התפוגגות הענן

ערב טוב לכולם!

לשמחתי הרבה, מבצע “עמודה גבוהה מאפס למפלגת העצמאות” הסתיים ביום רביעי ולא נגרר לשלב הקרקעי בו צה”ל היה מנסה לשקם את ההרתעה על ידי… אמ… חיילים עם צבעי הסוואה. אחרי הכל, לכולם הרבה יותר נוח ככה: החמאס טוען שהוא ניצח, צה”ל טוען שהוא ניצח ואהוד ברק, לפי כל הסקרים האחרונים, בטוח ניצח. איכשהו, במחיר כספי אדיר ומחיר אישי כבד ששילמו כמה אנשים, הוא יכנס לכנסת הבאה. אולי כדאי לצבוע את הפתקים של “עצמאות” באדום, רק כדי להזכיר את זה.

ובינתיים, בחיפה, הלימודים ממשיכים כרגיל. את החדו”א סוף סוף הבנתי (ועכשיו התחלנו נושא חדש כדי ששוב אף אחד לא יבין), באלגברה רוצים שנרוקן עטים שלמים על מטריצות, בפיזיקה הגענו לנושא השישי בתוך ארבעה שבועות, בכימיה אנשים עדיין מסתבכים עם מספר האטומים במולקולת חמצן ובמאטלב הצלחתי, אחרי מאמץ של מעל שבוע, לפתור שאלה מעצבנת נורא. עכשיו כל מה שנשאר לי הוא לדרוש את הפרס הכפול שהובטח למי שיצליח.

בנוסף, ההרתעה הישראלית המאיימת הביאה את הטכניון לדחות כמה תרגילי הגשה, כך שהיו כמה שהרוויחו משהו מהבזבוז והטמטום שהיו בשבוע האחרון בדרום הארץ. לצערם הרב, הם יצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להשלים את החומר שהם פספסו בשבוע הזה. במדינת צה”ל לא חושבים על שום דבר כשאהוד ברק רוצה להיבחר מחדש – כולם נקראים לדגל בכל מחיר. מעניין אם תהיה התייצבות כ”כ גדולה של מילואימניקים גם בפעם הבאה ש”עצמאות” לא תעבור את אחוז החסימה.

ובינתיים, בבירתנו המופגזת לראשונה מאז 1970, ממשיכים נבחרי ישראל בהווה ובתכנון לפטפט את עצמם לדעת. שלי יחימוביץ’, לדוגמה, הכריזה שמפלגת העבודה היא מפלגת מרכז והיום, בהמשך לשטות הקודמת, הזמינה את ציפי לבני להצטרף למפלגת העבודה. זו הצעה כל כך מופרכת, בדומה לרעיון שאהוד ברק יקבל שריון בליכוד, עד כדי כך שהיא אפשרית. אמנם יחימוביץ’ מתכננת כאן להציב אלטרנטיבה לנתניהו על ידי חברת ליכוד לשעבר, אבל הכל כשר בדרך ליישום הרעיונות המטופשים שלה.

גם מלך המרכז, יאיר לפיד, איבד קצת את עצמו השבוע כשתמך בתחילת המבצע במציאת אסטרטגיית יציאה ולאחר מכן ביקר את הממשלה על כך שלא המשיכה אותו. גם היום נרשמה פאשלה קטנה. מישהי שאלה כמה שאלות על תוכנית העבדות לכולם וקיבלה ממני תשובה שצריך למצוא בשביל זה 3 מיליארד שקלים. באופן מפתיע, כתב לה לפיד שאני זה שנתן את התשובה הטובה במקום מישהו אחר שענה לה על כל הסעיפים. מיד נרשמה התרעמות על כך ונטען שאני נמצא בעמוד רק כדי להטיל ספק בתוכניות של המפלגה. לשמחתי הרבה לא חסמו אותי מהעמוד הזה למרות הביקורת (הרבה).

המפסיד הגדול מהמבצע הוא ללא ספק נתניהו. הוא בחר לא לקחת סיכון ולא להכניס אנשים לעזה והפסיד על הדרך תמיכה רבה שאולי היה משיג באמצעות כניסה קרקעית. לפחות בפעם הזאת הוא עשה משהו שאני מסכים איתו.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “התפוגגות הענן”

  1. אתה קורא את הבלוג של ה24.11ומבין שהוא כבר לא רלוונטי ב26.11.
    ספר מה הפרס הכפול עבור פתרון השאלה (דרוש אותו בכוח!) אולי כאן תירשם יציבות כלשהי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה