פסיכומוביץ’

ערב טוב לכולם!


השבוע, כמדי שנה, חגג כל עם ישראל את חג השעון הידוע המגיע כמה ימים אחרי ראש השנה. בין מנהגי החג: הפצת תמונות של שר הפנים (ובמידה ולשר הפנים אין כיפה לראשו, הפצת תמונות של דתיים), תלונות על כך שאין היגיון בהזזת השעון כשחם בחוץ וניתוחים פיזיקליים של סיבוב כדור הארץ שלא ישתנה גם אם נזיז את השעון. לפי כל אותם מתנגדי הזזת השעון, כל אזרח בישראל יוכל לחסוך סכום עתק של חמישה עד עשרה שקלים בשנה אם רק נתאפק עם הזזת השעון עד סוף אוקטובר.


בפועל, כמובן, מדובר בדיון אידיוטי להפליא על נושא שולי לחלוטין. הרי צום יום כיפור לא מתקצר בשניה אחת ומצד שני לשומרי המצוות יש פחות זמן להתכונן לצום שמתחיל יותר מוקדם. בנוסף, החיסכון למשק שווה לפי הערכות מסויימות לשכר השנתי של חברי הכנסת, שהוא חלק קטן מאוד בתקציב ובתוצר הישראלי. על הועדים הגדולים וחסימת היבוא לא מדברים הרבה, אבל הם עושים נזק גדול הרבה יותר.


למען האמת כן מדברים עליהם, אפילו בפריים טיים של ערוץ 2. אתמול באולפן שישי התראיינה שלי יחימוביץ’ בנושאים שונים ולקראת הסוף נשאלה על ידי נחמיה שטרסלר על תמיכתה בועדים הגדולים. יחימוביץ’ כמובן יודעת את התשובה אבל אסור לה להגיד אותה בשידור חי, אחרת המצביעים עלולים לגלות את האמת. לכן היא עברה לטקטיקה הידועה – תקיפה אישית. שטרסלר הותקף על כך שהוא מרוויח שתי משכורות שמסתכמות לפי שניים ממלגזן בנמל. כמוני, גם הוא הופתע מכך שהיא יודעת כמה הוא מרוויח. זה נשמע ממש כמו מאפיה.


באופן לא מפתיע, העניין הפך על ידה ועל ידי תומכיה לניצחון מוחץ. היא “הכניסה לו” ו”הראתה לו”. לשמחתי הרבה, לא הייתי היחיד שהזדעזע מהראיון הזה והיא ספגה הרבה ביקורת בעמוד שלה על צורת הראיון הזאת. אולי זה ישפיע על מישהו, למרות שאני בספק.


בנוסף, זכינו השבוע לדרישה החצופה הקבועה של כל קבוצת עובדים גדולה מספיק שסוגרים את מקום העבודה שלהם. עובדי מעריב גילו שהעסק בו הם עובדים לא שווה יותר מדי ועומד להיסגר, אז הם יצאו להפגין ודרשו שממשלת ישראל תציל את העיתון. באופן אירוני, הם טענו שהצלת העיתון על ידי הממשלה תציל את הדמוקרטיה בישראל וסגירתו היא פגיעה בחופש הביטוי.


עובדי מעריב החוצפנים שכחו שתי עובדות קטנות. הראשונה היא שהעיתון שלהם נסגר בין היתר כי אין לו מספיק קוראים. אין שום הבדל בין הצלה ממשלתית של העיתון לבין חוק שיחייב כל אזרח לקנות גיליון פעם בתקופה מסויימת. השניה היא שיש לנו מספיק תקשורת ממשלתית ואנחנו לא רוצים עוד. הצלה ממשלתית של העיתון תרמוז לעורכים למי כדאי להחמיא ואת מי אפשר לבקר. זה בדיוק ההיפך מעיתונות חופשית. ואם הם ימשיכו לבקר את כולם? יש את ערוץ 10 שיזכיר להם מה צפוי להיות גורלם – התעללות קבועה.


בשבוע הבא מצפה לנו אחד הימים המעצבנים בשנה, היום בו נסגר ה-VOD מסיבות לא הגיוניות ומכעיס הרבה לקוחות ברחבי הארץ. לא נורא, אלה סתם חילונים. אפשר להתעלם מהם חופשי.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “פסיכומוביץ’”

  1. איזה כיף זה לחזור לישראל, הא?

    התישקורת לא אוהבת את העובדה שככל שאנו מחוברים יותר כך אנו מסיקים מהר עוד יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה