לא בחומר

ערב טוב לכולם!


הטכניון ממשיך להפציץ בשיעורי בית, והפעם מגוון קצת בשיעורי הכימיה. עד עכשיו היתה בדיקה קצרה שערכו לפני שליחת כל תרגיל על מנת לוודא שכל החומר הועבר בתרגול האחרון. הפעם כנראה החליטו שאנחנו מפגרים מדי בחומר ונתנו בשיעורי הבית תרגילים שלא דובר עליהם עדיין בתרגול או בהרצאה. לאחר בירור קצר, נודע לי שמדובר בעניין שגרתי בטכניון ועוד יצאנו בזול. מסתבר שיש מרצים שנוקטים בגישה נוקשה מאוד של הסילבוס שאומרת שכל מה שבסילבוס, לא משנה אם הועבר בהרצאה, בתרגול או בשיעורי הבית, יהיה במבחן. חלקם אפילו נוקטים בגישה מחמירה עוד יותר שטוענת שעל הסטודנטים לדעת הרבה מעבר לחומר הנדרש מהם על ידי הטכניון והמל”ג ומכניסים למבחנים שאלות על חומר מחוץ לסילבוס. לשמחתי הרבה, קיבלתי פלאשבקים לשנת 2007, בה למדתי את הנושא, וכך הסתדר עניין שיעורי הבית האלה.


גם במאטלב הגיעו שיעורי בית חדשים, אבל לא לפני שסיפרתי למתרגל שאני הוא זה שפתר את החידה שלו מלפני שבועיים. המתרגל הנרגש לחץ את ידי וסיפר לי שנכנסתי אצלו לרשימת האח”מים. מאוחר יותר בשיעור הוא סיפר שמי שיפתור את השאלה הזאת יקבל טובות הנאה. אני מקווה מאוד שמדובר בנקודות בונוס בחדו”א או פיזיקה.


שיעורי הבית עצמם לא היו מסובכים במיוחד. השאלה הראשונה היתה סבירה, השלישית היתה קצרה במיוחד (עם סעיף ב’ מתוחכם שאהבתי מאוד) והשתיים האחרונות כללו בעיקר ציורים של מעגלים והרים. שאלה שתיים, לעומת זאת, התבררה כעונש רציני. היא יחסית פשוטה לפתרון בתנאים מסויימים, אבל מכיוון שנדרש מאיתנו לפתור לכלל המקרים, הפתרון הלך והסתבך. לפחות מהכיוון הזה יש לי שקט בשבועיים הקרובים.


כיוון אחר, ממנו אין שקט לעולם, הוא הביטוח הלאומי. השבוע פורסם דו”ח שאמור להראות, דבר ראשון, שמשה כחלון הוא גוזר קופונים מקצועי ונכשל לחלוטין בתפקידו כשר הרווחה: מסתבר שבישראל חיים היום כ-1.8 מיליון עניים, כלומר רבע מהאוכלוסיה. כל אדם עם קצת שכל יכול להבין מיד שבמקום לכתוב את הדו”ח המטופש הזה יכלו לקנות אוכל לקשישים סיעודיים או לחילופין להוריד את נטל התשלומים למוסד הזה. אבל מכיוון שהביטוח הלאומי הפסיד בשנה שעברה 17 מיליארד שקלים (שיפור מ-2010, אז הוא הפסיד 20 מיליארד), צריך ליצור לחץ ציבורי ולהציק לציבור עם תמונות של ילדים עניים.


הסיבה לכך שהדו”ח מיותר לחלוטין היא שיטת המדידה. העוני בישראל נמדד בצורה יחסית, כך שגם אם לכל תושב בישראל היו מיליון שקלים נוספים וכוח הקניה של השקל היה נשמר, מספר העניים לא היה משתנה. מדיונים שונים בנושא הבנתי גם שההגדרה שלהם ל”אדם עובד” קצת משונה (אבל אני לא מכיר את ההגדרה המדוייקת), כך שמכל בחינה מדובר בעוד מוסד ביורוקרטי שרוצה להגדיל את כוחו ומספר הקליינטים שלו תוך הצגת עבודתו כ”חשובה”. העניין הזה, אגב, לא מוריד דבר מתוארו של כחלון כגוזר קופונים מקצועי.


הביטוח הלאומי לא נכנע כל כך בקלות, וכדי להדגיש את האיכות המדהימה של כוח האדם של המוסד המופלא הזה, קיבלתי השבוע מכתב התנצלות על כך שמכתב קודם שקיבלתי לא היה ברור. את המכתב כתב לא אחר מאשר מנהל המחלקה (לא ברור איזו, אבל מנהל). מלבד הניסוח, שהיה עילג להפליא, התחבאו עוד כמה פנינים במכתב, כמו “הכן” במקום “אכן” (הייתי צריך כמה שניות כדי להבין) וכדי להוסיף, בהמשך, נכתב “שני שומות”. אני כל כך שמח שאלו האנשים שבסמכותם לגבות כסף בכוח ולהכניס אנשים לכלא.


ועכשיו, מעשה של חוצפה שאין לה גבול, והכל בשם אלוהים. נעמה איצקוביץ’, בחורה דתיה, יצאה מביתה אתמול בנתניה לכיוון מזכרת בתיה, אבל לא הגיעה ולא התקשרה. הוריה המבוהלים התקשרו למשטרה ודיווחו שהיא נעדרת. משטרת ישראל, בסיוע מתנדבים, ערכה אחריה חיפושים ללא הצלחה. היום בערב התברר שהצדיקה טעתה בדרך והגיעה לאשדוד אבל לא טרחה להודיע לאף אחד בגלל שנכנסה השבת.


אני, כמו שקוראי הותיקים ודאי יודעים, לא ממש מתמצא בחוקי פיקוח נפש וחילול שבת, אבל אם יש משהו שאני מזהה מקילומטרים זו חוצפה שלא תיאמן. איצקוביץ’ הנ”ל צריכה לקבל לביתה חשבונית על סך הוצאות החיפושים (כולל המסוק וכל האלמנטים) וקנס על הטרדת המשטרה (אם זה אפשרי). בנוסף, גברת איצקוביץ’ צריכה להתחיל לעבוד קשה עד יום כיפור הקרוב: היא צריכה להתנצל בפני ההורים שלה, הארוס שלה, השוטרים המחפשים, האזרחים שדאגו לה והמתנדבים שיצאו לחפש אחריה. האמונה באלוהים אמנם מסירה מהאדם את האחריות לרוב מעשיו, אבל לשמחתי ממציאי היהדות דאגו להכניס כמה אלמנטים של אחריות אישית.


ולסיום, אם מישהו תוהה למה לא הזכרתי כאן את ציפי לבני והמפלגה החדשה שלה, הסיבה מאוד פשוטה: אפשר לקרוא את כל הבדיחות בעיתון. בדרך כלל מהפה של ציפי לבני ממש.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

1 מחשבות על “לא בחומר”

  1. אתה ואוריה שני גאונים שאין דברים כאלה:
    ’האמונה באלוהים מסירה מהאדם את האחריות למעשיו’
    __בכיתתי היה ’תלמיד’ שבכל פעם שחשב שאלימות פיזית זה מצחיק, נהג לומר מייד "זה לא אני; זאת היד שלי" (ציטוט מדוייק מגיל 15 כרונולוגית). שמעתי שנשאר כיתה.

    אל תשכח שאתה חי בללה-לנד: יש סיכוי סביר+ שציפורה אשכרה תעבור את % החסימה + תהיה שרה.

    כמה שזה מול העיניים ככה אתה לא רואה את זה, כמה שזה ברור מאליו ככה אתה לא מבין את זה: משה כחלון הוא קודם פוליטיקאי, אח"כ ח"כ בכנסת (לא ’סתם’ "ראש עיר"), אח"כ שר, אח"כ עסוק בליהבחר מחדש ויוצא דופן: בנג’מין נתניהו מעריצו בפומבי! בנג’מין מעריץ אותו! כאילו, כמה עוד מבחני תוצאה דרושים לך?!?!?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה