קווים אדומים

ערב טוב לכולם!


השבוע הוכיח צה”ל, בפעם המיליון, שאין לו קווים אדומים. יאנה גורליק, בעלת אזרחות כפולה ישראלית-קנדית, נעצרה בנתב”ג מכיוון שלטענת צה”ל לא הסדירה את הפטור משירות לפני חמש שנים. אחרי מעצר של כשבועיים ומשפט צבאי (זה הוגן כמו שזה נשמע) נגזרו עליה שלושה חודשי מאסר בכלא צבאי. ללא ספק, הרחובות שלנו נקיים יותר עכשיו.


ההיטפלות המטופשת הזאת למישהי שכל חטאה הוא אי-מילוי טפסים (או שכן מילאה והם הלכו לאיבוד בצבא) הוא אבסורד שמראה עד כמה צה”ל השתלט על חיינו, ולרעה. תקציב הצבא קרוב לתקציב הביטוח הלאומי, הוא גובה מס מיוחד של שלוש שנות עבדות והוא טבוע כל כך חזק במוחות האנשים כאן עד שהם הופכים עיוורים לאפשרות שלא כולם צריכים להיות עבדים כמוהם. הגיע הזמן להוציא את צה”ל מחיינו ולתת לו להתעסק במשימה היחידה שלו: ביטחון. את הפוליטיקה, החינוך וסחר העבדים צריך להוציא ממנו כמה שיותר מהר.


בשופרו של צה”ל, ידיעות אחרונות, פורסמה אתמול כתבה על מפקדת סוללת כיפת ברזל שאמרה שהיא מחכה ליירוט הראשון. המשפט נאמר, כהרגלם של קצינים, בלי חשיבה מאחוריו. בניגוד אליה, רוב אזרחי ישראל לא רוצים אותה בכוננות ולא רוצים שהיא תצטרך ליירט משהו. בניגוד למערכת שאיבת הכסף הזו, אזרחי ישראל רוצים שיעזבו אותם לנפשם ולא ירו עליהם טילים. מזל שיש לנו את צה”ל שיגיד לנו חמש פעמים ביום “תהיו בפאניקה!”.


וכמובן אי אפשר בלי הקווים האדומים של נתניהו. אחרי נקודת האל חזור ב-2005 (ואז ב-2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 ו-2012) הגיע תורו של להטוט רטורי חדש – קווים אדומים. מכיוון שאת נקודת האל חזור עברנו (ונעבור שוב), הגיע הזמן להרחיב את המגוון הגיאומטרי ולעבור לקווים, רצוי צבעוניים בשביל שיהיו ברורים. אמנם אי אפשר להכחיש שנאום הפצצה היה תרגיל מבריק שגורם לכל העולם לדון בעניין, אבל כולם מכירים את כוחו של האו”ם, הארגון שמומחה בעיקר בגינויים חסרי ערך. בספטמבר שנה הבאה נשמע נאום חסר תועלת נוסף. אני מהמר שהפעם נעבור מקווים אדומים למישורי פעולה.


אצל יאיר לפיד, כמדי שבוע, עסקים כרגיל. השבוע הוקדש בעיקר לתקיפת שלי יחימוביץ’ על ההופעה המבישה שלה באולפן שישי לפני שבוע ועל כך שלא ענתה לעניין. כדי להוכיח שהם אחרים, היו עסוקים תומכי לפיד בתקיפה אישית של כל מי שהעז לשאול שאלה שעלולה לפגוע במועמד הנערץ.


לדוגמה, השבוע התקבלה ידיעה לפיה לפיד מגייס למפלגה הלוואה שאותה הוא יחזיר במידה והמפלגה שלו תקבל עשרה מנדטים או יותר. כשנשאל על כך בדף שלו, השואל ואני (הצטרפתי לשאלה מאוחר יותר) נאלצנו להדוף לא מעט השמצות שקראו לנו “ציניקנים”. בסופו של דבר הצלחתי לקבל תשובה שמאוד לא אהבתי – ההלוואה תוחזר על ידי הכסף המגיע למפלגה על פי חוק מימון מפלגות. כלומר ישנם אנשים שמושקעים חזק מאוד במפלגה ויש להם אינטרס כלכלי מאוד גדול שהיא תצליח. זו לא פוליטיקה חדשה, זה בדיוק העונש שמוטל עלינו היום בדמות הליכוד ומפלגת העבודה.


ולסיום, אם מישהו פספס, הכותרות הראשיות היום עסקו בתופעת טבע נדירה כל כך שיש לה שם משלה: “גשם בספטמבר”. שוב מתלהבים בישראל מהמים המופלאים שיורדים מהשמיים. מעניין איך מתכננים באוטונומיה הצה”לית להתמודד עם העניין.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

8 מחשבות על “קווים אדומים”

  1. אני שמח שגיליתי את הבלוג שלך. כן ירבו!
    1. אני במקומה הייתי מבטל את האזרחות הישראלית.
    2. אני משוכנע שבשנה הבאה ביבי יעשה ג’אגלינג על חד אופן.
    3. אני לא זוכר שמיסטר פרזידנט מינה את ראש הממשלה לתפקידו.
    4. דוגמא אחת על יאיר (לא זוכר אם כתבתי אותה בעבר): יום אחד הוא פירסם משהו. בתוך חמש דקות הוא קיבל בדיוק 251 לייקים. עד שההודעה סיימה להעלם בארכיון הוא נשאר עם בדיוק 251 לייקים וללא כל תגובה.
    מעניין כמה עולים לו המגיבים בתשלום.

  2. אליזבט

    ואו, בקשר לפטור. היא הייתה אמורה לבקש את הפטור לפני חמש שנים ועל כך נענשה או שהיא יכלה לבקש את הפטור גם לפני ההגעה ההיא לארץ?

    1. היא היתה צריכה להסדיר את הפטור לפני ההגעה לארץ, לאו דווקא בדיוק בגיל 25. לפי מה שהבנתי אמרו לה שהעניין סודר.

      אין שום סיבה להכניס לכלא מישהי שלא פגעה באף אחד. זו הצגת כוח מגוחכת ומיותרת של צה"ל.

      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה