כדורי צבע

ערב טוב לכולם!


חודש מרץ סוף סוף פה, ואנחנו נכנסים לגל ענק של ימי הולדת (וכנראה גם לידות). לפי רשימת ימי ההולדת אצלי בבסיס, בחודש מרץ יש כמעט בכל יום כמה ימי הולדת, חוץ מב-18 (שנה שעברה הייתי היחיד, אולי השתנה משהו השנה). הייתי צריך לבקש העלאה במשכורת כדי לכסות את כל ההוצאות. מסתבר שסכום תלת ספרתי מגוכח לא מספיק.


אתמול הייתי עם כמה חברים בפיינטבול (לאחד מהם יש יום הולדת היום). הרעיון בפיינטבול הוא לדמות מצב של מלחמה עם כדורים שממש אפשר לירות על אנשים בלי לפגוע בהם יותר מדי. את הדבר הזה משיגים על ידי כדורי פלסטיק מלאים בצבע מאכל. ברגע שהם פוגעים במשהו הם נשברים ומתיזים צבע לכל הכיוונים. את הניקוד סופרים לפי מספר הפגיעות.


כבר במשחק הראשון גיליתי יכולת הסוואה מרשימה כשאחד מהקבוצה השניה טווח בי ללא רחמים ויצר לי פצע גדול ומרשים (לפי מקורות יודעי דבר הפצע אמור להפוך לכחול בזמן הקרוב). למרות שחטפתי הרבה ביד, קיבלתי רק כדור אחד באפוד והקבוצה שלי ניצחה.


בשתי הפעמים הבאות לא היה לנו כזה מזל, וחמור מכך, גיליתי שאפשר לעשות אמבוש על כל אחד בקלות, כמו שעשו לי. ניסיתי להסתתר ממישהו בצד אחד ומישהי בצד השני פגעה לי בכל האצבעות בידיים. במשחק השלישי כבר הייתי בטוח שההסוואות לא באמת עובדות כי הצליחו לפגוע בי מכל כיוון אפשרי. בסך הכל הפסדנו 2-1, אבל הרווחתי פגיעה שיכולה להתפרש בקלות כגימלים לשבוע הבא.


גם בפינוי של ההתנחלות חוות גלעד השתמשו בכדורי צבע, ואפילו הפגיעות שהוצגו בטלויזיה היו דומות למה שאני קיבלתי. למרות שמדובר בכדורים לא קטלניים, החליטו המתנחלים לארגן “יום זעם” על כך שהכניסו אותם לאותה קטגוריה כמו שמאלנים (קטגוריית אנשים שיורים עליהם בהפגנות). במהלך יום הזעם הזה הם חסמו צמתים וכבישים וגרמו לשיבושי תנועה גדולים בכמה מקומות בארץ. את האנשים האלה צריך לשים בכלא.


אני באמת תומך בחופש הדיבור וההפגנה, ועד כמה שההפגנה ביפו היתה פרובוקטיבית היו צריכים לאפשר לה להתקיים. אבל חסימת כביש היא עבירה שצריך לטפל בה בחומרה. הגבלת חופש התנועה, ועוד מסיבות אידיאולוגיות, צריכה להיות עילה לכליאה. אין שום פסול בהפגנות והבעת דעה, אבל יש קבוצת אנשים שחושבת שחופש הביטוי כולל גם ביצוע עבירות כמו חסימת כבישים.


ובנושא אחר, צה”ל ממשיך להציק ולהפגין את טמטומו ברבים. בשבוע שעבר שוב הוכח שסדר וארגון הם לא בראש מעייניו של הצבא, וכך נזרקתי להדרכה (של נגדים!) ללא אמצעים מתאימים תוך כדי התנצלות על כך שאין אפילו מחברות. בשבוע הקרוב לא אמורות להיות הדרכות משונות, והוא צריך להיות אפילו מעט מהנה, אלא אם הקצין התורן יבלבל במוח יותר מדי.


נתראה שבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה