אביב הגיע, כנסת הלכה

ערב טוב לכולם!


אחרי חצי שנה קשה ומתישה בה סבלנו מזמן חושך ארוך מזמן האור, יצאה סוף סוף הכנסת לפגרה. זו היתה תקופה נוראית. חברי הכנסת יצאו למתקפה חזיתית על בתי המשפט, חופש הביטוי והחופש באופן כללי. החיים בישראל רק הפכו למוגבלים יותר ויותר בעוד האופוזיציה עסוקה בשאלות הרות גורל – מי יופיע בגרף מעל שלושת המנדטים של קדימה בבחירות הבאות, ציפי לבני או שאול מופז. ובגלל שהכנסת מורכבת בחלקה הגדול מחברי ממשלה, כל חוק מטומטם שהציעו השרים עבר בכנסת ללא התנגדות מיוחדת.


אחד מהחוקים האלה הוא חוק הדוגמניות. מסתבר שדני דנון, האיש והטמטום האגדי, החליט שאידיאל היופי צריך להיות החלטה של הכנסת. למי איכפת מה הציבור חושב כשיש פרסומות עם דוגמניות לא הגיוניות. מר דנון הגאון כנראה לא מבין שאם חברה מצלמת פרסומת עם דוגמנית (שהמשקל שלה לא חשוב) ומצליחה בעקבות כך למכור יותר, הפרסומאי צריך לקבל בונוס. עכשיו מגבילים (לא באמת מגבילים, פשוט מייצרים תעשייה שלמה של זיוף אישורים רפואיים ושקרים) את היכולת של דוגמניות להתפרנס בגלל משקל. בפעם הבאה יאסרו על שימוש בנייר טואלט עם ציור כלבים כי זה גורם להתעללות בבעלי חיים. השלב לאחר מכן הוא להעיף את דני דנון ודומיו ולתקן את הנזק שלו או לבחור בו שוב בקלפי בנתב”ג בדרך החוצה. לפחות עכשיו יש לציבור שקט ממנו לחודשיים.


ונמשיך עם קיר הפייסבוק של המועמד לכנסת יאיר לפיד, הקיר שהופך לאט לאט לחוויה אנתרופולוגית מרתקת. מלבד דברי שבח הלל למלך ישראל הבא (כבר הפכו אותו שם לראש ממשלה עם מפלגה בת 40 מנדטים, לא פחות), אנשים שמסרבים להקשיב לקול ההיגיון ואנשי פרסום למינהם שאוהבים לפרסם תמונות שונות ומשונות תחת השם “איציק אינסטלציה בעמ”, הקיר מהווה מקום מפלט של מדוכאי ישראל.


מדי פעם מגיע מישהו שמיואש ממחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה ומיד מקבל מאתיים תגובות תומכות כמו “אל תשכח למי להצביע” ו”שטייניציהו אשמים בהכל” (ואני לא ממציא כלום). אתמול הגיע מישהו מתוסכל ביותר ששאל, באמצעות המון סימני קריאה, למה לעצמאים לא מגיעים ימי חופש?!!! וימי מחלה??!?!?! ודמי אבטלה!!!!!!! אי אפשר להיות עצמאי פה!!! (שוב, אני לא ממציא כלום). כל הנסיונות להסביר לו את המצב עלו בתוהו. לפחות הוא קיבל תמיכה נפשית מלפיד עצמו שאמר לו שהוא צודק.


עוד מבקר שהגיע לקיר טען שמעמד הביניים חוצה מגזרים וכולל גם חרדים. לאט לאט הדיון התגלגל (דיון הפרזיטים מול יצרנים הרגיל) עד שהבחור החרדי הראה שהוא מאלה שמסרבים להקשיב לקול ההיגיון כשהוא קרא לתמיכה הממשלתית בחרדים “תרומה סמלית”. פה נשברתי והסברתי לו מה ההבדל בין מיסים לתרומה, אבל הוא סירב להקשיב (והתעקש לכתוב בשגיאות כתיב) והראה מה באמת חושבים גם מקבלי הקצבאות שחושבים שהם נאורים.


כמדי תקופה, מגיע בכיין הפסיכומטרי התקופתי לכותרות (גם הקיר של לפיד מוצף בהם אחרי נאום הבגרויות שלו). הפעם הוא הגיע למומלצי ישרא-בלוג. כמו כולם, גם הוא מתלונן על הקושי הרב בפסיכומטרי והעובדה שמדובר במבחן שלא מודד שום דבר. בנוסף, הוא מתלונן על המחיר הגבוה של המבחן והמחיר הגבוה יותר של מכוני ההכנה. בנושא הזה אני מסכים איתו בכל מילה.


מחיר המבחן משקף את עלותו (צריך להעסיק כותבים, בוחנים וכו’), כך שהוא נראה סביר. אבל קורסי ההכנה הם בלוף אחד גדול ויקר. הפסיכומטרי תוכנן כך שאי אפשר להתכונן אליו. חוץ מהכרת מבנה המבחן והשאלות אין יותר מדי מה לעשות. הציונים במבחן הם יחסיים. כל תעשיית הפסיכומטרי העלתה אולי את מספר התשובות הנכונות למבחן (זה ניחוש, אבל מעניין לבדוק) אבל בקושי הזיזה את הציון הממוצע. עכשיו כל טעות עולה יותר נקודות. חברים שלי עשו קורס וקיבלו ציונים שהם לא מרוצים מהם ואין בינהם מטומטמים. אני תרגלתי מבחני פסיכומטרי אמיתיים שהיו בשנים האחרונות, ובאופן מדהים הציון במבחן האמיתי היה בדיוק בטווח הציונים שקיבלתי בתרגולים. סטטיסטיקה לא משקרת.


ולסיום, השבוע התברר שהביטוח הלאומי הוא המוסד עם מספר התלונות הגבוה ביותר. ההתנהלות שלהם מולי בחודשיים האחרונים יכולה להסביר את זה. אחרי שהביטוח הלאומי ואני העברנו כספים בינינו בלי הפסקה (אני שילמתי יותר מדי, הם זיכו, שילמתי שוב, קיבלתי תגמול על מילואים וכן הלאה) החלטתי לתת להם אישור אונס לחשבון הבנק שלי (בשפת העם – “הוראת קבע”). ככה הם יקחו מה שהם רוצים ויעזבו אותי בשקט.


מסתבר שגם עם הוראת קבע הם לא יכולים לעבוד. המטומטמים האלה הצליחו לגבות ממני יותר מדי גם עם הוראת קבע ולפני כשבוע קיבלתי מהם זיכוי (וגם את התשלום על המילואים שעשיתי לפני חודש). לא פלא שהם זכו בתואר המכובד של מספר התלונות הגבוה ביותר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

18 מחשבות על “אביב הגיע, כנסת הלכה”

  1. אני חייב להגיב רק למשפט של "סטטיסטיקה לא משקרת": יש שקרים, שקרים גסים ויש סטטיסטיקה.
    כמובן, כשאומרים לך בדיוק איך ביצעו את הסטטיסטיקה, היא כבר לא שקר.

    1. אני מכיר מצויין את משפט הסטטיסטיקה שציינת, אבל בפסיכומטרי, שיש לו מדגם ענק, קשה מאוד לשקר.
      nadavs

  2. אני האדם האחרון שיסכים עם דני דנון, אבל חוק הדוגמניות יצא בגלל העניין עם האנורקסיה, שדוגמניות בעלות רזון מוטרף הופכות למודל תרבותי, ואני כן מסכים עם העניין הזה שצריך לבלום את התפיסה של רזה זה יפה, בכל מחיר. למרות שבכללי, סחטיין על השנינות, הוספתי לקבועים.

    1. תפקיד הכנסת הוא לא לקבוע את אידיאל היופי. אנורקסיה היא מחלה, לא תוצאה של צפיה בפרסומות. באותה מידה אפשר להעביר חוק שממחר אסור להיות חולים בשפעת כדי למגר את המחלה.
      nadavs

      1. נכון, אבל זאת מחלה שהחלה במאה העשרים בגלל אידיאל הרזון שמשווק. ולכן בא החוק. אמנם לדעתי יהיה יותר יעיל לשנות את דרך הפרסום בחוק כאן, אבל גם זה משהו מאחר וזה יוביל לכך בסופו של דבר.

        1. לפי ויקיפדיה, נרשמו מקרי אנורקסיה לפני מאות שנים ואני בספק אם הטלויזיה ושלטי החוצות היו גורם משפיע בתקופה ההיא.
          nadavs

          1. ישנו הבדל עצום בין מה שמתואר בויקיפדיה שהזכרת לבין האנורקסיה המודרנית שאני מתייחס אליה, שמושפעת סביבה. אתה מתייחס כאן להרעבה עצמית נטו – אתה מתעלם מזה שההרעבה העצמית שם לא הייתה עבור הרזון, אלא עבור הדת, דכאון (שלא לאכול מדכאון זה לא אנורקסיה, מאחר ואתה לא מאמין שאתה שמן), ושאר סיבות, ולא היה פקטור חברתי שרזה = יופי. אז אנורקסיה לא הייתה דבר נפוץ מהסיבה הפשוטה שרזון לא נחשב היה לתכונה מומלצת, דבר שהשתנה רק עם המאה ה19 בהדרגה. שהחברה החלה לשדר שרק רזון זה בסדר, אז החלה הבעיה.

          2. ועדיין, לא מתפקידה של הכנסת להחליט עבורנו מה יפה ומה בריא. אנחנו לא חיים בדיקטטורה ואין שום סיבה להגבלת החופש שלנו בנושא הזה.

            זה עניין עקרוני. המדינה היא לא בייביסיטר. היא לא צריכה להחליט מה אני אוכל, מה אני אראה בטלוויזיה, במה אני אעבוד או איך ועם מי לפרסם מוצר כלשהו. היא צריכה לספק לי שירותים ציבוריים (צבא, משטרה, תאורת רחוב וכו’) ולעזוב אותי לנפשי.

            ג’אנק פוד הורג הרבה יותר אנשים מאנורקסיה, אבל לשמחתי מסעדות ההמבורגרים עדיין פתוחות.

            nadavs

          3. נכון, אבל היא לא מחליטה כאן. היא רק קובעת סף מסוים כדי לא לעודד נורמות שמבחינתה פסולות (כמו שנאמר, זאת אולי הפעם הבודדת שאני מסכים עם חוק שהועבר בכנסת המכהנת). אני מסכים איתך שבישראל האזרח חי עבור המדינה ולא ההיפך כמו שנורמלי ותקין, אבל אני חושב שבמקרה הזה מותרת החריגה. הרי בינינו, זה לא שעושים סקס עם פוסטרי דוגמניות (שככה או ככה עוברים פוטושופ), ולא אמרו לך למה "לא להמשך", רק המדינה לא מוכנה שיהיה עידוד לאנורקסיה (ומה לעשות, המודל של הרזון המוטרף מעודד לזה), שזאת מחלה במלוא מובן המילה. אל תשכח, חופש הביטוי נגמר איפה שהפגיעה באחר מתחילה, ועידוד למחלת נפש שהוכחה שמעודדת מזה, כן, מצדיק הטלת מגבלות לדעתי.

          4. מצטער, זה עדיין לא משכנע. גם נאמר על משחקי מחשב אלימים שהם מעודדים אלימות והוטלו עליהם מגבלות מאותה סיבה.
            nadavs

          5. כמו שאמרתי, יש גם הוכחה שהמבורגרים גורמים להשמנת יתר ומחלות לב. זה לא אומר שהכנסת צריכה להתערב לי במה שאני מכניס לפה.
            nadavs

  3. כיף לי לקרוא אותך.
    מה דעתך לשכור עו"ד לענייני הביטוח הלאומי שיסדר פעם אחת את כל העניינים? לדעתי זול יותר מאישור אונס.

    יחשיך גפרור חייב להגיד לעם את מה שהוא רוצה לשמוע, וברגע של תלונות ’לתת את ההרגשה שהולך לדבר בהכרזות על להתכוון לעשות’, או שלא יבחר.
    מעניין אם תעשיית ה’מסביב’ של הפסיכומטרי מנוהלת ע"י אנשים שעשו טובה שקיבלו 400.

    1. אני שמח שאתה נהנה. 🙂

      אין לי צורך בעו"ד לענייני הביטוח הלאומי. אני לא צריך עוד פרזיט, גם ככה יש לי אותם.

      ממציאי מכוני הפסיכומטרי הם ההוכחה שלא באמת צריך פסיכומטרי כדי לחיות טוב – צריך לנצל הזדמנויות כמו שצריך.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה