המדד הדיפרנציאלי של השמאל הרדיקלי

ערב טוב לכולם!


השבוע עמד כולו בסימן אסונות ואלימות. סא”ל אייזנר מכה מפגינים, ישראל עוצרת מטסים, חייל התמוטט, ילד טבע, נשים נדרסו בזמן הצפירה, נתניהו נאם בטקס יום השואה, מגרשי הכדורגל הפכו לאלימים יותר מזירות אגרוף והאסון שהוא גם מחדל: התמוטטות עמודי התאורה בהר הרצל. שבוע עמוס לתקשורת, שבוע לא קל לצופים והמאזינים.


המקרה הראשון השבוע הוא המטס שהיה אמור להגיע מאירופה. במשרד החוץ כנראה חששו משחזור אירועי המרמרה בתוך אולם מקבלי הפנים בנתב”ג ופשוט עצרו את כל הפעילים שהכריזו שהם מגיעים לפלסטין תוך שהם קולעים בדיוק לפרובוקציה שהחליטו אותם מפגינים לבצע. הם רצו להוכיח שישראל שולטת בגדה ומונעת כניסה של אנשים אליה וזה בדיוק מה שקרה. מה היה קורה אם אותם אירופאים מסוכנים היו מגיעים לגדה ומפגינים? כנראה שום דבר. האירוע הזה מגיע לעמודים הפנימיים של העיתון ונשכח. הפרות סדר ואלימות היו צריכות להיענות כמובן במעצרים, אבל הפאניקה שהכניסה 600 שוטרים לנתב”ג בשביל לעצור פחות משישים אנשים היא לא פחות מהיסטריה.


באותו יום ממש זכינו לחזות גם בגדולתו של שלום אייזנר, סגן אלוף שהתרופפו לו כמה ברגים. אחרי שכמה אירופאים חמושים באופניים הציקו לו בהפגנה לא אלימה קפץ לו הפיוז והוא התחיל להכות אותם. מיד קפצו כל תומכי צה”ל ומקדשי החיילים וטענו שהוא הוכה (אין הוכחות, צה”ל השתמש בתירוץ של בית ספר – “נגמרה הבטריה”), הוא קצין ערכי, יש לו עבר מפואר ונטפלים לעבירה קטנה ושולית. מעניין היה לשמוע מה היה קורה לקצין ערכי ומוערך שנתפס על אונס. הוא כנראה היה נכנס לכלא, אבל רק בגלל שהוא פגע ביהודיה.


בנוסף, הדאגה שלהם היא לא לכך שחיילים מתנהגים בברוטליות כלפי אזרחים לא אלימים, אלא לכך שצה”ל נראה לא טוב בעולם. מבחינתם הכל כשר כל עוד זה לא מתועד. הם משווים את עצמם לסוריה (“למה הם לא מפגינים בסוריה?”) ולמשטרה באירופה (הסרטון על משטרת דנמרק) בלי להזכיר בכלל שחיילים יודעים להילחם, לא לפזר הפגנות. זה תפקיד המשטרה ולכך השוטרים מאומנים.


לסיום האסונות הצה”ליים השבוע מגיעה קריסת עמודי התאורה בהר הרצל. כמו כל שנה, רגע לפני יום הזיכרון נכנסים עוד חיילים למניין החללים גם אם הגבולות שקטים וצה”ל נלחם בעיקר במשרד האוצר. השנה מדובר בחייל שהתמוטט בזמן אימון בגלל בעיה בריאותית ובהילה בצלאלי שנהרגה בגלל עמוד התאורה. מדהים איך כל השנה מוקמים ומפורקים עמודי תאורה בלי שום בעיה, אבל רק כשמדובר במשהו ממשלתי, שתמיד אפשר להאשים בו מישהו אחר, קורים אסונות. עוד מוות מיותר נכנס לסטטיסטיקה של הצבא.


כדי לתת לצה”ל אספקה קבועה של חיילים אחרי המקרים האחרונים מתחדש היום מאהל הפראיירים בירושלים. לפי כל קנה מידה מדובר בפראיירים הגדולים במדינה. הם מוחים על המיסים ויוקר המחיה ואחר כך הולכים להפגין כדי לגייס את כולם, דבר שכמובן יעלה משמעותית את המיסים ויוקר המחיה. העיקר שיהיה שוויון (כלומר כולם יהיו עניים ורעבים). מדובר באנשים צבועים ביותר. הם קוראים לעובדי קבלן, שנמצאים בעבודה מרצון ובידיעה מלאה על התמורה שיקבלו, עבדים. לשירות לאומי חובה, שאליו אנשים מגיעים באיומי כלא ובתמורה מזערית, הם קוראים התנדבות ותרומה. מדובר באנשים מסוכנים שחושבים שתפקיד האדם לשרת את המדינה והכלל ומותר לפגוע בזכויותיו וחירותו לשם כך. הדבר האחרון שאנחנו צריכים בארץ הוא גיוס לכולם או שירות לאומי חובה. מדובר באסון לזכויות האדם ולכיס של כולנו.


ועכשיו, כמובן, לפינה שכולנו מחכים לה: הבכיינים על הקיר של יאיר. השבוע כרגיל גדשו את הקיר בכיינים בשלל צורות, אבל האידיוט הראשי השבוע הוא ללא ספק יאיר לפיד. פליטת הפה המטופשת הראשונה היתה ביום רביעי. לפיד נשאל על שידור משחק כדורגל ביום השואה ויום הזיכרון וענה שלמדינה מותר לכפות ערכים מסויימים (עליהם הוא מחליט, ערכים דתיים פסולים בעיניו כמובן) והחופש האישי הוא המצאה של השמאל הרדיקלי. פליטת הפה המביכה הזאת זכתה כמובן לרעש תקשורתי של יום אחד ובעקבותיו יצאו מאות אנשים המגדירים עצמם ליברליים ותומכי חופש להפגין בעד הקומוניזם.


גם היום לפיד המשיך להפציץ בשאלה על חוסר ניידות חברתית (קושי לעבור ממעמד חברתי אחד לשני). לטענתו של לפיד, הכל נובע מחינוך בעייתי (לעובדה שאי אפשר לחסוך אפילו שקל בישראל אין שום משמעות בעיניו). ולמה החינוך בעייתי? בגלל מדד החינוך הדיפרנציאלי! מסתבר שבישראל הוא עומד על 5.6% במקום 26%. מכיוון שאנחנו בעידן המידע, מיד נכנסתי לגוגל וחיפשתי מהו מדד החינוך הדיפרנציאלי ומה הוא מודד. לצערי, בגוגל עוד לא שמעו על המדד הזה וכך נותרתי ללא מענה לשאלתי. כנראה בגלל מדד החיפוש האינטגרלי.


יום טוב (ודיפרנציאלי ב-26%).


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 להמדד הדיפרנציאלי של השמאל הרדיקלי
  • Keith the Waetling
    23/04/2012 ב0:14

    אינטגרלי עוד יהיה קצת יותר הגיוני לומר, אבל שיהיה. ישנה אמרה – אישה עושה תאונה, בא שוטר ושואל – "גברת, את יודעת למה אני כאן?" והיא עונה ,"כי אין לך בגרות מלאה?" (ונאמר תודה לשרה סילברמן). בכל מקרה, לאחרונה נדמה שזה נכון גם במקרה של קצינים&נג’’דים לרוב.

    הגב
    • nadavs
      23/04/2012 ב0:31

      גם מדד החינוך האינטגרלי לא קיים, אז הוא הגיוני בדיוק באותה מידה.

      השאלה היא האם אנשי קבע ושוטרים צריכים בגרות. במקרים רבים (במיוחד שוטרי תנועה), התשובה היא לא.

      nadavs

      הגב
  • גולדי10
    23/04/2012 ב14:02

    אנחנו צריכים להקים חברת ייעוץ…

    התעלמות מהבעיה לא פותרת אותה.
    התישקורת לא זזה מטר בלי הוראות משרד התיקשורת ותנאי רישיון: בגלל זה הראו את ההכאה בלופ אינסופי, למרות שרה"מ רוצה את תמיכת הדנים – ככה אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה.
    אסון ממשלתי זה "לא חדשות".

    השוטרים מאומנים להשגת הרשעה וקבלת קידום. מה שלא מתחרז עם זה לא מטופל על-ידם.

    ברור מאליו שאם הם נותנים לרגש הפחד להניעם לפעולה וגם לא מסוגלים לדמיין את הפיתרון: אז כולנו חייבים להזדהות איתם.
    בל נשכח את העובדה שהצבא רק מחפש להשמיט ומי שבסופו של דבר מתאים הוא רק מי שיודע ללקק לבוס.

    חינוך בעייתי הוא תוצאה ישירה של הורים שרוצים בייביסיטר, כי הטבע אומר להם לעשות ילדים. אם הם לא מתאימים להמשיך אז כל התבכיינות / שוחד תאפשר להם להמשיך הלאה בכל מקרה.

    הגב
    • nadavs
      23/04/2012 ב15:56

      יאללה, בוא נקים חברה. שכר טרחה של 2,000 שקלים לשעה, 500 שקלים לשעה על נסיעות + בונוס של 25% במידה וההצעות עזרו בשיפור.

      נשמע כמו עסק לא רע.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.