זיגזג דרמטי

ערב טוב לכולם!

כן, אני בבית ביום ראשון. ככה זה כשמישהו משתגע ומחליט ששוב אני לא יכול לצאת ביום חמישי (אבל לפחות יכול לצאת). לפחות כאן יש עקביות מסויימת והחלטות שלא משתנות, בניגוד לראש הממשלה הנפלא שלנו שלא יכול לקבל החלטה אחת כמו שצריך.

בתקציב לשנים 2011 – 2012 הוחלט על שתי עליות במס על הדלק – אחת בינואר השנה ואחת בינואר שנה הבאה. על התקציב עבדו חודשים רבים ואיכשהו הצליחו להגיע להחלטה עם כל הסחטנים שמסתובבים חופשי במסדרונות הכנסת עם כיפות. בשניים בינואר המחיר אכן עלה והגיע לשיא של מעל שבעה שקלים לליטר, ללא ספק מחיר לא נעים אבל לא בלתי נסבל.

בתחילת פברואר המחיר עלה שוב והקפיץ את הפיוז למדינה שלמה. קבוצות התארגנו, ההסתדרות רק מלמלה משהו על סכסוך עבודה וכבר שטייניץ הספיק להתאשפז בזמן שביבי הוריד חזרה את המחירים. עכשיו עם ישראל יכול להיות חופשי ומאושר כל הדרך אל אונס הארנק בתחנת הדלק.

ביבי שוב הוכיח מנהיגות ויכולת קבלת החלטות שרק יחידי סגולה מסוגלים לראות. הוא מבין שזו הקדנציה האחרונה שלו והוא רוצה להראות שעכשיו יהיה הרבה יותר טוב מהפעם הקודמת. כל מה שהוא מנסה לעשות זה לשרוד מספיק זמן כדי להגיע למלחמה עם אחת משכנותינו (ועם שר חוץ מוצלח כמו שיש עכשיו, זו לא בעיה). ברגע שתפרוץ מלחמה הוא מקווה להצליח כל כך ולמחוק את כל הזכרונות הרעים. אז מה אם כמה אנשים יסבלו בדרך. העיקר שבסוף, בספרי ההיסטוריה, כולם יזכרו אותו בתור האיש שהוביל את ישראל בזמנים קשים, בתקווה שלא יזכירו שהוא לקח חלק פעיל ביצירת הזמנים הקשים.

מלבד ביבי, מחיר הדלק עולה גם בגלל שהתחרות אפסית. תחנות הדלק יכולות לקנות רק ממספר ספקים מצומצם ובשביל לבנות תחנת דלק צריך קשרים בעשרים משרדי ממשלה שונים, ככה שגם אין תחרות אמיתית שם. בארצות הברית, לדוגמה, יש צמתים עם שלוש תחנות דלק – אחת בכל פינה (בפינה הרביעית בדרך כלל היה אוכל). המחירים בכל התחנות זהים – אף אחד לא מעז להעלות את המחיר אפילו בסנט אחד, אחרת כל הנהגים ינטשו אותו. חוקי השוק החופשי לא חלים בתחום הזה בישראל, והמחירים בהתאם.

בצבא בזבוזי הדלק לישראל היו המון הפתעות בשבועיים האחרונים. ביום שלישי שעבר הודיעו לי שבגלל שאחד מחברי לגף צריך לעשות מבחנים לקצונה (שאלתי אותו למה, עדיין לא קיבלתי תשובה הגיונית) ויש לו שמירות בזמן הזה, אני צריך להחליף אותו בשמירות סוף שבוע. אמנם הפסדתי השתתפות בצילומי הפרק האחרון של מצב האומה, אבל לשמחתי מישהו היה חייב לי שתי שמירות, ככה שיכולתי לצאת כבר ביום ראשון ולחתוך מהמטווחים שהיו אמורים להיות לי באותו זמן (ולא ממש רציתי לעשות).

ביום חמישי האחרון, עם הזמנה להשתתף בצילומי ארץ נהדרת, הודיעו לי בבוקר שאני לא יכול לצאת. לאחר מכן אמרו לי שאולי, ואז בסופו של דבר נודע לי שאין סיכוי שאני יוצא ביום חמישי. כנראה יש קונספירציה שמטרתה להרחיק אותי מאולפני טלויזיה. השבוע אני לא מתכוון לוותר – אני הולך לממש את ההזמנה שלי לארץ נהדרת. אם עוד פעם יעשו לי בעיות, אני חושב שלא יהיה מנוס מפניה לנציב קבילות החיילים.

נתראה בסוף השבוע הקרוב (אני מקווה).

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה