על סרטנים ואנשים

לילה טוב לכולם!


השבוע, סוף סוף, גילינו שיש פוליטיקאים אמיצים בישראל. כאלה שלא מפחדים לעמוד על במה מול התקשורת ולהגיד את דעתם. מדובר כמובן בחברי הכנסת הנהדרים שלנו, מיכאל בן ארי, דני דנון ומירי רגב. מלבד האומץ הציבורי שלהם, מדובר גם במדענים מהטובים בעולם. סוף סוף הצליחו לייצר בישראל מכונת זמן, למרות שהיא עדיין לא מושלמת ובלבלה בין מאי לנובמבר. לא נורא, תמיד יש לאן לשאוף.


אחרי שכבר נטחן הנושא עד דק כבר אין באמת מה להוסיף בנושא הגזענות הנוראית והתעלמותה של ישראל מחוקים בינלאומיים. אלי ישי בעצמו אישר את העובדה שיש עשרות אלפי פליטים שישראל לא יכולה לגרש בגלל אמנת הפליטים של האו”ם. זה לא מונע ממשרד הפנים להתעלל בהם בצורה עקיפה. הם מקבלים אשרת שהיה אבל אסור להם לעבוד. מדובר במצב אבסורדי לכל הדעות, אבל זה לא מעניין את ילי ישי וחבריו החכמים לקואליציה. באמת מפליא שאנשים חסרי עבודה, שאין להם מה להפסיד, עוסקים בפשע. לדעתי זה מצריך מחקר מעמיק של משרד הפנים.


ובנושא אחר, בשישי לפני שבוע קיבלנו שוב הצצה לטמטום האנושי. בשעה ארבע וחצי בצהריים לפי שעון ישראל פתח מארק צוקרברג את המסחר בנאסד”ק ותוך מספר שעות התברר שבבעלותו חלק גדול מחברה ענקית של מאה מיליארד דולר. השבוע נכנסו לתחום כמה משקיעים קצת יותר הגיוניים שהבינו שחברה שמרוויחה מיליארד דולר בשנה לא יכולה להיות שווה מאה מיליארד דולר ללא מכונת זמן שתחזיר אותנו לימי הבועה הנהדרים. לפייסבוק יש עוד הרבה לאן לרדת (אלא אם היא תדהים במספרים שלה), יהיה מעניין.


וכמדי שבוע, גם הפעם יש פנינים מהבכיינים על הקיר של יאיר. מלבד הדיונים הגזעניים על בעיית המהגרים (והבעיה החמורה לא פחות של “שמאלנים”), היו עוד כל מיני חכמים. לדוגמה, אחד שתומך בשלי יחימוביץ’ ומס הירושה שלה. אחרי הכל, אדם עבד וחסך במשך כל חייו שקל לשקל, אחרי ששילם מס, ועכשיו רוצה יחימוביץ’ לקחת עוד נתח מהכסף הזה. אחרי הכל, צריך לממן פרזיטים.


פרס התגובה המפתיע באותו דיון שייך כמובן ללפיד שטען שמדובר במס שמשדר מסר שהוא מוסרי (מה זה מס מוסרי?) וחברתי. בנוסף, המשיך לפיד להפציץ וטען שחברות לא מסתכלות רק על שורת הרווח, אלא גם אחריות חברתית. אם מישהו רוצה דוגמה לשרשרת אוקסימורונים הוא מוזמן לקרוא את התגובה הזאת.


בנוסף, מספר חוכמולוגים נוספים טוענים שזה רעיון טוב לתת לאינטל חצי מיליארד דולר, כי זו השקעה טובה (אם היא כ”כ טובה, אני אשמח לקבל את הרווחים שלי ישירות לחשבון הבנק), צריך להעלות את שכר המינימום ל-7,500 שקלים בחודש (עם הטיעון המצויין “שהחברות ירוויחו פחות”) וכמובן השוויוניסטים הרגילים עם הסיסמאות “שירות לכולם” ו-“שוויון בנטל”. שבוע כיף.


השבוע קרה דבר נוסף – ווינט השתגעו לגמרי. הכותרת הראשית שלהם ביום רביעי היתה על הבגרות במתמטיקה. הכותרת ציינה נתון מפתיע – הבגרות במתמטיקה היתה “הוגנת”. משמעות ההודעה היא שהבחינה היתה ממש, אבל ממש קלה. בדרך כלל תלמידים יוצאים בדמעות, אבל הפעם הם רק יצאו בתחושת הקלה. כנראה שלא יהיו הרבה מועדי ב’ השנה.


ההכנות לטיול ממשיכות במלוא המרץ. השבוע נסגרו כמה נושאים חשובים כמו מסלול, תאריכים, השכרת רכב (במחירי שחיטה) וכמובן הנושא החשוב ביותר – כרטיס לסיקס פלאגס. כל מה שנותר הוא להגיע לסיקס פלאגס, להצטלם ולקבל כרטיס מנוי.


ולסיום, בגלל הטיול המתקרב, החליט הצבא להזיז את כל תוכניותיו ולקרוא לי למילואים בשבוע הקרוב. לשמחתי, הפעם התעסק עם זה קצין שבאמת היה לו חשוב שאני אגיע. הוא סידר לי סוויטה בבסיס (סוף סוף תהיה לי מיטה נורמלית במקום מזרון על הרצפה או תקווה שמישהו מהסדירים לא ישאר בבסיס) ואפילו הצליח, בדרך לא ברורה, לגרום לכך שהצו יגיע אלי לפני תחילת המילואים. עם כאלה תנאים אי אפשר לסרב. חוץ מזה, לשם שינוי אני מגיע להדרכה, לא לשוטטות חסרת מעש.


חג שמח!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

5 מחשבות על “על סרטנים ואנשים”

  1. 1. כל ידיים עובדות מאפשרות לגבות עוד פרוטקשן מעסקים. אין סיכוי שהביוב שלי יוותר על זה.
    2. כל מס עשירים שהוא נדון לחלחל מטה.
    3. הבכיינים של יאיר מקבלים זכות הצבעה = על"ק מקבלת את השילטון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה