ניחוח מעטפות

ערב טוב לכולם!


שנת 2012 הספיקה לסגור שבועיים בלבד וכבר נראה שכל המערכת הפוליטית מתכוננת לבחירות הקיץ הראשונות מאז שנת 1999. נתניהו הקדים את הבחירות הפנימיות בליכוד, יאיר לפיד הקדים את חוק הצינון שלו ונועם שליט הכריז על כניסתו מיד לאחר מכן. ההבטחות הגרנדוזיות שמתחילות להתפזר באוויר, כמו בייביסיטר חינם מגיל שלוש, גם מעלות את החשד שבקרוב נקבל כולנו יום שלישי חופשי ונלך לים.


יאיר לפיד לא הפתיע אף אחד ביום ראשון עם הודעתו על פרישה מערוץ 2 לטובת הפוליטיקה, אבל הכניס את מינה צמח וכל הקולגות שלה לאקסטזה. בימים שלאחר מכן פורסמו עשרות סקרים, בהם לפיד מקבל 7 מנדטים, 11 מנדטים או 16 מנדטים, וזה עוד לפני שהוא אמר מילה (אם הערוץ הראשון היה עושה סקר, הייתי מייחס לו יותר חשיבות. הם מאוד מדייקים בדרך כלל בימי הבחירות). כל זה רק מראה עד כמה הציבור (ואני בתוכו) רוצה בפוליטיקה מישהו שנראה שבאמת מייצג ציבור מסויים ולא רק את עצמו. אם הוא לא הולך לשם בשביל הכסף והפרסום, יש סיכוי שהוא באמת הולך לעשות שם משהו רציני.


מצד שני, כמעט אף אחד לא יודע מה המצע שאיתו הוא מתכנן לרוץ ומי האנשים שיהיו אחריו במפלגה. את דעותיו אני מכיר פחות או יותר ברוב התחומים הרלוונטים ואת השאר אפשר יהיה למצוא במצע. אם מה שכתוב שם (ודרך ההתנהלות של לפיד) יהיה נורמלי, יש סיכוי טוב שהוא יקבל את הקול שלי. כל שאר המפלגות סוציאליסטיות מדי, פשיסטיות מדי או מלאות במטומטמים.


מי שכן הפתיע השבוע היה נועם שליט, שהחליט להתמודד ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. כצפוי, ההחלטה הזאת לא התקבלה יפה אצל הרבה אנשים שראו בכך ניצול של טרגדיה אישית כדי לזכות בקריירה. מדובר כנראה בחבורת מטומטמים שחשבו ששליט ינסה לרוץ ברשימת הליכוד אחרי שהתפקד לעבודה בשנת 1996.


כמיטב המסורת, כשכנסת ישראל מתכנסת, קורים דברים שלא צריכים לקרות. אחד מהם הוא תקרית המים של הרחם הלאומי אנסטסיה מיכאלי שהחליטה לשפוך מים על ראלב מג’אדלה. אחרי גילוי אלימות שכזה, לא ברור לי איך היא עדיין מכהנת כחברת כנסת. הגיע הזמן לערוך קצת שיפוצים בחוקי ועדת האתיקה ולדאוג שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם.


בנוסף, המשיכה הכנסת השבוע לחסל את הדמוקרטיה הישראלית. הפעם הם התמקדו בזכות למשפט הוגן, וקבעו שכל מסתנן לישראל שיתפס יועבר למתקן כליאה למשך עד שלוש שנים ללא משפט. ללא ספק, יש לטפל בבעיית המהגרים הלא חוקיים. אבל הפרה כל כך בוטה של זכות יסוד היא לא הדרך. כנראה שאין יותר מדי למה לצפות כשיריב לוין מופיע במצב האומה ואפילו לא מנסה לדחות את התווית של “פשיסט” שהדביקו לו. הנה הקטע, לא מומלץ לבעלי לב חלש או חסרי חוש הומור.


מלבד כנסת ישראל (שלא קיבלה פוסטים ארוכים כאלה מאז הבחירות) גם רכבת ישראל הפציצה השבוע עם ההחלטה שלא לאפשר לחיילים נסיעות חינם בימי ראשון בין שש לתשע בבוקר. קוראים יקרים, זה בדיוק מה שקורה כשחברה הופכת להיות מונופול ממשלתי. במקום לנהוג כמו חברה עסקית נורמלית ששואפת להגדיל את מספר הלקוחות, היא (בדומה לחברת החשמל ומקורות) מבקשת מהציבור לא להשתמש בשירותיה. נסו לדמיין לרגע שחברת אפל תגיד לציבור לא להגיע לחנויות, כי יש שם יותר מדי אנשים או שרשתות המזון הגדולות יודיעו לציבור שלא כדאי לו להגיע לחנויות לפני פסח בגלל עומס.


הפתרון שהוצע הוא לא פחות מאידיוטי לחלוטין. אוטובוסים שאמורים לנוע בקווי הרכבת יהיו יותר איטיים מהרכבת (הנסיעה ברכב מתחנת נתניה לתחנת בית יהושוע יכולה להגיע בבוקר גם לחצי שעה ומדובר על חמש דקות ברכבת), עם או בלי כביש 6. הכניסה לתל אביב בבוקר עמוסה מכל הכיוונים ומכל כביש אפשרי, ומשם יוצאות הרכבות לכיוון דרום. אוטובוסים לבאר שבע גם כן לא יהיו אפקטיביים, כי בכביש 6 יש פקקים לכיוון דרום, ותוספת של מאות אוטובוסים לא תעזור למצב.


ככה זה בישראל 2012 – מגייסים בכפיה עובדים בחינם ללא יכולת התנגדות ומתעללים בהם במשך שלוש שנים. אם יאיר לפיד יכריז שהוא בעד צבא מקצועי (כנראה לא יקרה) או לפחות יכיר בכך שהצבא מתנהל ברישול וחוסר יעילות משווע (ויציע פתרון הגיוני), הוא יכול להיות בטוח שבבחירות הקרובות אני אצביע לו.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

6 מחשבות על “ניחוח מעטפות”

  1. אני חייב להגיד שמעבר לכך שלוין מנסה למתג את עצמו כפשיסט, הטרידו אותי הטוקבקים הפשיו-ציוניים שמתווספים לקטע שצירפת. את לוין באמת לא יצטרכו להחביא – יהיו מספיק הזויים שיבחרו בו.
    בקשר לנועם שליט: כולם מדברים על זה שהוא משתמש בטרגדיה האישית שלו. מישהו שם לב לזה שנתניהו לא נותן לנו לשכוח שהוא אח שכול?

    1. אתה צודק, שכחתי לכתוב שקריאת התגובות לוידאו עלולה להזיק יותר מהוידאו עצמו.

      בטח שהוא לא יתן לנו לשכוח את זה. בגלל שהוא אח שכול, הוא יכול לטעון שהוא מבין בביטחון. משום מה, בארץ התירוץ הזה תופס.
      nadavs

      1. בלי קשר לשאלה אם הוא מבין בביטחון: למה לו מותר ולשליט אסור?
        אגב, מעניין אותי מה היו אומרים כל אותם ליכודניקים אינטליגנטיים, לו אולמרט היה משחרר את גלעד ונועם היה מצטרף לליכוד.

        1. בטח שמותר לו, אבל אל תשכח שהמתלוננים הם ליכודניקים קטנוניים, זן שלא ידוע בחוכמתו הגדולה (נתניהו, עד כמה שראיתי, לא היה בין המתלוננים).

          אם שליט היה מצטרף לליכוד, הם היו אומרים שמדובר ביוזמה מבורכת וגאווה להתמודד מול אדם כמוהו.

          nadavs

          1. ברור שביבי לא יתלונן: ברגע שהוא יגיד דבר כזה כל הקרדיט שלו על שחרור שליט הולך. הוא לא אידיוט כשזה קשור לדעת קהל.

  2. יחשיך גפרור בטמבלוויזיה + יחשיך גפרור בפייסבוק = מר פוזה שתפקידו במפלגת על"ק יהיה לשנוא את הדת (חרדים זה התחלה), עובדה שתבטיח את על"ק לחילונים בלבד (ואז יהיה אפשר למכור לחילונים כל דבר, כי לימדו אותם לשנוא ’ניסיון קודם’).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה