עונת הקלפיות

ערב טוב לכולם!


היו שחששו שזה לא יגיע לעולם. באפריל לפני שלוש שנים שמענו שנצטרך לחכות ארבע שנים, שזה יציב מדי, שלאף אחד אין אינטרס לפרק את זה לפני הזמן ושהולך להיות רע מאוד. הנבואה האחרונה התגלתה כנכונה. אכן היה פה רע מאוד מאז אפריל 2009. לעומת זאת, כל שאר הנבואות התבדו בזו אחר זו. אנחנו הולכים לבחירות בספטמבר (חידה לקוראים: אחרי בחירות ספטמבר ישאר רק חודש אחד בו לא נערכו מעולם בחירות בישראל. מהו החודש? הפותרים נכונה יזכו במעטפה כפולה).


מכיוון שאנחנו בישראל, התרחש השבוע בכנסת מחזה מוזר מאוד. הקואליציה, ובראשה מפלגת השלטון, מיהרה להכריז על בחירות בספטמבר בעוד שמנהיגת האופוזיציה נתפסה עם המכנסיים למטה וצווחה שחייבים לערוך בחירות באוקטובר. חצי שנה של מערכת בחירות היא גרירה נוראית שבמהלכה הכנסת אמנם תעשה פחות נזק (מזל שיש פגרת בחירות), אבל תמרח כל דבר אחר.
לאור הסקרים האחרונים, עולה תמונה מחרידה של העתיד לבוא: שלי יחימוביץ’ תהיה בראש המפלגה השניה בגודלה. פרשנים פולטיים מטעם עצמם כבר הכריזו שהיא מועמדת ריאלית להיות שר האוצר או חלילה ראש הממשלה. תוצאה שכזו עלולה להפוך את ישראל תוך מספר שנים לונצואלה ולגרום לכך שאת הבלוג הזה אני לא אכתוב מישראל. לשמחתי, כרגע זה כנראה לא יקרה. הקואליציה המסתמנת היא ליכוד, ישראל ביתנו, יש יאיר (או יש עתיד, יש לפיד או כל קומבינציה אחרת שתרצו) וקדימה. זה עוד ישתנה מאות פעמים עד הבחירות, ורק אז נקבל את הקואליציה שאנחנו כל כך אוהבים: ליכוד, ש”ס, ישראל ביתנו, קדימה ויהדות התורה.


בזמן שכולם מקשקשים על הבחירות, ניסו כמה מפלגות לקושש כמה מנדטים משחרורו של חגי עמיר אתמול. מסתבר שיש כאלה בישראל שחושבים שיש לגיטימיות לענישה כפולה ודרשו למנוע את שחרורו של עמיר. עם כל הסלידה למעשיו, הוא קיבל עונש וריצה אותו במלואו. כל הדיבורים שלו אחרי השחרור מראים שהוא אדם עם דעות מולחמות לתוך המוח ושום דבר לא יזיז אותו משם. האם זה אומר שהוא צריך לשבת עליהן בכלא? לא. דיבורים ודיעות הם, עדיין, חופשיים בישראל.


עוד נושא פופולרי השבוע היה גיוס החרדים. פוליטיקאים רצו תחת כל מיקרופון רענן והכריזו חגיגית שהם אלו שיצליחו להלביש חרדים במדי זית או יושיבו אותם מאחורי שולחן הקבלה בבתי החולים עם חיוך. למרבה הצער, נראה שיש תמיכה רחבה למהלכים האלה. לפיד הציע דחיה של חמש שנים בגיוס החרדים ונתקל בביקורת אדירה, ואת מקומו תפס ליברמן עם החוק המטופש שלו (גם אהוד ברק מלמל משהו בנושא, אבל אף אחד לא לוקח אותו ברצינות). לשמחתי, סבר פלוצקר כתב בטור שלו בממון של יום שישי שהדרך היחידה לפתור את בעיית הגיוס של החרדים היא צבא מקצועי ומתגמל. מזל שאין טוקבקים בעיתון.


וכמדי שבוע, הבכיינים בקיר של יאיר. לאחר נאום “כולם צריכים לשרת” שלו הוצף הקיר בעשרות ואף מאות שוויוניסטים שדרשו לדעת למה יש דחיה לחמש שנים ולא שלוש שניות. אפילו לפיד התקשה לעמוד בשטף. לשמחתי, גיליתי השבוע תמיכה די גבוהה ברעיון הצבא המקצועי. אנשים שהצגתי בפניהם את הרעיון הסכימו שהוא רעיון טוב ועדיף על המצב הנוכחי והפתרונות הנוכחיים.


כמובן שהיו גם מתנגדים לרעיון, אחד מהם היום. הוא התעלם מעובדה אחר עובדה שהצגתי בפניו, פוטר חלק מהן כ”הצגה מגמתית”. לבסוף, כשהוא התעקש על גיוס חובה במדינות המתוקנות (אוסטריה ושוויץ, היחידות באירופה. הוא כנראה חשב שיש יותר), ציינתי בפניו ששיעור הגיוס שם אף נמוך מזה בישראל מכיוון שבנות פטורות ממנו באופן אוטומטי ובנים יכולים לצאת מהשירות בעקבות בעיות בריאותיות. מאז לא נרשמה תגובה.


מלבד השוויוניסטים, חיכו בקיר השבוע גם אנשים שבכו על הערת הפורנו בטור האחרון שלו (פמיניסטיות זה עם קשה), אחת ביקשה ממנו לשנות את מזג האוויר בקיץ, אחד אחר דיבר שטויות על אנרגיה סולארית בנגב, אחד רצה לדעת מה דרגתו של לפיד (והתעלם ממני לחלוטין עד שלפיד אישר את דברי), אחד טען שאפשר להפיק רווח כלכלי משירות לאומי (אני עדיין מחכה לתשובה שלו על איזה רווח בדיוק) ועוד אחרים דרשו להחרים את ארץ נהדרת בעקבות המערכון (הנהדר) על מדיניות החפיף שהביאה למותה של הילה בצלאלי. כמו תמיד, הרבה זבל, הרבה שטויות.


ולסיום, גם אני הצטרפתי השבוע למקהלת הבכיינים על הקיר ושאלתי את יאיר איך הוא מתכוון לממן את השירות האזרחי. קיבלתי שתי תגובות שאמרו לי להקשיב לנאום, אז בלית ברירה הקשבתי לו במשך חצי שעה. שמעתי שם שיחסכו מיליארד וחצי שקלים מהישיבות (בתרחיש אופטימי מאוד בו 60% מבני הישיבות יוצאים מהן) ומיליארדים מתקציב הביטחון (בעקבות התייעלות הצבא – מהלך חשוב מאוד ונקודת האור היחידה בתוכנית של לפיד) וכל הכסף הזה יעבור למשכורות מינימום ומלגות לחיילים. לא דובר שם על שקל אחד לשירות האזרחי. אני עדיין ממתין לתשובה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 5 לעונת הקלפיות
  • Keith the Waetling
    05/05/2012 ב18:45

    אחח, בבחירות האלה נדע אם הישראלי יותר מטומטם, גזען, דתי, או שילוב של הכל יחד.

    הגב
    • nadavs
      05/05/2012 ב19:30

      אני חושש שהיתה התגברות משמעותית בכל התכונות שציינת בתקופת הכנסת האחרונה.
      nadavs

      הגב
  • גולדי10
    08/05/2012 ב2:26

    נ-דב לשילטון! נ-דב לשילטון!

    לא יכול להיות שהאבודה תהיה בחוץ: זה אומר שחלי לא תהיה צרת הביטחון, ואז מי ימליץ לקנות מערכות מוות מאת בעלי המפלגה?

    באמת שלא הצלחתי להבין למה לא לעשות בחירות בסיום ארבעת השנים?

    הגב
    • nadavs
      08/05/2012 ב11:07

      כרגע נראה שאנחנו הולכים לבחירות באוקטובר 2013 באמת. תרגיל מבריק של ביבי.
      nadavs

      הגב
      • גולדי10
        09/05/2012 ב0:00

        איזה מזל יש לביבי שאולמרט צריך שיפעילו אותו.

        הרי אולמרט חכם יותר ממנו.

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.