מה קורה כשמגזימים

ערב טוב לכולם!


השבוע, בדיוק כמו השבוע שעבר, המשיך עם ישראל לעשות את מה שהוא הכי אוהב: להגזים ואז לבכות על התוצאות. נראה שאין אחד שוויתר על החגיגה הזאת השבוע, והראשונים, כמו בהרבה דברים, הם החרדים.


מי שהסתובב בשבוע שעבר בשכונת מאה שערים היה יכול לחשוב שהוא באמצע צילום הסרט רשימת שינדלר. אלפי חרדים הסתובבו עם טלאי צהוב ומדי אסירים והפגינו נגד ההסתה הפרועה נגדם. אמנם באמת נראה שהתקשורת התחילה לפנות נגדם יותר מהרגיל בזמן האחרון, אבל המנהיגים החרדים לא עשו יותר מדי כדי להפריך את התמונה שהתקשורת ציירה.


החוכמולוג מבית שמש שהתעמת עם החיילת המשיך לדבר שטויות גם לאחר המקרה והמשיך ללבות את האש. אלי ישי צייר את כל החרדים כפרזיטים כשאמר שפיצול בית שמש לא יעבוד כי לעיר חרדית לא תהיה הכנסה מארנונה (המשפט הזה עבר יותר מדי בשקט, מדובר כאן בהודאה חמורה מאוד של שר בממשלה שאומר שהוא מייצג מגזר של פרזיטים). אחרי מקרים כאלה, אני לא מבין איך מישהו מהחרדים ציפה ליחס מתחשב.


גם בצה”ל לא דילגו על שלב ההגזמות. השבוע הוחלט בפורום מטכ”ל שחיילים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים, עם או בלי שירת נשים, ויהיו פטורים מערבי הווי שישירו בהן נשים. מיד קפצו כל המתחסדים ואמרו שעד עכשיו חיילים היו יוצאים במקרה כזה או פטורים לחלוטין מהטקס ואף אחד לא עשה מזה עניין.


הסיבה להחלטה של פורום מטכ”ל היא מאוד פשוטה: הגזמה. המקרה שהצית את כל הפרשה הזאת הוא היציאה של צוערים בבה”ד 1 בזמן שירת נשים, יציאה מופגנת על דעת עצמם. זה כבר הקפיץ למישהו את הפיוז ומשם העניין התגלגל. אם הם היו מבקשים אישור, אומרים שהם יוצאים לשירותים או מחכים בכיסא שלהם עד שתרד להם הבליטה במכנסיים לא היה קורה שום דבר. הם החליטו להשתין על הצבא, אז הצבא השתין עליהם חזרה.


גם ראש ממשלתנו היקר החליט להגזים השבוע ולקבל את הצעת ועדת טרכטנברג לחינוך חינם מגיל שלוש. ללא ספק, נתניהו מנסה להצטייר כגיבור מעמד הביניים והשכבות החלשות. בפועל, הוא הולך לקצץ מכל המשרדים (חוץ ממשרד הביטחון, שמקצצים לו מצד אחד ומוסיפים לו הרבה יותר מצד שני) ולחטוף מכל השרים. אין לי שום התנגדות לקיצוצים במשרדים כמו המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התעמולה (סליחה, ההסברה), המשרד לענייני גמלאים, דתות ושאר משרדים לא חיוניים. למען האמת, את התקציב שלהם צריך להוריד לאפס. בתמורה לזה, צריך להוריד מיסים, לא לממן בייביסיטר מגיל 3.


בסופו של דבר, ההבדל היחיד בין החינוך עכשיו לחינוך אחרי החוק הזה הוא משך הבייביסיטר שיהיה מעכשיו מהאחד בספטמבר בגיל 3 ועד השחרור מהצבא.


להורים שמחפשים חינוך איכותי החוק הזה לא ישנה כלום – הגנים הפרטיים ימשיכו לגבות את אותם סכומים (אולי אפילו יותר, כי התחרות תרד) והמורים הפרטיים ימשיכו לשגשג. רק מי שמוכן לשלוח את הילד שלו לבייביסיטר עם יכולת השגחה על ארבעים ילדים בו זמנית ירגיש הקלה בכיס, וזה רק עד שתגיע הדרישה לתשלום המיסים.


לסיום, השבוע פורסמה כתבה בעיתון הארץ על מצגת ששלחה הרבנות הצבאית (עוד הגזמה פראית של הצבא) ובה תמונה של הכותל המערבי ללא מסגד אל אקצא מאחוריו. כשנשאל דובר צה”ל לפשר הדבר, ענו שם שמדובר בתמונת אילוסטרציה מימי בית שני וטענות העיתון מגוחכות. מי שהסתכל ממש טוב על התמונה שפורסמה יכל למצוא בה כל מיני פריטים מבית שני, כמו אנטנות, מיכלי מים מפלסטיק על הגגות, דגל ישראל ורמקולים. אבל גם חדי העין עדיין מתקשים למצוא את הבניין הכי חשוב באיזור בתקופת בית שני. מדובר כמובן על בית המקדש השני.


תודה רבה לצה”ל שמזכיר לנו למה חשובה הרבנות הצבאית ומה עיסוקיו של דובר צה”ל. כולנו מודים על ההזדמנות שלנו לשלם את מיטב כספנו עבור שקרים מרהיבים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

1 מחשבות על “מה קורה כשמגזימים”

  1. אני בעד איפוס תקציבו של המשרד לענייני תל אביב: כל משרד בו שימון מכהן בתפקיד שר.
    בנוסף אני בעד איפוס כל התקציבים הממשלתיים המגיעים לאיזור בין גדרה לחדרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה