא יותר מזה. תוצאות הבחירות כנראה מתאימות במיוחד לעם המופלא שלנו. אחרי התחמקות כזאת, אני בטוח שלפיד יצליח לממש את תוכניתו בנושא הערוץ הראשון ויצליח להפוך אותו לממלכתי במקום לממשלתי בזמן שעדת המעריצים שלו מוחאת כפיים.

ובינתיים, מחוץ לפייסבוק, נותרה לנו בינתיים נחמה אחת: ראשי ש”ס בהיסטריה. פשוט תענוג לראות את חבורת הגנבים הזאת מתרוצצת בין אולפנים וצווחת בהיסטריה על עולם התורה ופגיעה בחלשים. בנט כבר נכנס בהם, עכשיו כל מה שנשאר הוא שלפיד והוא יבהירו לנתניהו בצורה חד משמעית שאם הוא רוצה להיות ראש ממשלה, כדאי לו מאוד שאלי ישי ישב באופוזיציה. אולי אם הם יפסיקו לדאוג כל כך לעניים, יהיו פחות עניים.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

3 מחשבות על “מתנדנדים”

  1. אני חושב שזאת הפעם הראשונה אי פעם בה אתה כותב תוכן, ולא סתם עוד רשומה כיפית שלא חוזרים אליה.
    ישר כוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה