מיסז’ניקוב מול עיני והעולם

ערב טוב לכולם!


לפני שאני מתחיל למנות את הבעיות שיצר עופר עיני בשביתה של ארבע שעות, אני רוצה תחילה לברך את הנשיא קצב. הוא הוכיח שבשביל להיות נשיא בישראל לא צריך להיות חכם, או אפילו אדם רגיל מהשורה. אפשר גם להיות אידיוט גמור. להזכירכם, לקצב הוצעה עסקת טיעון שנראית כמו חופשה בקריביים יחסית לעונש שהוא קיבל ולערעור שלו שנדחה. אם אחרי פרס יבוא נשיא שיהיה סלחן לקצב, הוא ישתחרר באיזור שנת 2016. אם פרס (שלא ממש סובל את קצב אחרי ההפסד בבחירות לנשיאות בשנת 2000) ישאר לעוד קדנציה, יש סיכוי שקצב יבקש חנינות עד סוף 2018.


ועכשיו, כמובטח, לעופר עיני והשטויות שלו. הוא הצליח לעצבן שבעה מיליון ישראלים בארבע שעות, הישג לא מבוטל בכלל. בנוסף, הוא הצליח לעצבן גם כמה אלפי תיירים בשעתיים בלבד, הישג שלא נופל מהשטויות שליברמן מדבר מדי פעם בניגוד לרוחם של כל מנהיגי העולם פחות או יותר.


בשעתיים האלה, משמונה עד עשר בבוקר, שדה התעופה בן גוריון היה סגור ולא היה ברור אם יפתח שוב ומתי. תיירים מבולבלים ניסו לקבל הסברים, ואני לא משוכנע שעובדי הקבלן עניינו אותם יותר מהטיסה המתעכבת שלהם. בשעתיים בלבד הצליח עיני לחרב שנתיים וחצי של עבודה קשה של שר התיירות (ולא ההסברה, תודה לאוריה בר-מאיר) סטס מיסז’ניקוב, שמלבד בילויים במועדונים ברחבי העולם הצליח גם להסביר את עמדתו בצורה ברורה ביותר: מנוער, לא מעורבב.


נילי ארד, נשיאת בית הדין לעבודה, הצליחה הפעם לקלוע בול עם מניעת השביתה. היא אמנם מונעת כל שביתה והתפטרות ללא הבחנה, אבל הפעם היא הצליחה למנוע שביתה באמת מיותרת. לעובדים ששבתו (מלבד עובדי הקבלן) לא באמת אכפת מעובדי הקבלן והמשכורת שלהם מובטחת במשרד או בבית. המחאה היא של עיני. הוא מוחה על כך שלא היו איומים בשביתה כללית מאז אוגוסט.


הבדיחה הגדולה של יום שני היתה רכבת ישראל. אחרי שנגמרה השביתה הודיעה הרכבת שייתכנו עיכובים בלוח הזמנים בגלל השביתה. מי שנסע ברכבת יותר מפעם אחת יודע שייתכנו עיכובים בלוח הזמנים של הרכבת בכל תאריך שתבחרו על לוח השנה, בלי קשר להסתדרות.


לא רק עיני החריב את עבודתו של מיסז’ניקוב. מצביעי כל העולם שבחרו את שבעת פלאי תבל החדשים התעלמו לחלוטין מהקמפיין הציבורי הענק שניהלה ממשלת ישראל וים המלח נשאר מחוץ לרשימה (זו היתה כותרת ראשית בוואלה במשך יותר מ-12 שעות). על הקמפיין הזה היו חתומים לא פחות מארבעה משרדים: משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד התיירות ומשרד ההסברה (שניים מהם מיותרים, אחד אפילו מזכיר משטרים אפלים. נסו לנחש אילו. רמז: סטס מיסז’ניקוב עומד בראש אחד מהם). מסתבר שכל ההשקעה העצומה הזאת ירדה לטמיון וחלום מיליארדי התיירים שיבואו בעקבות הכרזה של ארגון שוויצרי התפוגג.


למרות הכל, אין שום סיבה לדאגה. בקרוב תיפתח תחרות שבעת פלאי טבע שפלא שהם עוד קיימים בכלל אחרי שדאגו להרוס אותם. ישראל תקבל מנצח ודאי בקטגוריה הזאת עם המועמדים הבטוחים: ים המלח, הכינרת וכל מקווה מים אחר בארץ. בהצלחה למתמודדים.


ולסיום, בעקבות התאריך המיוחד שהיה אתמול (שלא פירסמתי בו פוסט, אבל אני לא אפספס את ה-29 בפברואר הקרוב) פורסמה בווינט כתבה על כך שהתאריך הזה וגם התאריך הדומה הקרוב (עוד חודש) הם רעים מאוד לחתונות, מבחינה אסטרולוגית. ללא ספק, הטמטום של המדינה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

7 מחשבות על “מיסז’ניקוב מול עיני והעולם”

  1. באופן כללי, תתפלא לשמוע, אני מסכים איתך. שביתה של 4 שעות דפוקה בעיניי כולם: בעיניי הליברלים ובעיניי הסוציאל-דמוקרטים, כל אחד וסיבותיו שלו.
    באשר למיסז’ניקוב – הוא שר התיירות, לא שר ההסברה. שר ההסברה הוא יולי אדלשטיין מהליכוד, שעומד מאחורי קמפיין הגמלים האווילי שכיכב כאן לפני שנתיים.
    אגב – איך בדיוק ציפית שיקראו למשרד ההסברה? משרד התעמולה? יוזף גבלס לא פנוי, אתה יודע.
    הממשלה ניסתה לגרום לים המלח לזכות בתחרות כדי לקבל כספים מהארגון השוויצרי ומעוד כל מיני גורמים בינלאומיים שיושקעו בהצלת ים המלח, במקום לעשות את זה בעצמה (ואני מניח שאנחנו מסכימים של מי האחריות הכספית על ים המלח). עכשיו באמת ים המלח אבוד.
    אגב, מעניין שלא אמרת מה דעתך על הצעת החוק של הפשיסט התורן יריב לוין, שאומרת שיהיה ניתן לתבוע אנשים דיבה מבלי צורך בהוכחת נזק. לא הגיע הזמן שמישהו מחבורת הפשיו-ציוניים הללו יהיה מספיק יעיל כדי לחוקק את "חוק יסוד: ישראל מדינה יהודית ודיקטטורית"?

    1. תודה על התיקון, בוצע.

      לא ציפיתי שיקראו למשרד הזה בשום שם. ציפיתי שהוא לא יהיה קיים בכלל, כמו שהיה לפני שנתיים וחצי. ההסברה הישראלית דפוקה בגלל שהחלש תמיד מצטלם יותר טוב, לא בגלל שהיה חסר משרד ממשלתי. למנות שר ומשרד זה בזבוז כסף שכל אדם שהוא לא קומוניסט מוחלט מסכים עליו.

      גם אם ממשלת ישראל היתה מקבלת את כל התקציב השנתי של ארצות הברית, ים המלח היה ממשיך להפוך למדבר המלח. הוא לא יהיה אבוד אם יקום מישהו נורמלי בממשלה ויחליט שבמקום לבזבז כמה מיליוני שקלים על משרדים מיותרים (הסברה, תיירות, פיתוח הנגב והגליל, ענייני מיעוטים ועוד רבים וטובים) עדיף להשקיע אותם בהצלת ים המלח. הבעיה במקרה הזה היא שיולי אדלשטיין יצטרך להיות רק חבר כנסת.

      בנוגע לנושא האחרון, שכחתי ממנו בזמן כתיבת הפוסט,  אבל ללא ספק מדובר בעוד שלב בדרך לכרטיס לכיוון אחד לגרמניה.

      nadavs

      1. בקשר למשרד התפוצה ספציפית: הוא מיותר לא רק בגלל שהשם שלו מזכיר משטרים אפלים, אלא כי השם הרשמי שלו היא "משרד ההסברה והתפוצות" – דהיינו הסברה כלפי חוץ, לא כלפי פנים. מה קרה? זה לא התפקיד של משרד החוץ?
        בקשר למשרד התיירות – חייבים להגיד שנתניהו לא המציא את הבלוף הזה, ושהוא קיים בערך מהיום שאני זוכר את עצמי.
        בקשר למשרדים מיותרים: צריך פשוט לקבוע מהם המשרדים הקיימים וההכרחיים, ולקבוע בחוק שאסור להוסיף עליהם. אתה תראה איך פתאום הסחטנות קטנה, כשיש גבול למיץ שהלימון יכול לספק.

  2. בבקשה תחליף סיגנון: הנוכחי לא מתאים לך.
    אתה יכול לכתוב ’ביקורתי’(?!) אבל לעשות כאילו אתה עוקצני זה משהו שאני לא מצליח להתחבר אליו.
    |4U|

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה