אם זה נראה כמו מקופלת ועושה קולות של מקופלת

ערב טוב לכולם.


נפתח היום בשאלה: אם זה הולך כמו מקופלת, נראה כמו מקופלת ועושה קולות של מקופלת, מה זה? זה לא ברווז גרעיני, זה ישראל כץ. אחרי שהבטיח שיפריט את הרכבת, יפרק את הוועדים וידאג לכך שמדי פעם יגיעו רכבות לתחנות הצליח מר כץ להוכיח גמישות מדהימה. הוא אישר מתן שוחד גלוי וברור לעובדי הרכבת (העלאת שכר ומענק חתימה), ביטל פיטורים של עובדים שהפעילו אלימות פיזית ברורה מול המנכ”ל ושידר מסר ברור לכל החברות הבינלאומיות – לא להתקרב לישראל. אם זה לא מספיק, הוא גם דאג לכך שרכבת ישראל לא תבצע שום התייעלות עד שנת 2030 על ידי מניעת פיטורים במשך 18 שנה בחברה. בנוסף, הוא סלל את הדרך לעוד שביתות ושיבושים מצד ועדים אחרים שירצו גם הם העלאת שכר לא פרופורציונלית וקביעות עד הקבר (ואחריו).


אנחנו, אזרחי ישראל, קיבלנו שיעור חשוב על המושג סחיטה באיומים וגילינו את תחנת הרכבת החשובה ביותר בישראל: תחנת נתב”ג. בקצב שבו מתחזקים הוועדים ומתרבה מחדש שליטת ההסתדרות והממשלה על חיינו, המיסים לא יאפשרו לנו לחיות כאן. ההסכם יעלה מאה מיליון שקלים (באופן ישיר, לפני שיגלו עוד כמה הפתעות) שכולם יצאו כמובן מהכיסים של כולנו. את האפקטיביות של עובדים עם קביעות ראינו כולנו בביקור האחרון במשרד הפנים, כך שלמי שרוצה לחיות מומלץ להימנע מנסיעה ברכבת לפחות עד שנת 2030.


עוד אירוע מסעיר ביותר שקרה השבוע הוא הפריימריז בקדימה. ללא ספק, הוא עניין ציבור גדול מאוד של שני אנשים. אחת הפכה ביום שלאחר מכן לאייקון אופנה עם כותרת ראשית בווינט (“ציפי לבני בג’ינס”) והשני הוכיח שהוא פספס את ההזדמנות שלו לקבל כדורים פסיכיאטריים ב”אח הגדול” והכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה. משום מה נראה שההזיות האלה הפכו למדבקות, כי גם שלי יחימוביץ’ הכריזה על עצמה אתמול כמועמדת לראשות הממשלה. אם שני האנשים האלה רואים את עצמם מועמדים ריאליים לתפקיד, אני רוצה להכריז שגם אני מתכוון לרוץ לראשות הממשלה. בבחירות הבאות אתם מוזמנים לקחת איזה פתק שאתם רוצים ולכתוב מאחוריו “נדב לראשות הממשלה”. עכשיו אני רק צריך למצוא תקציב לכדורים פסיכיאטריים לחמישה מיליון אנשים והתפקיד אצלי בכיס.


ושוב לפינתנו האהובה – על מה בכו השבוע בקיר של יאיר. הנושא העיקרי הוא כמובן הדלק שהולך ומתייקר (אל תשכחו לתדלק היום לפני חצות). כל חמש דקות פורסם פוסט עם לינק לעיתון כלכלי כזה או אחר ומלל שמסביר על מחדלי הממשלה ועושק הציבור. כשניסיתי לשאול את המייללים מאיפה לקצץ כדי להוריד את המס, קיבלתי תשובות מתחמקות.


הנושא השני היה רווחי הבנקים, שם אנשים התכנסו לערוך דיון בנושא עלות הפסקת הפיפי של מנכ”ל בנק הפועלים. מסתבר שאם מישהו מרוויח מיליונים זה על חשבון הציבור, אבל פותח הדיון מרוויח את הכסף מהאוויר. סטיב ג’ובס הרוויח מיליארדים על חשבון הציבור אבל לא ראו בו את אויב העם. מזלו שהוא לא היה מנהל בנק.


עוד נושא שעלה יותר מפעם אחת מראה שגם הציבור הישראלי הוזה לפעמים. מסתבר שלממשלת ישראל יש כספת סודית שבה היא שומרת מאה מיליארד דולר. מדובר כמובן על רזרבות המטבע של המדינה, אבל נראה שאנשים בטוחים שזה חלק מתקציב המדינה (למען האמת, זה שווה ערך לתקציב המדינה). גם בנושא הזה נראה שאנשים נתקעים כששואלים אותם מה הם מציעים לעשות, בדרך כלל עם התשובה “אני לא כלכלן”. אז למה אתה מתלונן?


ובנושא קצת יותר מעודד, היום אנחנו נפטרים סוף סוף מתחרות חוסר הכישרון שנקראת “דה וויס”. צפיתי בכמה תוכניות (זה נורא, אבל נורא ארוך) ובכל פעם חזרה על עצמה התופעה שבה הזמר הטוב יותר הודח. היום, במשדר גמר שיימשך שמונה שעות, ייבחר הזמר הבא שכולנו נשכח ממנו. אחרי העונש הזה נוכל להינות לפחות מהפרק האחרון של “מצב האומה”.


ולסיום, הכינו את עצמכם לחדשות שנשמעות לא הגיוניות מחר. אם גוגל יכריזו על שירות צילום ישירות מהעיניים, רכבת ישראל תודיע שהיא מחוייבת לעמוד בסטנדרט הדיוק הגרמני או נתניהו יודיע שבגלל מצוקת הדלק המחיר שלו ירד, תדעו שמדובר בבדיחות המעצבנות של האחד באפריל. כל מה שנותר לעשות אחריהן הוא להגיד “איזה כיף אם זה היה אמיתי” וללכת לעבוד על מישהו אחר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

33 מחשבות על “אם זה נראה כמו מקופלת ועושה קולות של מקופלת”

  1. הצביעו "נדב" לראשות משרד התרבות: הוא מצחיק.
    מה אם ציפי ומופז היו מתמודדים בדה וויס?

    תודה שגם אתה רוצה את הטבות וועדי העובדים, אבל לא כשהן באות על חשבונך.
    כשהייתי שכיר לא יכולתי להילחם על זכויותיי, כי הבעלים ידע שכל עוד הוא משלם עמ’ רווח לשר המיסים אז מותר לו לשים ז’ על העובדים. ההסתדרות מצידה עוזרת רק למאסות גדולות של עובדים, כשליחיד נשמרת רק זכות המציצה העצמית.

    לקצץ מהשירות הציבורי כמובן: כל אלה שחותמים קבע כי אין להם מה לעשות באזרחות יכולים להיות הומלסים, וכל שאר המשרתים בשירות הציבורי חייבים להוכיח תפוקה כדי לקבל שכר.
    אני יכול לבחור אם אני רוצה סמארטפון או לא. אני לא יכול לבחור אם לשלם על עצם קיומו של חשבון הבנק ואו על עצם השימוש בו, כי הכל חוקי כל עוד משלמים עמ’ רווח.

    כסף הוא כשל מיסודו: אם ככל שיש לך יותר ממשהו כך הערך שלו יורד, אפילו בעיני עצמך, אז משהו בו לא בסדר.
    המופיעים בתוכניות צריכים רק את הכישרון של מכירת פירסומות, ממש כפי שעמיתים במקום העבודה צריכים רק לקיים שיגרה ולא להיות בעלי יחסי אנוש.

    1. בוודאי שהייתי רוצה את ההטבות ברכבת לעצמי, אבל אני לא רוצה לשלם עליהן בכוח. אם הרכבת תהיה פרטית, תיתן שירות מעולה ואנשים יעלו בהמוניהם לא מעניין אותי מה התנאים שלהם.

      nadavs

    1. גם השוודים עשו שטויות בסגנון שלנו עד שהם חטפו חזק והיו מספיק חכמים כדי לתקן. אני מקווה שנתקן עוד לפניהם, אחרת נגמור כמו יוון.
      nadavs

      1. מצד שני שבדיה לא נמצאת במאבק קיומי נצחי למען המשכורת של בכירי מערכת הביטחון (האמת ששבדיה בעלת היסטוריה שרחוקה שמיים וארץ מליברליות, וברקורד שלה היא עקפה את הגזענות הישראלית הממוצעת פי אלף מונים), ושם לא קיימת ולא התקיימה תרבות ה"אני לא עובד מגיע לי אוהל ברוטשילד וכסף כי אני רוצה לחיות בפזרנות באיזור הכי יקר במדינה". ביום שלישראלים יהיה חצי ממוסר העבודה השבדי/גרמני מצבנו יהיה פי אלף יותר טוב. ולא, אנחנו לא נהיה יוון, אנחנו אם כבר נהפוך לאיטליה של שנות ה30, יוון לא עד כדי כך לאומנית ואנטי דמוקרטית (אם כי דתית באותה המידה מהמעט שאני יודע… ואולי אני טועה).

        1. התירוץ המופלא של הביטחון עולה כל פעם מחדש, בכל תחום. כדי לקיים פה ביטחון נורמלי צריך כלכלה כמה שיותר יעילה שתאפשר לממן את הביטחון בקלות ולא להפוך אותו לעול רציני שמאיימים על הקיצוץ שלו פעם בחודש.

          שוודיה הפכה את "אני לא עובד מגיע לי" לאמנות. עד שנות השבעים היתה שם מדינת רווחה עם שוק יחסית חופשי, אבל ברגע שעלתה לשלטון מפלגה שהשתלטה על יותר ויותר מתחומי החיים הכלכלה השוודית התחילה ליפול. בתחילת המאה ה-21 הם התחילו להפריט ולבטל רגולציה על יותר ויותר תחומים כדי להינצל.

          nadavs

        2. המשך:

          מי שרוצה כלכלה שוודית בישראל יהיה צריך לסבול מיסים של לפחות 70-80% (אצלם זה 60% ואין להם הוצאות ביטחון מטורפות). הם הצליחו, בתקופה מסויימת, גם להגיע למס של מעל 100% על אנשים מסויימים.
          למוסר עבודה אין שום קשר לצמיחת הכלכלה, הכל קשור לתמריצים. ברגע שהדרך היחידה להתפרנס תהיה עבודה, מוסר העבודה הישראלי יכול להיות הגבוה בעולם. בחברות ההייטק, בהן אין רגולציה כמעט, אני לא חושב שיש עובדים עצלנים ומובטלים סמויים. בשוודיה, לעומת זאת, מדובר במכת מדינה (השוודים מובילים בימי מחלה ולא זכור לי שיש שם מחלות אקזוטיות מיוחדות).

          בני אדם הם אותו דבר בכל העולם. הם מחפשים את התמורה המקסימלית למאמץ המינימלי.

          nadavs

          1. אני מסכים איתך שזה כך, אבל הבעיה שבישראל זה לעולם לא יעבוד, בעיקר מאחר וכאן נסיון ל"כפות" עבודה על האוכלוסיות שלא עובדות יפיל כל ממשלה (והעלאת מס לאחוז השבדי גם היא לא תתרום לפופולריות של אף אחד), וקיצוץ מוחלט של הדת מהמדינה (עוד מזללת כסף) ומהביטחון יביא לכך שהפוליטיקאי שיתמוך בכך יאבד סופית את השלטון שלו, ואף פוליטיקאי כידוע לא יעשה צעד התאבדות פוליטי שכזה, וזה מה שעצוב. אני אישית, מאמין בכלכלה שנוטה יותר לכיוון האמריקאי, אבל ככה או ככה, דברים לא הולכים לזוז ועדיף להשקיע את הזמן והמרץ בכרטיס טיסה לכיוון אחד. כנאמר, העם מטומטם.

          2. אני מודע לכך שמדובר בהתאבדות פוליטית, ולכן הצעד הראשון הוא לשנות את שיטת המשטר כך שתהיה הפרדת רשויות. היום שליש מהכנסת יושב בממשלה, משהו שלא אמור להיות מקובל בדמוקרטיה.

            בנוסף, החלק החשוב באמת שצריך להכניס לספר החוקים הוא חוק יסוד שאוסר על העברת כסף מאדם אחד לאחר בכפיה (דת, קצבאות וכו’), אלא אם מדובר בשירות ציבורי מובהק או באישור ברוב גדול מאוד בכנסת (80 ח"כים).

            גם ארה"ב הולכת לכיוון האירופי והיא כבר מזמן לא קפיטליסטית. המיסים שם הורגים את התושבים ומקשים על התעשייה שם להתחרות בסין.

            nadavs

          3. מה הטעם "לשנות את שיטת המשטר"; אם בשורה התחתונה השילטון נקבע ע"י מי ש’צריך להגיד להם לעשות’ או שהם מתים משיעמום,
            רוצים שרגש הפחד ינהל את חייהם או שהם בוטים,
            ושמי שמופיע הכי הרבה פעמים בטלוויזיה הוא בעל הסיכויים הרבים ביותר להיבחר, רק כי מופיע הכי הרבה פעמים בטלוויזיה?

            >>מה זה משנה מה נישתל אם תמיד מדושן בדיוק באותו אופן?

      1. לא, העם מאוד מטומטם, מאחר ומצד אחד הוא מאמין בחוסר ניתוק הדת מהמדינה שזה מזללת כסף רצינית, בהגירה חופשית שפוטנציאלית, אם היא מתממשת, תוביל לפיצוץ אוכלוסין ולעליית מחירי הקרקעות, בנוסף, ישראלים עושים הרבה ילדים ומתלוננים, מאמינים שהכל מגיע להם לפני סיום תואר ראשון… אני אולי אגואיסט, אבל העם בהחלט מטומטם. יש סיבה שמדברים על בריחת המוחות, בעלי המוח בורחים למקום עם עתיד, שאנשיו לא הורסים אותו.

        1. הסבר נוסף מיוחד לך כי השקעת בתשובתך אליי:
          העם *לא מתלונן* – העם כן רוצה שהבעיה *תקצין*: העם רוצה שהמיסים יעברו את ה100% כדי שלא יוכל להפסיק לעבוד וכך לא ימות משיעמום.
          העם רוצה רק לדבר על הבעיה, כמו אישה: לפתור אותה = מחר לא בטוח, וכל פוליטיקאי שלא יקצין את המוכר מאתמול בהכרח יאבד את השילטון גם אם זה אומר חיים טובים יותר לבוחרים בו!

          *אתה* חושב שיש בעיה, כי *לך* המציאות לא מתאימה. למזלך, כל עוד התחליפים בשוק הפרטי אינם ממוסים אז תוכל להחזיק פה עוד יום.

          1. לא, מעבר לזה שהמצב הזה ייצור לי תנאים שיזכו אותי בקצב הזה במעמד פליט (הומוסקסואל במדינה מונותיאיסטית שהולכת לכיוון תיאוקרטיה, אין יותר טוב מזה), מדובר בבעיה. אם המדינה לא תופרד מהדת – בקרוב מאוד תווצר שכבה שלא תעבוד ובעצם תפגע בהתפתחות. הגירה חופשית בשילוב עם ריבוי טבעי גבוה מהתחלה – עליית מחירים אסטרונומית בקרקעות כי אין מקום לכולם ובוודאי שרוצים גם קצת טבע. חוסר פעולה פוליטית והסכם שלום בגלל גחמות דתיות מטורללות – רוב מוסלמי ועליית תיאוקרטיה איסלאמית. הפיתרון היחידי הוא להפריד דת ממדינה, להפריט מה שאפשר ולרסק את כל ארגוני העובדים של חברת חשמל/רכבת/ממשלה/כיו’’ב, לרסק את המונופולים של כל הטייקונים, ולסגור את מערכת העלייה. אה, ולהתנתק מיהודה ושומרון, עם שלום או בלעדיו. ואלה דברים שהעם המפונק שלא יודע להתנהל עם כסף ויושב בציון לא יסכים להם לעולם, כי אנחנו בבסיסנו תרבות מאוד מושחתת. זה לא רלוונטי שמקומות אחרים גם או לא – כאן זה מתכון לאבדון. ישראל הייתה חלום או סיוט, תלוי באדם, אבל זה עדיין חלום לא ריאלי.

          2. 1. למה אתה מצביע למפלגה לה אתה מצביע?

            2. האם תדבק במוכר מאתמול כי נחשב לבטוח, או שתיקח סיכון עם מחר שעלול ללכת לאיבוד?

            3. האם נוח לך להיות במקום מוכר בו כבר אומרים לך לעשות אז אתה עושה, או
            שבא לך מאוד לפרוץ קדימה עם הרעיון הברור מאוד שיש לך בראש?

          3. 1. אני שם פתק לבן בינתיים? אין מפלגה בישראל שמייצגת אותי, יש חלק ששומרות על האינטרסים שלי, אולי אבחר בהן אם זה יהיה ריאלי ויהיה לה סיכוי לעשות משהו מעבר ללהיות אוסף אידיאליסטים חסרי תועלת ויכולת.

            2. בבקשה פשט הסבר ונמק כיצד שאלה זאת רלוונטית למה שאמרתי?

            3. כנ’’ל.

          4. כבר ענית כאן: "אם זה יהיה ריאלי ויהיה לה סיכוי".
            __האם אתה קודם רוצה הוכחות קרות שאתה יכול למדוד בעצמך,
            או שאתה מוכן לתת הזדמנות לאמונה?

          5. אמונה זה נחמד, אבל אפשר לדעת היטב מתי היא ריאלית ומתי לא. אמונה בצמיחת מדינה שפויה כאן, אלא אם יתגבש רוב ברור שישנה את פני המדינה ממקלט לאומי/מדינה סוציאליסטית נחשלת/מדינה דתית בדרך, לא יהיה אפשרי. בינתיים עוד לא היהפ וליטיקאי אחד (!!!) שהעז להציע את הדברים האלה. אז מצטער, עד שלא יהיה אחד שידרוש זאת, ה קול שלי יהיה פתק לבן. אמונה זה נחמד, חבל שהיא נועדה לשוטים.

        2. הבעיה היא לא רק הפרדת הדת מהמדינה, אלא כל מיני זכויות שונות ומשונות כמו "הזכות לדיור", "הזכות למזון", "הזכות לחשמל" והזכות הגדולה מכולם – "הזכות לקבל כסף בלי לעבוד" שהשתרשו פה. אין דבר כזה. לכל אחד כמובן הזכות לקנות דיור, לקנות מזון ולקנות חשמל, אבל לאף אחד אין את הזכות לקנות אותם על חשבון אחרים בכפיה.

          המחירים גבוהים בגלל שלמעט מאוד אנשים יש את הזכות למכור חשמל, לייצר או לייבא מזון ולבנות דירות כדי למכור…

          nadavs

          1. נדב באמת – תחשוב מטר אחד קדימה:

            "המחירים גבוהים בגלל שלמעט מאוד אנשים יש את הזכות למכור חשמל,"
            __’יצרן חשמל פרטי’ מתקין קולטים סולארים על הגג, ואז ח"ח מחוייבת לקנות ממנו במשך 20 שנים לפי תעריף הכפוף למכסה. עד 4kw אין מיסוי.

            "לייצר או לייבא מזון": אתה יכול לשתול בגינה או לגדל בערוגה.

            "ולבנות דירות כדי למכור": אתה קונה קרקע בחמש ספרות, שוכר קבלן ואז מפרסם לקהל היעד.

          2. מזון מן החי קצת בעייתי לגדל בגינה למיטב ידיעתי, ואני בספק עד כמה זה בהכרח חוקי. ולצורך העניין, להתקין קולטנים כאלה עולה לא מעט, וזה סכום שלרוב קשה לגייס.

            ושוב, צריך לזכור – מדינה קטנה, מעט קרקעות. אין כזה דבר דיור זול לטווח הארוך. מצתישהו, אלא אם כל הארץ תהפוך לגוש אורבני אחד (חלום בלהות), המחירים יעלו שוב גם אם הם ירדו, בהנחה ומספר התושבים ימשיך לעלות. ולא יהיה דבר לעשות נגד זה. מה שאגב, במרכזי הערים הגדולות, יקפיץ את המחירים עוד יותר.

          3. אני מבין ש"לדמיין את הפיתרון לבעיה" אינו הצד החזק שלך:
            1. כל עוד אין ריח (כי האדמה סופגת הכל) אז מותר לך באישור הגורמים הממשלתים המתאימים (חקלאות אא"לט).

            2. עדיף לפחות לאפס את החשבון.

            3. מדרום לב"ש ומצפון לחיפה יש המון מקום: נסה לצאת ממדינת ת"א אל שאר ישראל.

          4. אני גם מבין שריאליזם לא הצד החזק שלך, אבל אתה לא מבין משהו –

            לגדל מזון מן החי בגינה זה בעייתי, נשאיר לך למה, אני מניח שתוכל לדמיין פיתרון גם לבעיה הזאת.

            קולטנים סולאריים להתקנה בבתים פרטיים זה י-ק-ר. מאוד. שלא לדבר, שלוועד עובדי חברת חשמל אין אינטרס שיוקמו כאלה תחנות לטווח הארוך, כך שזה לא יוכל לקרות גם.

          5. מי דיבר על הפאנלים הסולריים? אסור לי לבנות תחנת גז, פחם או כל דבר אחר (אלה התחנות הזולות, התחנות ה"ירוקות" יקרות הרבה יותר) ולמכור את החשמל לציבור . למרבה האירוניה, גם לחברת החשמל אסור לבנות תחנות כאלה…

            זה נהדר שאני יכול לשתול בערוגה, אבל אני רוצה להתחרות בחקלאי ישראל ולהפוך את זה לעסק.

            לבנות דירות – אי אפשר לקנות קרקע, אפשר לזכות בה במכרז או לחכות ל"הקצאה". גם אחרי שזוכים בקרקע צריך לעבוד מאתיים ועדות לפני שמביאים טרקטור אחד לשטח.

            הרגולציה הורגת אותנו.
            nadavs

          6. המידע שלך נלקח מעובדות בשטח שאתה אישית בדקת בעצמך או שכרת עו"ד,
            או שאתה מסתמך על דיווחי התישקורת בלבד?

          7. לא בדקתי בעצמי, אבל קראתי את המידע הזה בכמה מקומות (כן, גם בתקשורת). חוץ מזה, אם זה היה אפשרי, מישהו כבר היה עושה את זה מזמן.

            nadavs

  2. אתה בטח מופתע, אבל ממש לא אכפת לי כמה מרוויח מנהל בנק. מפריע לי שהתחרות בתחום הבנקאות היא מחורטטת ושהעמלות נורא גבוהות. הבנקים מתנהלים כמו קרטל, ואני בספק אם כמה בנקים נוספים באמת יעזרו בנושא.

    1. מה שיעזור הוא לא כמה בנקים נוספים, אלא האפשרות להוסיף עוד כמה בנקים. זו המשמעות של תחרות וזה מה ששומר על המחירים נמוכים.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה