כצפוי, הגזימו

ערב טוב לכולם!

בשבוע שעבר התקיימה עצרת ענקית ובה פירטו מארגני המחאה את דרישותיהם מהשלטון. בדרישות אין שום דבר מיוחד, אלא אם מחליטים לצאת מרוסיה הקומוניסטית ואז מגלים שבקשות כמו דיור בר השגה והורדת מיסים לא הולכות ביחד. הדרישות שלהם לחינוך חינם מגיל אפס ורפואה חינם לכולם עם סל תרופות שמכיל את כל תרופות העולם נשמע גם הוא אוטופי עד שמגלים שתרופות הן עסק די יקר ומורים לא נוהגים לעבוד בחינם.

כן, אני קפיטליסט ואני די משוכנע בכך שאם ישראל היתה מדינה קפיטליסטית ולא מדינת רווחה המיסים היו צונחים וכולנו היינו חיים ברווחה. השוק הפרוע שכולם מדברים עליו לא קיים בישראל. אם אני ארצה להקים חברת דלק חדשה בישראל ולפתוח תחנות חדשות, אני צריך אישור של כל משרד ממשלתי אפשרי (ויש הרבה כאלה) ושל מלך סעודיה. אם אני ארצה להתחרות בתנובה יצחקו לי בפנים במשך רבע שעה לפני שיעיפו אותי ויטיחו בי האשמות על פגיעה בבטחון התזונתי של התושבים והרווחיות של תנובה. אם אני רוצה לפתוח ספקית אינטרנט חדשה, קודם כל ובאופן אוטומטי יגידו לי “לא”. אחר כך, כשישקלו את ההמלצה הזאת, ככל הנראה אני אקבל תגובה בסגנון “פחחח… לא” (את הסיפור האחרון שמעתי ממישהו ששירת איתי). אין תחרות בישראל, אז המחירים עולים. את זה אפילו המוחים מבינים.

בנושא הדיור יש רק פתרון אחד: לבנות עוד. כמו שאני אומר שוב ושוב, מי שיסתכל על הבתים בשדרות רוטשילד לא יראה שם בניינים גבוהים. במדינה נורמלית, ביקוש כל כך גבוה באיזור היה גורם לכך שהבניינים היו צומחים בקצב מהיר. בישראל, כמובן, קודם כל אסור. זה יכול להסתיר לשכנים את השמש.

השוויון שהמוחים כל כך אוהבים הוא מתכון בטוח לאסון. כדי ליצור שוויון צריך לגרור את כולם למטה, למכנה המשותף הנמוך ביותר. בתי הספר השוויוניים שלנו רק הולכים אחורה בדירוג הבינלאומי והשאיפה ליצור שוויון בהכנסות באמצעות קצבאות והקלות רק יוצרת עוד ועוד פרזיטים. בלי תחרות ובלי תמריצים לא מתקדמים לשום מקום.

אני לא חסיד גדול של השלטון הנוכחי והייתי מאוד שמח אם הוא היה מוחלף (ואולי ככה היינו מצילים את השאריות של הדמוקרטיה פה), אבל לא בגלל הסיבות של המחאה. את המחדלים האלה יצרו ממשלות ישראל מאז 1948. כשמדינת ישראל תהיה שוק חופשי ופתוח לתחרות (באמת, לא בכאילו כמו עכשיו) המחירים ירדו ואז כל מי שישקיע מספיק יוכל לשכור דירה בלב תל אביב, ואולי אפילו למצוא חניה.

בהתחלה הייתי אדיש למחאה הזאת, אבל לאור הדרישות שלהם אני כרגע נגדה. אם המחאה הזאת תצליח, יש סיכוי טוב מאוד שאני לא אהיה פה כדי לממן לתושבי האוהלים את הדיור בתל אביב.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

9 מחשבות על “כצפוי, הגזימו”

  1. אני בעד לצאת ועשות ולא לראות את המחירים עולים, המחאה לא צריכה להיראות כמו אחת המחאות הזוועתיות האלה שיוצאות מכלל שליטה אני חושבת שהעם אומר את מה שהוא חושב והממשלה צריכה לקחת בחשבון את ה"איחוד" הזה. זה הכל

    דרך אגב, מתי היית בארצות הברית? עבדת שם? אם אפשר לשאול כמובן 🙂
    נולדתי שם!

    1. הממשלה צריכה לקחת את זה בחשבון, אבל לא ללכת לכיוון הבעייתי שהמפגינים מכוונים אליו.

      קריאה זריזה בארכיון תגלה שגרתי שם ב-2004 עד 2006 ולא עבדתי שם (הייתי צעיר מדי).

      איפה נולדת שם?
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה