ניצול מתוחכם

ערב טוב לכולם!


השבוע נרשם שיא בישראל – לא התקבלו תלונות על בחינת הבגרות במתמטיקה. הסיבה כנראה נעוצה בכך שהבחינה לא היתה קשה (הסתכלתי על השאלונים של חמש יחידות) או באיסור כלשהו שהטיל משרד החינוך על תלונות של תלמידים. אחרי הכל, לפי הקו שמוביל גדעון סער, הערכים הדמוקרטיים הם די בעיתיים, ולכן עדיף לסתום לכולם את הפה.


בנוסף לבגרות במתמטיקה, הצליח משרד החינוך להציג הישג מרשים נוסף: חיסכון אדיר בהוצאות על תחזוקת בתי קברות צבאיים. במקום לשלם לאנשי מקצוע שיבצעו את העבודה הזאת (ויקבלו הרבה כסף) או להכריח חיילים לבצע את העבודה הזאת (ולשלם להם מעט כסף), החליטו במשרד החינוך להביא תלמידים שלהם לא צריך לשלם בכלל. ללא ספק, רעיון גאוני. ככה לומדים ילדי ישראל כבר מגיל צעיר מה זה להיות ישראלי. להיות ישראלי זה לעבוד ללא תמורה בשם המדינה ולהעריץ את מועדון השיש. סוף סוף ילמדו התל אביבים המפונקים האלה מה עלול לקרות למי שלא משרת בקריה. אז, אולי, כתקוותו של אלעזר שטרן, תמלא העיר לוויות צבאיות.


מלבד שני הנושאים האלה, מדינת ישראל מספקת עוד ועוד חדשות שאפשר רק להתגאות בהן. לדוגמה, העלאת שכר רבני הערים פי יותר משניים וחצי. ביום כזה אני מרגיש שכל המיסים הלא נורמליים שאני משלם כדי להעמיד אוטו בחניה הולכים רק למקומות נחוצים, שיועילו לי. אני מרגיש שההורים שלי מבלים חצי מזמנם בעבודה כדי לפרנס רק את אלה שמגיע להם. אני מרגיש שצריך להוריד כמה משכורות לאפס. אפשר להתחיל במשכורות הרבנים. כל הרבנים.


גם רכבת ישראל מספקת רגעים של גאווה ישראלית. בעקבות התאונות הרבות והקווים שנסגרו אחת לשבועיים, גילתה רכבת ישראל שהיא תסיים את השנה עם גירעון של 100 מיליון שקלים במקום 50. אני עדיין לא מבין איך הרכבת הזאת עדיין עובדת. זו חברה שמתכננת להפסיד. מנכ”ל שהיה מציג תוכנית כזאת בחברה פרטית היה מוצא את עצמו בבית אחרי שנה אחת כזאת. רק ברכבת ישראל צריכים להעיף אותו בכוח בגלל מאבקי כוח עם העובדים.


בצבא ההדרכה של ישראל נמשכים סימני טראומת בית הספר של החניכים. הצמא הגדול לידיעת ציונים והאם מישהו עבר או לא שבר כל שיא אפשרי. הם רוצים לדעת מה הציונים כאילו מדובר בעניין של חיים ומוות. העונש על ציונים נמוכים מדי הוא כמובן השתתפות בקורס נוסף (מנפלאות הצבא – אם עושים משהו לא טוב, עושים אותו שוב – עד שמישהו נפגע). העונש של המדריכים על ציונים נמוכים מדי הוא השתתפות חניכים בעיתיים בקורסים נוספים. ללא ספק, מדובר באינטרס גדול מאוד להעביר את כולם, כמו שאכן קורה ב-99% מהקורסים בצבא.


בשבוע הקרוב מתוכננות לי שטיפה וחפירות. ללא ספק, הולך להיות תענוג.


נתראה בשבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “ניצול מתוחכם”

  1. לא ממש. יש פתרונות די פשוטים לחלקם (להפסיק לשלם משכורות למי שלא צריך לשלם לו ולהפסיק להציע שטויות ממשרד החינוך), אבל לאחרים (כמו רכבת ישראל) צריך כבר מישהו שמבין את הנושא יותר טוב.
    nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה