מחלקת הדרכה אינה עונה

ערב טוב לכולם!


לפני חודשיים וחצי השתחררתי מצה”ל בידיעה שאני הולך לעשות מילואים בתור עציץ, והבטחתי למדריכה היחידה שהיתה שם אז שאם יזמינו אותי למילואים בתור מדריך אני מוכן להגיע גם לפני סוף חצי שנת החסד. ביום שלישי התברר שהגדר של הבסיס עדיין אפקטיבית במיוחד ושום היגיון לא חודר דרכה. הקודקודים הגדולים של הגף הצליחו לגרום לכך שבזמן שיש הדרכות נשארה במחלקה רק מדריכה אחת וכל השאר מבלים להם במקומות אחרים. מכיוון שנוצר מצב שנגד עלול בטעות לעבוד ולהעביר שיעורים, התכנס מיד הקבינט והחליט להתקשר אלי.


בהתחלה אמרתי שאני אחזור אליהם מחר (בדיוק הכנתי שניצלים והם הפריעו לי), ואז נזכרתי בהבטחה שלי. יום לאחר מכן התקשרתי ואישרתי את הגעתי. מסתבר שמדובר ביומיים (יותר נכון יום וחצי, אבל משלמים לי על יומיים) של הדרכות שהמתכנן שלהן הוא קצין שהיה לי תאקל קטן איתו (ויש לי תחושה שהוא קיבל חום כשהוא שמע שאני מגיע). בגלל שכנראה לכל הבנות במשרד המילואים של הבסיס אין מוח, הן לא חשבו לשלוח לי צו, ככה שאני אצטרך להגיע, לקוות שיפתחו לי את השער ולצעוק על מישהו.


היתרונות בהדרכה כמילואימניק רבים, אבל הבולט מכולם הוא היכולת להיכנס לבסיס עם האוטו. הליכה ממקום למקום כבר לא מתישה ומעצבנת ואפשר לזרוק בו את כל ציוד הלינה במקום לסחוב הכל בתיק גדול (יש חניה ליד המגורים). בנוסף, כמובן, יש את עניין התשלום. בתור חייל סדיר הייתי מרוויח ביומיים האלה 26 שקלים. בתור חייל מילואים, מדינת ישראל תשלם לי קצת יותר מ-500 שקלים עבור הדרכת דור העתיד של האידיוטים.


היום מתקיימת עוד עצרת מחאה על יוקר המחיה בארץ. לפי מה שאני יודע, הם לא הפכו לקפיטליסטים, ולכן הדרישות שלהם כנראה ימשיכו להיות שיתנו להם יותר במימון ה”עשירים”. הם מזלזלים באיומים שלהם בעזיבת הארץ וחושבים שבאמת למישהו חוץ מכמה מפלגות איכפת שהם לא יהיו בארץ. הבעיה האמיתית ברדיפת העשירים הזאת היא שבסופו של דבר הם יפסיקו להשקיע פה ואז לדפני ליף וחבריה גם לא תהיה עבודה שלא תספיק להם לסגור את החודש. נראה אותם מתקדמים משם.


גם ברצועת עזה עושים קולות של חזרה לשגרה ומורידים שוב את תושבי הדרום למקלטים. כנראה שמה שהיה לפני שלוש שנים לא הספיק להם והם רוצים סיבוב שני. הבעיה היא שאנחנו כרגע בסוף אוקטובר וחנוכה יגיע רק בסוף דצמבר ולא נוכל להשתמש בשם “עופרת יצוקה 2”. גם חגי תשרי מאחורינו ולא נוכל להשתמש בשמות כמו “הימים הנוראיים”, “חשבון נפש”, “תפוח בדבש” או “ארבעת המינים”. אני בטוח שבצה”ל יושבים ברגע זה על תיק הפקודה לתגובה לירי. ברגע שהם יצליחו למצוא שם לפקודה, הם יתחילו לכתוב אותה ולהדליף אותה לכל כלי התקשורת.


מזל שאני הולך למילואים, ככה לא יצטרכו להקפיץ אותי מהבית. מצד שני, חוץ מלהדריך את הגראדים לנפילה בשטחים פתוחים אני לא יכול לעשות יותר מדי.


נתראה בשבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

5 מחשבות על “מחלקת הדרכה אינה עונה”

  1. אני חייב להעיר לך באיזשהו נושא. עניין של ניסוח והגדרות, אבל עדיין:
    גם סוציאל-דמוקרטיה זה סוג של קפיטליזם, אמנם כזה שתומך בבקרה של התחרות ובתמיכה בשכבות החלשות, אבל זה עדיין סוג של קפיטליזם, שרוצה לאפשר גם תחרות.
    מה שאתה מדבר עליו זה ליברליזם (או נאו-ליברליזם, תגדיר את עצמך), שתומך למעשה בתחרות חופשית ככל האפשר ובכך שמהתחרות הזאת תיווצר רווחה (אני לא חושב שזה יקרה. תראה את הסרט "קומפני מן", הוא מסביר היטב את העמדה שלי).
    בכל מקרה, המחאה עדיין קפיטליסטית (למעט החלק של חד"ש שתומך בקומוניזם והחלק של מאבק סוציאליסטי), היא פשוט לא ליברליסטית.
    שבוע טוב.

    1. אם אתה מגדיר סוציאל-דמוקרטיה כקפיטליזם, אפשר להבין את כל שלטי המחאה נגדו. זה קפיטליזם מסורס שנותן שתי אפשרויות להצלחה כלכלית – למכור משהו יותר זול או יותר איכותי מהמתחרים או לשתות את כספו של הציבור דרך חקיקה. בארץ זה עובד מצויין.

      המחאה קוראת ליותר פיקוח והשתלטות המדינה על יותר תחומים בחיים (ובעקיפין יותר מיסים לכולם). תקרא לזה איך שאתה רוצה, אני לא תומך במטרות האלה.
      nadavs

      1. הטענה שלך, שבארץ יש סוציאל-דמוקרטיה, היא פשוט לא נכונה.
        בסוציאל-דמוקרטיה מעלים מסים על מנת להשקיע בפיתוח של המדינה. בארץ אכן עושקים את הציבור, אבל אף פעם לא נותנים תמורה לאגרה.
        מה שיש בארץ זה שלטון אולגרכו-בירוקרטי, שדואג לכך שרק דנקנר ותשובה ייהנו מהמצב. הם, וכמובן הפוליטיקאים המקורבים אליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה