הדואר המהיר

ערב טוב לכולם!

נתחיל היום בשאלה פילוסופית: למה חשבונות לתשלום מגיעים בדואר יותר מהר מצ’קים? אף אחד לא יודע, אבל זה נכון. לדוגמה, חבורת הגנבים שנקראת “ביטוח לאומי” דורשת את התשלום שלה בזמן, אחרת הוא עולה בטור הנדסי כל שניה וחצי. לעומת זאת, כמעט ארבעה שבועות אחרי שסיימתי שירות מילואים לא קיבלתי מהם שקל.

ביום חמישי, העשרה בנובמבר, קראתי באתר שלהם שאם הצבא לא מעביר את המידע על המילואים תוך שבועיים צריך לשלוח להם את הטפסים הרלוונטים. מכיוון שלא היתה לי שום כוונה להגיע לנתניה ולהתייבש שם שוב, שלחתי להם מייל בנושא. את התשובה קיבלתי לאחר עשרה ימים. אני מודע לכך שהם מטפלים באלפי אנשים, אבל תשובה לשאלה פשוטה, במיוחד כשהתשובה כוללת ארבע מילים ומספר פקס, לא צריכה לקחת יותר מיומיים (ואני מוכן להתפשר על ארבעה ימים, כי שלחתי את השאלה ביום חמישי).

בסופו של דבר שלחתי להם את כל המסמכים הרלוונטים, ואז הפקס שלהם ניסה לתקשר חזרה עם הפקס אצלי בבית. הפקס הוא מכשיר משולב של HP, ולמכשירים האלה יש נטייה להיות קצת מטומטמים לפעמים. הביטוח הלאומי ניסה לשלוח לי הודעה בערך חמש פעמים עד שהצלחתי לגרום למכשיר בבית לקלוט את ההודעה שאמרה שהמסמכים התקבלו.

ביום חמישי קיבלתי מכתב בדואר עם הסמל של חברי הטובים. בדרך כלל מכתבים מהם מגיעים עם מספר למטה ותאריך מאוד קרוב לתשלום, אבל הפעם הם פשוט שלחו מכתב שבו הם ציינו שהם קיבלו את הפניה שלי ושזמן הטיפול בתביעה הוא שבועיים. אם למישהו יש הסבר הגיוני למה התהליך לוקח שבועיים, אני פתוח להצעות. התיאוריה שלי כרגע היא עומס במחלקה שמטפלת בתביעה, שנקראת מחלקת אבטלה ומילואים.

ומהמוסד שתפקידו לגבות מהעם למוסד שתפקידו לאחרונה הוא להשתיק את העם: הכנסת. מאז שחברי הכנסת חזרו מהפגרה שלהם הם לא מפסיקים בחיסול אקטיבי של הדמוקרטיה. חוק ההשתקה שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה הוא עוד שלב בדרך לחיסול חופש הביטוי בישראל. שלוש מאות אלף שקלים בלי הוכחת נזק? מצויין. אני אוכל לתבוע בכיף את כל מי שקרא לי אידיוט פה בתגובות לאורך השנים (זה הרבה מאוד כסף). יותר מזה – אותם מעליבים יצטרכו לתת לי להגיב בבלוג שלהם על ההאשמות החמורות נגדי.

מצד שני, חצי מחברי הכנסת (או אפילו כולם) יוכלו לתבוע את עלבונם על מה שכתבתי נגדם בבלוג (ועוד להפקיע אותו לצורך תגובה שתהפוך ללא ספק לפוסט הארוך ביותר בישראבלוג). להגנתי אוכל לטעון “אמת דיברתי”, אבל אז חברי הכנסת ידרשו שלא ישפוט אותם שופט שלא עבר שימוע קודם לכן, כי יש חשד שהוא שמאלני וגרוע מכך, תומך בדמוקרטיה.

ובנימה אופטימית יותר, אתמול הייתי במשחק של מכבי תל אביב בכדורסל. אני לא חובב ספורט גדול, ואם הייתי בבית והיתה לי אפשרות לצפות במשחק בטלויזיה, יש סיכוי טוב שהייתי מוותר ועורך טורניר פוקר סוער בפייסבוק במקום. אבל צפיה במשחק עצמו היא חוויה אחרת, וכשמישהו מציע כרטיסים למשחק כזה לא אומרים לא.

בשעתיים שישבתי שם גיליתי ששיטות תקשורת שחשבתי שעברו מהעולם עדיין קיימות בין קירותיו של היכל נוקיה. מסתבר שיש אנשים שעדיין מתקשרים באמצעות תיפוף וקריאות משונות. יש גם אנשים שכל תפקידם הוא לנצח על התזמורת ובמשך כל המשחק הם עם הגב למגרש. מדובר באנשים שקונים מנוי ומגיעים לכל המשחקים, אבל ככל הנראה לא ראו אפילו אחד.

ולסיום, נחזור לרגע אל מקורותיו של הבלוג, ארצות הברית. יום שישי האחרון היה יום שישי השחור, יום הקניות הגדול של האמריקאים. ביום הזה חנויות נפתחות בלילה (לילה אחד חזרנו מארוחת חג ההודיה וראינו אנשים עומדים בתור באחת עשרה בלילה) ואפשר לקנות בהן כמעט הכל בהנחות מטורפות. בשנים האחרונות היה נהוג שלפחות אדם אחד נרמס למוות ביום הזה, אבל השנה הם חרגו ממנהגם ואנשים רק נפצעו. אישה אחת ריססה את הקונים האחרים בגז מדמיע כדי להגיע ראשונה למוצרים שהיא רוצה, ובחנות וול מארט כלשהי נשמעו יריות. יום שישי שחור סטנדרטי לחלוטין.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 להדואר המהיר
  • גולדי10
    29/11/2011 ב1:49

    רק בגלל שאני אוהב את הכתיבה שלך אני רוצה את חוות דעתך:
    1. לפרסם רשומות בנושאים שתקפים תמיד, וגם אנשים מחפשים אותן בגוגל כל הזמן.
    2. את הרשומות הפופולאריות ביותר לאורך זמן (מינימום 4 ספרות של צפיות) מעבירים לבלוגר בשביל להרוויח מאדסנס.

    מה דעתך?

    הגב
    • nadavs
      29/11/2011 ב12:36

      השאלה היא מה המטרה שלך. בשביל כסף רציני מאדסנס אתה צריך ארבע ספרות של צפיות ביום, אחרת זה לדעתי בזבוז זמן (אלא אם אתה רוצה דמי כיס מאדסנס).

      חוץ מזה, לסמוך על גוגל זה כמו לסמוך על נתניהו. הם משנים את דעתם חמש פעמים ביום. שמעתי הרבה סיפורי זוועה על חשבונות אדסנס שנסגרו בלי אפשרות לערער.

      nadavs

      הגב
      • גולדי10
        29/11/2011 ב16:12

        אבל גוגל באמת משלמים, ועדיף הדמי כיס מגוגל מאשר 80 ש"ח פעם בשנה וחצי. אההההם.

        הגב
        • nadavs
          30/11/2011 ב19:58

          גוגל משלמים רק כשאתה מגיע למאה דולר. אם אתה יכול לעמוד בזה, שיהיה בהצלחה!
          nadavs

          הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.