סוף העולם הקטן

ערב טוב וסוף עולם שמח לכולם!

כולנו שמענו על סוף העולם המתקרב בדצמבר 2012, אבל כנראה יש כמה (מיליארדים, לא יותר) שלא שמעו על הקדמת סוף העולם להיום בשעה שש בערב, לא ברור באיזה איזור זמן. בגלל כל מיני חישובים מתמטיים מסובכים, מסתבר שתהיה היום רעידת אדמה עוצמתית במיוחד שתשלח את כל הצדיקים לגן עדן ואת כל השאר להיחרב כאן עם כדור הארץ. מפיץ השמועה הוא שדרן רדיו אוונגליסט בארצות הברית (איך לא) שהחליט שחשבון הבנק שלו ריק במיוחד, והוא חייב לגייס כסף על ידי שטויות.

מחר בבוקר, כשכל העולם יתעורר ויגלה שגם הטמבל התורן טעה, ישובו למסלולן ההכנות לסוף העולם הגדול באמת, ה-21 בדצמבר 2012. לפי גורמים מוסמכים, בתאריך הזה מסתיים לוח השנה של בני המאיה, שכנראה לא תכננו להגיע כל כך רחוק (ובזה הם בהחלט צדקו) ולא המשיכו את לוח השנה שלהם עוד קדימה. הנבואה הזאת הפכה לתעשייה משגשגת של היסטריה ופאניקה וככל הנראה, בדומה ל”באג 2000″, תתברר כעוד הצלחה מסחררת של חנויות הכלבו.

עוד תעשיית פאניקה משגשגת היא תעשיית הבגרויות של מכוני ההכנה. בעוד יומיים תתקיים הבגרות במתמטיקה, זו המתוארת על ידי התקשורת כחורצת גורלות וכל תלמיד שישיג בה פחות ממאה נידון לחיי נידוי מהחברה ועוני מחפיר. האמת היא שיש יותר סיכוי שמי שיקבל בבחינה הזאת מאה יזכה לחיים של “מאה? באמת? מדהים! אז איך בסוף יצא ממך שרת?” מאשר נידוי חברתי, אבל לפי מכוני ההכנה, הכל יכול להיות.

המכונים האלה, שנטועים כל כך עמוק בתרבות הבחינות הישראלית, הפכו לחלק בלתי נפרד מכל מבחן ברמה ארצית. חלק מהם מקיימים מחר מרתונים אל תוך הלילה עם פיצות (דווקא שווה) ופתרון תרגילים עד אור הבוקר. כל מורי המכונים האלה כבר עברו בגרות ומצאו עבודה, ולכן לא איכפת להם מה יקבלו התלמידים שלהם. אבל כל מי שיש לו טיפה שכל יבין מיד שאם כולם מקבלים מעל 90, אז אין שום משמעות לציון הזה. זו אחת הסיבות שאין כמעט משמעות לבחינות הבגרות, וגם התארים הראשונים כבר הולכים בעקבותיהן.

בחוכמתם האנוכית הצליחו המכונים גם להרוס את הפסיכומטרי. כל מי שנבחן ביום ראשון של מועד אפריל האחרון ועשה טעות אחת באנגלית נענש קשות, ומי שעשה שתי טעויות נאלץ לכתוב 139 פעמים “בפעם הבאה אני אלמד יותר טוב”. הציונים הופכים לגבוהים באופן מלאכותי, וכל טעות יכולה לעלות בנקודות רבות בציון. אין פלא שיש פקולטות שדורשות ציונים גבוהים באופן מגוחך כדי להתקבל אליהן. אבל כל זה לא משנה כל עוד התלמידים משלמים את הכסף בזמן ומתכוננים למבחן שאי אפשר להתכונן אליו.

בצבא השקרים וההתחמקות לישראל עבר שבוע די מעצבן. מסתבר שאם מישהו אומר לך “יהיה בסדר”, צריך לבקש התחייבות בכתב. אחרת לא מקבלים שום דבר. בנוסף, אפשר לחזות באופן מופלא בתוצאות של 12 שנים במערכת החינוך הישראלית, עם סלידה מכל שאלה במבחן שעלולה לעורר מחשבה והתעלמות כמעט מוחלטת מכל דבר שלא רלוונטי למבחן. פשוט סיוט.

בשבוע הקרוב תהיה התאוששות מסוף העולם והיערכות לקראת המבחן המסכם (שאני כתבתי ואני דורש בו גם חשיבה). אני מקווה שהחניכים המסכנים שלי יוכלו לעמוד בזה.

נתראה (אולי?) בשבוע הבא.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

3 מחשבות על “סוף העולם הקטן”

  1. אתה מבקש שהחניכים שלך יישתמשו בדבר הזה שנקרא  "חשיבה".
    נדמה לי שקודם יהיה שלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה