בוחן ראשון

ערב טוב לכולם!


השבוע התחיל עם אירוע מכונן לתלמידי השנה הראשונה בטכניון: בוחן האמצע הראשון. אמנם כבר נבחנתי בעבר על בטיחות במעבדת חשמל (מבחן כסת”ח), אבל עדיין לא יצא לי להתנסות בבוחן אמיתי, בוחן שיש לציון שלו משמעות מעבר לשאלה האם אצטרך לגשת למועד ב’. לשמחתי, מהעול הזה נפטרתי עוד בפעם הראשונה, כך שהבוחן הזה היה המבחן הרציני הראשון בטכניון.


הבוחן היה באלגברה, מקצוע בו יש לי תרגול ביום שני, היום שבו היה הבוחן. המתרגלת עצמה ידעה שכל מה שהיא תגיד יכנס מאוזן אחת ויצא מהשניה, אבל לא ויתרה לנו, וכך למדנו על בסיס, מימד וחיתוכים של מרחבים וקטוריים (מרתק, נכון?). מיד לאחר השיעור הלכנו להתמקם בכיתות (עליהן הודיעו לנו מבעוד מועד) וחיכינו לבוחנות שיגיעו וישגעו לנו את השכל.


בסופו של דבר, התחיל הבוחן. השאלות היו, למען האמת, ממש טובות. הן לא דרשו שליטה נטו בטכניקה כזו או אחרת ומצד שני לא נדרשנו לפתח את כל תורת האלגברה מחדש. בסוף המבחן אפילו היתה שאלה שהיתה בפועל בונוס של 15 נקודות. מי שלא הצליח לענות עליה כמו שצריך חייב לברר דחוף איפה הוא היה בחודשיים האחרונים.


אני אישית יצאתי בתחושה די טובה מהבוחן הזה אחרי שהצלחתי לענות ולהוכיח את כל השאלות. אחרים יצאו בתחושות קצת פחות טובות, כשהם מצפים לציונים משמונים ומטה. אני אישית מקווה שהעובדה שלא כתבתי באחת השאלות “המשפט היסודי של האלגברה” לא תפגע בי.


ובינתיים, בשיעורי הבית בכימיה ממשיכים לזלזל באינטליגנציה שלנו. אחרי להיטים כמו שש שאלות בחצי שעה, הגיע השיא אתמול: שבע שאלות בשבע דקות. עד עכשיו דרשו השיעורים האלה חישובים והבנה כלשהי של החומר, אבל השבוע נוטרלו שני אלה לחלוטין.


ובינתיים, מחוץ לטכניון, ממשיכה מערכת הבחירות הדי מעניינת שלנו לתפוס תאוצה. ארץ נהדרת חזרה עם חיקוי מצויין של לפיד והבנה מדוייקת של המצע של ציפי לבני, אבל המציאות עדיין מתעלה עליהם. בנוסף, סקרי הבחירות מתרחבים לעוד תיכונים ברחבי הארץ, ואמת עצובה עולה מהם: תלמידי ישראל עדיין מורעלי צבא ושונאי חרדים, כך שיאיר לפיד מוביל שם בפערים גדולים. לשמחתי, במדגמים במקומות בהם לאנשים יש זכות הצבעה (כמו אוניברסיטאות) המפלגה שלו לא מככבת יותר מדי.


הבדיחה הכי גדולה בנושא הזה הגיעה מתיכון עירוני א’ בתל אביב, שם זכתה חד”ש ל-48 מנדטים. אין מה לעשות, ככה זה כשמקבלים שטיפת מוח יומיומית על “הקפיטליזם הפרוע” בארץ. לא רחוק משם פורסמו כרזות של חד”ש הקוראות להלאים את הבנקים. ללא ספק, מפלגה לאנשים חושבים.


בנוסף, השבוע קרתה לאריאל אטיאס תקלה ונפלטה לו האמת. במהלך ראיון הוא טען שמפלגת הליכוד ביתנו מורכבת מאנשים לבנים ורוסים. עד כמה שידוע לי, אין משהו לא נכון בדבריו, אבל בתקופת בחירות רצוי לא להתעסק עם הפוליטיקלי קורקט. אם הוא היה מסתכל טוב ברשימות שפורסמו באתר הבחירות, הוא היה מגלה ברשימת יהדות התורה את מפקד האוכלוסין של לובלין, אבל לא תוקפים אחים לנשק.


מכיוון שהתאריך המיוחל לתחילת התעמולה בטלוויזיה עוד לא הגיע, אנחנו נאלצים להסתפק רק בשלטים המשעשעים שתולות המפלגות על מרפסות ואוטובוסים. על השלטים של ציפי לבני כבר נעשו מספיק בדיחות (אין מה לעשות, המציאות יותר מצחיקה בעניין הזה מכל סאטירה), אבל לש”ס, בטעות או שלא, נפלטה עוד אמת קטנה בשלטים: כתוב שם “ש”ס חזקה טובה לעניים”. מי שיודע לנקד כמו שצריך בוודאי שם שווא בתחילת המילה “עניים” והבין את מהות המפלגה הזאת.


ולסיום, השנה עלולים לגבות שידורי התעמולה מחיר כבד – קיים איום ממשי על שידורי מצב האומה בשבועיים שלפני הבחירות. אמנם לשידורים האלה יש שלושה צופים (שאני אחד מהם), אבל זו לא סיבה לבטל תוכניות חשובות יותר. רשת – לטיפולכם!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

7 מחשבות על “בוחן ראשון”

  1. למען האמת למצב האומה יש רייטינג לא רע בכלל. אני אשמע קצת סטיבן הייד, אבל ההחלטה לבטל אותם הייתה לגמרי בגלל לחצים מגבוה. הפרקים די זולים והרייטינג יותר מסביר כך שאין דרך להסביר את ההחלטה הזו אחרת. (כמובן שלך תהיה דרך. אבל בשביל זה אני מגיב כאן. לספוג קצת מהחכמה שלך זה תמיד יעיל ונחמד.) 

    1. עם כל הערכתי לסטיבן הייד, קראתי איפהשהו שהורדה של התוכנית יחסוך לרשת סכום כסף לא מבוטל. לדעתי מדובר כאן בקוצר ראיה וטמטום של רשת ולא קונספירציה כזאת או אחרת.

      nadavs

      1. השידורים מהווים לפחות 80% מהחלטתי. השאר זה מבחני תוצאה כגון לכתוב למייל של המפלגות / להתקשר אליהן ולקבל ז’ ב-ע’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה