הערכת מודיעין זהירה

ערב טוב לכולם!


נושא התקיפה באיראן לא יורד לרגע מסדר היום, ואחרי שנים שאנחנו שומעים על נקודת האל-חזור, פרסמה רשת NBC הערכה שישראל תתקוף בחצי השנה הקרובה בסבירות של 50% באמצעות טילי יריחו, מטוסים ויחידות מיוחדות. אחרי מחקר מעמיק, הגעתי גם אני למסקנות הבאות:


בסבירות של 22%, ישראל תתקוף ביום ראשון, ה-18 במרץ בשעה 12:28 בצהריים את אתרי הגרעין של איראן. בתחילה תתבצע התקיפה על ידי טילי יריחו, עזה ואשקלון עם ראש נפץ שיכיל פצצות מלאות באגו של ברק ונתניהו, אגו שחודר כל בונקר. לאחר מכן יגיעו לאיזור מטוסי F-35 שנקנו בחשאי (ומוחבאים כעת בהר מירון) שיפציצו את הבונקרים והמתקנים שנמצאים מתחת לאדמה. לבסוף יגיעו לוחמי קומנדו של צה”ל והמוסד, מוסווים כשחקני כדורגל איראנים. אחרי שיעזרו לאיראן לעלות למונדיאל ויצולמו בכל מצלמה אפשרית, יחסלו כמה מדעני גרעין ויחזרו לארץ (אבל לא לפני שיחוללו סערה בנוגע לגניבת זהויות).


את התקיפה ינהלו נתניהו וברק מהבונקר המיוחד שנמצא כרגע בתהליכי הקמה בהרי ירושלים. קצת לפני שהטיל האיראני הראשון יפגע בישראל יעלה נתניהו לשידור עם המילים האלה: “אזרחי ישראל, אתם בחרתם בי כדי לקבל את ההחלטות הקשות. הנה, החלטתי. אם אתם רוצים למצוא את האחראי למותכם הקרוב, פנו למבקר המדינה, הוא כבר ימצא את מי להאשים. כנראה את סילבן שלום, שלא פיתח מספיק את המקלטים בנגב והגליל. שתהיה לכם מלחמה נעימה”.


זו אמנם הערכה זהירה, אבל אם רשת NBC מסוגלת לתת תחזית כל כך מדוייקת על בסיס ראיונות עם אנשים שלא באמת מקבלים החלטות, אני בטוח יכול לתת הערכה כזאת על בסיס נפנופי הידיים של נתניהו והשתקפויות מהמשקפיים של ברק.


ובנושא אחר, אחרי מחקר ארוך ומקיף שארך כחצי שנה, מצאתי את חברת הביטוח הטובה ביותר בישראל: הביטוח הלאומי. במשך חצי השנה מאז השחרור שלי הספקתי לשלם לגוף המטומטם הזה 616 שקלים ולקבל ממנו חזרה 826 שקלים (על מילואים ותשלומים מיותרים), כלומר קיבלתי 210 שקלים. עד סוף החודש, המאזן יעמוד איפהשהו באיזור 980 שקלים לטובתי. כן, שוב נקראתי למילואים.


אחרי תלונות חוזרות ונשנות שלי כאן בבלוג בנושא הבזבוז וכפילות התפקידים בצה”ל, החליט הצבא החכם במזרח התיכון להקשיב לי ולהפסיק להכשיר מדריכים במקצוע שלי. כתוצאה מכך, המדריך היחיד שמכיר את כל החומר הוא כרגע מילואימניק שטס לחו”ל בעוד חודשיים, מתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב ויש לו בלוג באינטרנט שבו הוא מתלונן על כמה הצבא מטומטם. אני באמת מקווה שהם לא יבנו עלי בתקופת המבחנים בשנה הבאה.


בשבוע שעבר כתבתי על מאהל הפראיירים (שהספיק להתפרק) והשבוע גיליתי שעדיין קיימת תמיכה בעבדות במדינות המערב. על קיר הפייסבוק של יאיר לפיד הציע מישהו להקים גוף תשתיות צה”לי שיבנה תשתיות בישראל – מתקני התפלה, מסילות רכבת ועוד. לגוף הזה יגייסו חרדים שישרתו שלוש שנים בתור כוח עבודה זול ויחזרו ללמוד.


קודם כל, נבהלתי לראות כמה תומכים יש לרעיון הנוראי הזה. מלבד העובדה שמדובר בעבדות (כשמכריחים מישהו לעבוד, זו עבדות), מדובר ברעיון מסוכן. אני לא הייתי מוכן לעלות על רכבת שנבנתה על ידי אנשים שהכריחו אותם, בטח לא עם מסורת החפיף של הצבא ובוודאי שלא עם חוסר הנסיון המוחלט של כל האנשים שיגויסו לעבודה הזאת.


בתגובה לפוסט על הקיר, כתבתי שהעבדות בוטלה במדינות המערב, וככה התחיל מירוץ הסיסמאות הגדול. “שוויץ מתאימה לך יותר”, “המדינה זה אתה ואני”, “ללא שנהיה כולנו חיילים פשוט לא נהיה” (בדיוק כמו שקורה עכשיו, נכון?). אף אחד אפילו לא ניסה לתת תשובה הגיונית, וגם לא מר לפיד שענה “… העיקרון ברור – שוויון בנטל”. כנראה, כמו שלפיד כתב, אנחנו באמת לא יודעים לנהל דיון בישראל.


ולסיום, ממחר מתחילות לעבוד מצלמות המהירות החדשות. לא כולן נצבעו בכתום כנדרש, לא פורסמה רשימה רשמית של המצלמות שיופעלו ואלו שלא ולא נמסרה הסטיה מהמהירות המותרת שממנה המצלמה תתחיל לעבוד. הכל כמובן לטובת הציבור והבטיחות בדרכים, תוך התעלמות מוחלטת ממחקרים שנעשו במדינות אחרות שמראים שהמצלמות לא אפקטיביות במניעת תאונות ובמקרים מסויימים רק מגבירים אותן. לכל מי שרוצה לדעת איפה הכסף, הוא מתחבא בספידומטר שלכם.


סעו בזהירות – אל תיתנו שקל לגנבים האלה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

7 מחשבות על “הערכת מודיעין זהירה”

  1. תרבות הדיון בישראל כ"כ נמוכה, שאתה לא יכול אפילו להגיד שאתה אוהב עגבניות בלי שינסו להציג אותך כהומופוב בגלל שאתה לא אוהב מלפפונים.

    1. לא רק הומופוב, אתה גם אנטי-ציוני וחזיר קפיטליסטי שתומך בפיטורים של כל מגדלי המלפפונים.
      nadavs

  2. אתה עושה אותי שמח 🙂
    1. מפלגת על"ק רואה בעצם ההכרזה את העשיה *כולה*: נאומים בטון תקיף פותרים את הבעיות בעצם הדיבור על הפיתרון,
    והאגו של ביבי תוקף את איראן בעצם פירסום תוכניות התקיפה. (לקשי הבנה כמוני: מבחינת ביבי מדינת איראן *כבר* הותקפה פיזית בעצם פירסום הכתבות נגדה, בתשקורת הישראלית וזאת שבחו"ל)

    2. "המדריך היחיד שמכיר את כל החומר הוא כרגע מילואימניק שטס לחו"ל בעוד חודשיים, מתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב ויש לו בלוג באינטרנט שבו הוא מתלונן על כמה הצבא מטומטם. אני באמת מקווה שהם לא יבנו עלי בתקופת המבחנים בשנה הבאה."
    __אני שמח שהוכחתה שוב למה אני שמח לקרוא אותך

    3. יחשיך גפרור הוא 100% פוזה ומגיבים בתשלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה